Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är de någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag ska gå bph i morgon med min labrador och ser nu på pm:et att jag ska ha med mig medlemskapsbevis för skk eller en rasklubb, är medlem i Ssrk men har ingen aning över något bevis, räcker de med att visa betalningen eller kan man hitta medlemsbeviset över datorn eller på något annat sätt?

Du kanske har fått medlemsbeviset via mejl? Ibland kommer det digitalt :)
 
Har varit på djursjukhuset med Frej idag. Vi skulle lika gärna kunna flytta in där tror jag då vi är där jämt ändå.

När jag kom hem till honom i eftermiddag var han darrig, halt på höger fram och hade tydligt ont och jag vet inte vad som kan ha hänt. På djursjukhuset röntgades armbågen, eller båda armbågarna förresten. Syntes ingen skada men veterinären var oroad över att han var sämre musklad i höger underarm än i vänster. Så nu ska det till att bli genomgång av rörelseapparaten. Kruxet är att han måste bli helt frisk först (opererad i hasen 24/7), vilket kan ta upp till ett halvår. Så alltså har jag ett halvårs oro framför mig. Ikväll är det inte roligt att vare sig ha hund eller va hund hemma hos oss.
 
Dennis den filuren mötte mig utanför ytterdörren i morse. Han har uppenbarligen lärt sig hoppa över hundgårdsgallren. Vi har tak på hundgårdarna men det är ett mellanrum mellan väggen och taket där han tydligen kravlar sig emellan. Kan ändå inte sluta imponeras av hans uppfinningsrikedom ❤ :)
 

Bifogade filer

  • 20180508_150043.jpg
    20180508_150043.jpg
    319,9 KB · Visningar: 18
Är de någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag ska gå bph i morgon med min labrador och ser nu på pm:et att jag ska ha med mig medlemskapsbevis för skk eller en rasklubb, är medlem i Ssrk men har ingen aning över något bevis, räcker de med att visa betalningen eller kan man hitta medlemsbeviset över datorn eller på något annat sätt?
Är rätt säker på att det sitter på fakturan :)

Så himla himla tråkigt att läsa @Takire :( Vi håller alla tummar vi kan för att det inte ska vara något :heart
 
Mitt medlemskort sitter på fakturan, du råkar inte ha den kvar? Vet inte om det fungerar på samma sätt för ssrk som för min rasklubb.
Du kanske har fått medlemsbeviset via mejl? Ibland kommer det digitalt :)
Är rätt säker på att det sitter på fakturan :)

Så himla himla tråkigt att läs@Takire :( Vi håller alla tummar vi kan för att det inte ska vara något :heart

De löste sig! Tack för hjälpen:)
 
Har bestämt mig för att åka till Djurens Helg på Solvalla idag. Massor av prova på-saker för hundarna och mina damer skulle behöva lite omväxling i tillvaron och mental träning.

Förra året hade jag bara med Ebrah, för jag var osäker på vad Aysu skulle tycka om allting. Men efter att ha sett hur det är där och märkt hur Aysu blivit ännu tryggare i sig själv osv det senaste året så känns det som en helt ok grej att ta med även henne. Ska se om vi kommer åt stället där det går att prova på hundkapp också. Aysu har inte jagat trasa sen hon skadade sig förra våren, men idag kanske det är dags för det...
 
Vi ska på Agilitykurs och jag är ungefär så nervös att jag vill kräkas. Tyvärr är det nog liiite sent för återbud.
 
Okända variablar. Nytt ställe, ny instrukrör, ingen jag känner ska dit. Jag är en kontrollfreak så sånt gör mig nervös.
Kan det bli bättre av att tänka att det är likadant för alla, och att försöka fokusera tanken på att det ska bli kul/intressant/positivt att lära sig något nytt och kanske lära känna nya människor?
 
Kan det bli bättre av att tänka att det är likadant för alla, och att försöka fokusera tanken på att det ska bli kul/intressant/positivt att lära sig något nytt och kanske lära känna nya människor?
Fast det är inte lika för alla. De flesta har gått kurs här eller för instruktören. Några har SM-pinnar. Vad de gör på vad som påstås vara en grundkurs vet jag inte.
 
Senast ändrad:
Fast det är inte lika för alla. De flesta har gått kurs här eller för instruktören. Några har SM-pinnar. Vad de gör på vad som påstås vara en grundkurs vet jag inte.

Men hjälper det att tänka att dom flesta någon gång måste träna för ny instruktör på ny plats? Även om alla inte gör det samtidigt har ju de flesta någon gång gjort det.
 
Själv är jag djurvakt ute på landet i helgen. Ganska skönt att bara kunna öppna dörren och släppa ut hundarna :D

Två aussietikar är det (bla, hästar, får och katter också) och det har gått jättebra. Hundarna är ju okända och har inte träffats innan. Bara Viggo som träffat den äldre tiken för flera år sedan.

Gripa lekte med den ena tiken efter 10 min koppelpromenad där jag höll båda i en hand efter bara någon minut. Det är verkligen skönt att ha en så enkel och trevlig hund. Hoppas det håller i sig :D

Att bli jagad med sin boll i käften är skitkul :D


38882260_1819809881438299_4264195590490947584_n.jpg


38880876_1819810028104951_165959804060172288_n.jpg


38853625_1819810034771617_5477378342413926400_n.jpg
 
Jag gick till tåget med hundarna - och åkte åt det håll som tog mig längre bort från Solvalla och Djurens helg.

I sista sekund ångrade jag mig och åkte bort till en fantastisk promenadskog med fält där jag kan släppa hundarna. Där gick vi helt ensamma, och jävlar vad hundarna sprang :D Aysu som vanligtvis bara vill jaga drog iväg i stooora cirklar i så hög hastighet att även jag hamnade att stirra på henne, helt fascinerad (annars är jag ju väldigt hemmablind när det gäller deras snabbhet). Ebrah hakade såklart på och sedan sprang de rakt fram och tillbaka längs en grusväg så att det dundrade i marken. Tungorna blev låååånga på dem och båda var sedan ner i vatten för att svalka sig. Sedan sprang de lite mer ;)

Det var knappt att de orkade gå tillbaka till tåget sedan, men till sist kom vi hem igen och nu har de fått lunch och ligger helt utslagna i soffan. Det här var nog precis vad vi behövde idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
215
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
27 28 29
Svar
566
· Visningar
40 687
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 827
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
377
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp