Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande, vad känner du dig sugen på? :)
Sitter och kollar på lite allt möjligt. Ska jag inte ha saluki så ska det ju vara något helt annat. Absolut inte flamsglad retriever dock. Sund och trygg, enkel i vardag och glad i träning utan att vara arbetsnarkoman, korthårig (eller åtminstone praktisk päls. Hatar pälsvård och hundar som drar in massor av smuts). Inte utställningsvariant av arbetande ras. Gör inget om det är svårt att hitta rätt hund, tex om man får ägna all ledig tid åt att kolla mh eller röntgenresultat på hunddata så länge det faktiskt går att hitta något bra. Struntar i storlek på hund, men den får inte vara kortbent. OM/när det blir aktuellt så skulle jag även vara öppen för omplaceringar, så då kan jag ju gå mycket mer på individ än ras också. Och justja. Den ska vara relativt lätt att få bra inkallning på. Ska jag ha en hund som är "omöjlig" att ha lös så kan jag lika gärna fortsätta med saluki :p Du får gärna hojta till om du kommer på något som kan vara passande.
 
Strax efter 9 i morse drog jag på mig galonstället och gick ut med Fridolf för att ta hem djuren och förbereda träningsgrupper till dagens jobb. Sen stod jag ute i regnet till strax före 19, och körde hund. 12 hundar, allt som allt. En kort kaffepaus vid lunch, annars har jag kört hund HELA dan.

Kall och blöt nu...
 
Som ringsekreterare MÅSTE man skriva det domaren dikterar, på det språk som domaren använder. Sen är det inte alltid så lätt att hitta en ringsekreterare som kan detta språk. För att inte tala om alla domare som påstår att de kan engelska men där man sen på utställningsdagen uppdagar att så inte är fallet. Kommer ihåg ett fall där all kommunikation med domaren skedde på engelska via email. Det visade sig sen att domarens kompis hade skrivit alla mailen...
Förstår att skrivaren ska skriva exakt som domaren säger, så är det ju!
Tycker mest att ska man vara domare utomlands bör det finnas ett minimum att åtminstone kunna engelska för är ju inte enkelt att hitta skrivare som ska kunna översätta på plats för en domare.

Visste inte att det fanns ett problem med att domare uppger att dom kan engelska men så inte är fallet, mycket dåligt! Som arrangör finns där ju såklart inte så mycket att göra då. Bara tråkigt för oss som betalat pengar för något som vi sen inte kan tyda.

Men det är väl så att kritiker får skrivas på de tre officiella språken i FCI - engelska, tyska och franska och sedan även på det språk som det talas i det landet utställningen är?
 
Nu börjar Ladda helt klart känna att det är ok att de här huliganerna flyttar snart :D
DSC_0128.JPG


Hon tycker de är roliga så länge de leker tillsammans, men när de vill dia är de mest jobbiga :p
På tisdag är de 7 veckor gamla.. Herregud så fort tiden har gått. Fina gänget :heart
Det är även bestämt att en hane kommer stanna här trots allt, åtminstone ett tag. Så kan det bli :angel:

Den senaste veckan har jag fått två parningsförfrågningar på Floyd, men jag tycker att han är för ung ännu. Jag pratade med min uppfödare igår om det och hon tycker också att jag ska avvakta åtminstone något år. Vi ska satsa på prov och jakt först, sedan får vi se om det blir aktuellt med parningar för hans del :)
 
Så himla himla tråkigt att läsa @Takire :( Vi håller alla tummar vi kan för att det inte ska vara något :heart[/QUOTE]

Tack! Jag har hela tiden tröstat mig med att han i alla fall bara haft skador som han sannolikt blir helt återställd efter så att det kanske finns något mer fel gör mig rätt uppgiven. Men vi får se tiden an och hoppas på det bästa :)

Det är väldigt tydligt att sorg och glädje vandrar hand i hand, inte minst i hunduppdateringstrådarna, man får bara hoppas att glädjen tar större plats!
 
Ägnar mig åt tveksamma hunduppfostransmetoder här ikväll. Jag tyckte hunden hade skällt klart men det tyckte inte hunden, så jag hotade med att ta fram rockringen. Hotet ignorerades så rockringen plockades fram. Och visst blev hunden tyst, och lade sig gjorde han också. Lilla knashund, rockringen är tydligen ett hiskeligt föremål.
 
Ursäkta spam av tråden :o men @Killaloe skulle ju vara taggad här då svaret var till henne. Så nu blir det någon slags dubbelpost :o

Så himla himla tråkigt att läsa @Takire :( Vi håller alla tummar vi kan för att det inte ska vara något :heart


Tack! Jag har hela tiden tröstat mig med att han i alla fall bara haft skador som han sannolikt blir helt återställd efter så att det kanske finns något mer fel gör mig rätt uppgiven. Men vi får se tiden an och hoppas på det bästa :)

Det är väldigt tydligt att sorg och glädje vandrar hand i hand, inte minst i hunduppdateringstrådarna, man får bara hoppas att glädjen tar större plats![/QUOTE]
Så himla himla tråkigt att läsa @Takire :( Vi håller alla tummar vi kan för att det inte ska vara något :heart
 
Jag gör fortfarande sånt :o alltså skickar kanske inte just grisöron, men födelsedagspresenter till kompisars hundar adresseras defintivt till hundarna :D
Postpaketen? Jag skickade lite leksaker som present till en väns hund för nån månad sedan men det var ju den inslagna presenten som var till hunden, inte postpaketet.
För ja det är klart hunden ska få eget paket, men postpaketet är ju så att säga inte en del av det.
 
Postpaketen? Jag skickade lite leksaker som present till en väns hund för nån månad sedan men det var ju den inslagna presenten som var till hunden, inte postpaketet.
För ja det är klart hunden ska få eget paket, men postpaketet är ju så att säga inte en del av det.
Ja, alltså jag brukar lägga paketen i ett paket som jag sen adresserar till hunden (eller katten för den delen) :o :D Även om det som är i är till hunden så tycker jag det är roligt att skicka brev till hunden också :angel:
 
Svansson är hos föräldrarna så fick den här bilden förut - han sitter tydligen mest och tittar mot parkeringen ifall jag skulle råka komma hem.
012C0749-877D-4262-BA12-637F90355150.jpeg
Går iofs ingen direkt nöd på honom för han blir bortskämd till tusen, får göra ungefär precis vad han vill, umgås med samojeden och snarkar ikapp med pappa på nätterna. :D :love:
 
På tisdag är de 7 veckor gamla.. Herregud så fort tiden har gått. Fina gänget :heart
Det är även bestämt att en hane kommer stanna här trots allt, åtminstone ett tag. Så kan det bli :angel:
Hur kommer det sig att en stannar? Är det för att ni nu har plats för ytterligare en? :) (och viktigaste frågan - vad ska han heta!)
 
Men det är väl så att kritiker får skrivas på de tre officiella språken i FCI - engelska, tyska och franska och sedan även på det språk som det talas i det landet utställningen är?
Det har jag aldrig hört eller läst men så kanske det är! Ska snoka lite i det!
Tänker dock hur tanken är att man ska förstå sin kritik om den står på ett annat språk? En sak om man åker till ett annat land men trodde ändå att engelska var standard för domare som dömmer utomlands men ja där kan jag ha lärt mig något nytt!
 
Valpen har kissat ovanligt mycket ikväll. Jag får hålla koll på hur det fortsätter och funderar just nu på om det beror på att hon gnagit på ben under kvällskvisten. Men det har kommit väldigt mycket korta stunder efter varandra, betydligt mer än normalt så att säga. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
24 25 26
Svar
519
· Visningar
37 391
Senast: _Zacke_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
7 441
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp