Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som inte plockar upp efter sig i hundrastgårdarna... :meh: Fick totaltvätta mina skor. Ser rent ut sagt svinigt ut i hundrastgårdarna här.

Men jag kan fortsätta att klaga på hundrastgårdssituationen i min by i evigheter... :cautious:
 
Lekte lite lydnad med fröken blond tidigare idag. Hon va lite väl taggad så när hon gjort ett superfint kort fritt följ böjde jag mig fram och började berömma henne. Då exploderade hon av glädje, studsade rakt upp och bet i första bästa. Det va mitt bröst :meh: Gör fortfarande ont. Det är ju tacksamt att hon numera går igång och uppskattar social belöning men det gör ju inget om hon låter bli att bita mig.
 
Alltså. Så skönt. Jag kunde sluta tidigt på jobbet idag, och hade dessutom en väldigt lätt arbetsdag. Såå direkt när jag kom hem gick jag och damerna på en rejäl skogspromenad. De var jätteglada, sprang lösa en del och allt var fint.

Funderar lite på vad jag ska göra i helgen sedan. Ska nog låna morsans sambos bil och åka någonstans, och även filma när jag tränar lite med dem.
 
Här har vi tagit en liten minisemester och dragit iväg med husvagnen.
Helga är på "kollo" hos en uppfödarkollega så länge.
Mamma Mu och Skägget sover mest. Men i morgon ska vi ut på en långtur så det är lika bra att de laddar batterierna :)

20181026_191500.jpg
 
Bara en vecka till, sedan får jag också skriva i den här tråden! :D Nästa helg åker vi till Bayern och hämtar vår hund, mamman till mina lägenhetskamraters hanhund. (Han är kastrerad så det kommer inte ske någon olycka av det slaget)

Idag var jag ute och övningskörde hanhunden då ägaren var på kurs. Kan fortfarande knappt fatta att jag snart är med hund igen! :bump:

Här är sonen (lab/aussie), med pytteliten dvärgpudelvän:
IMG_20181026_112458.jpg
 
Skulle ha varit på medlems- och uppfödarmöte nu men fick vända om med fem mil kvar pga väglaget och sommardäck som enligt prognosen bara skulle bli värre under dagen. :arghh: Fyfan, så sur och sur på mig själv som inte sett till att byta i tid!

Sen på vägen hem lossnade ena listen från frontrutan. De har suttit lösa sen jag var inne och bytte rutan. Fick stanna och silvertejp ihop skiten. Givetvis har glasfirman inte helgöppet.

Det går bra idag. :meh:
 
Idag har vi varit på jaktträning! Med skott dessutom, det var roligt. Inte ofta det händer, så det blev ett perfekt tillfälle för att testa hur Asni reagerar på det.
Svaret; inte alls! Lyfte inte ens på ett öra, bara fortsatte med sitt bus :love:
EB7C5C8B-9A49-4AB9-82C7-C4B989F7CFAA.jpeg

Tinja blir ju mer taggad och fokuserad när hon hör skott eftersom hon vet att det vankas dummys :p Hon gjorde ett otroligt snyggt och långt linjetag som gick över ett vasstäckt dike. Det var evigheter sen sist vi tränade jakt men hon visste precis vad hon skulle göra. Andra hunden ut, rakt på, rakt tillbaka och stadigt grepp. Finaste blåräven :heart
 
Har precis varit ute på en promenad med damerna. Fasligt kallt ute och Aysu hade mycket(!) bråttom hem... Hon hade självklart tjockt fleecetäcke med magplatta, men hon saknade nog overallen som även värmer knät med skrot i.

Nu sitter jag och funderar på att sy några overaller och selar till damerna. Jag har sytt en overall jag är riktigt nöjd med, och varsin sele, men jag skulle vilja ha selar med reflex och overaller i lite roligare tyg. Ska nog testa några nya modeller på selar och overaller. Kanske. Selarna de har nu är å andra sidan tokigt bra...
 
Båda rävarna busade loss nu på kvällspromenaden. Turades om att jaga varandra, lekte kurragömma, stod och spanade på varandra innan de for iväg igen. Blir alldeles varm i hjärtat :love: Är glad över att de tycker så mycket om varandra!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 236
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
10 11 12
Svar
230
· Visningar
6 435
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
29 30 31
Svar
602
· Visningar
45 371
Senast: Tonto
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
12 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp