Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det inga pyttingar i år konstigt nog med tanke på att hon är både lättparad och väldigt fertil...
Några fler parningar blir det ju inte på tanten heller utan nu blir det pensionärsliv och jakt för hela slanten istället, så nu är det bara att vänta på att unga fröken fauve ska växa på sig innan det blir någon fauvekull här.
Men terriern ska väl löpa nån gång också och hane för henne är redan bokad och klar, så helt valplös lär jag ju inte vara i väntan på det ;)
 
Vi har en tik på prov här hemma hos oss, jag har aldrig haft tikar men när jag kände igenom henne slogs av att hennes bröstvårtor är så himla olika i storlek trots att hon inte haft valpar. Är det vanligt?
 
Sambon har precis hämtat mig och jag sitter här i lite chock.

Körde hem från stallet. 70 sträcka. Då jag vet det är mycket rådjur där håller jag aldrig 70. Tur det från diket hoppar det upp en stor hund. Jag försöker väja och bromsa samtidigt och viltairbagen löser ut och en duns hörs. Jag vågar inte öppna. Ser ägaren komma springandes. Han öppnar dörren och frågar hur det är med mig men det enda jag kan få fram är hur gick det med hunden?

Tack gode Gud för att jag körde långsamt, bra bil och att bilen bakom höll avstånd. Hunden klarade sig utan en skråma men rejält omskakad.

Min hund klarade sig väldigt bra också i sin bur.

Känner mig rätt skakig nu.
 
Sambon har precis hämtat mig och jag sitter här i lite chock.

Körde hem från stallet. 70 sträcka. Då jag vet det är mycket rådjur där håller jag aldrig 70. Tur det från diket hoppar det upp en stor hund. Jag försöker väja och bromsa samtidigt och viltairbagen löser ut och en duns hörs. Jag vågar inte öppna. Ser ägaren komma springandes. Han öppnar dörren och frågar hur det är med mig men det enda jag kan få fram är hur gick det med hunden?

Tack gode Gud för att jag körde långsamt, bra bil och att bilen bakom höll avstånd. Hunden klarade sig utan en skråma men rejält omskakad.

Min hund klarade sig väldigt bra också i sin bur.

Känner mig rätt skakig nu.
Men usch :( förstår att du är skakig, vilken tur att allt gick så bra :heart
 
Vi har en tik på prov här hemma hos oss, jag har aldrig haft tikar men när jag kände igenom henne slogs av att hennes bröstvårtor är så himla olika i storlek trots att hon inte haft valpar. Är det vanligt?
Vissa tikar juver svullnar vid löp och kan då bröstvårtorna förändras, eller om hon har varit skendräktig. Min tik som är skendräktig har ju vissa stora och de få som det inte är mjölk i är pyttesmå.

@Diabetikern Fy vad obehagligt! Förstår du blir skakis.
 
Igår var min hund hos en släkting för passningen, varpå hon blev erbjuden gryta. Så hon har spytt halva natten och i morse (framförallt har hon spytt upp lök). Hade förhoppning om att hon spytt upp allt, då hon är väldigt liten i maten och är inte så glad i mat generellt.
En massa timmar tog det på djursjukhuset, men nu är vi hemma sedan en tid. Magen utslagen, ur gängorna och vill mest sova.

Blev sjukt orolig och började grina på vägen in. Grinade när vi satt och väntade på blodproverna, som såg bra ut. Ska tillbaka på fredag för att ta ett nytt blodprov. Världens pärs idag!

Nu är hon nyduschad då hon luktade apa, så nu ligger hon här lockig och lite fuktig. Druckit har hon gjort en del nu ikväll, så det känns skönt.
 
Sambon har precis hämtat mig och jag sitter här i lite chock.

Körde hem från stallet. 70 sträcka. Då jag vet det är mycket rådjur där håller jag aldrig 70. Tur det från diket hoppar det upp en stor hund. Jag försöker väja och bromsa samtidigt och viltairbagen löser ut och en duns hörs. Jag vågar inte öppna. Ser ägaren komma springandes. Han öppnar dörren och frågar hur det är med mig men det enda jag kan få fram är hur gick det med hunden?

Tack gode Gud för att jag körde långsamt, bra bil och att bilen bakom höll avstånd. Hunden klarade sig utan en skråma men rejält omskakad.

Min hund klarade sig väldigt bra också i sin bur.

Känner mig rätt skakig nu.

Usch vilken mardröm, skönt att det gick bra ändå!
 
Gissa vem som var rätt billig idag efter promenaden.
43738026_10211852625979132_8683110441448112128_n.jpg
 
Kvällsnöjet här i stugan blev en nosböld som sprack och därmed skickade ut en strid stråle av varblandat blod över soffan :cautious:

Hundvaktar nämligen en modell större vovve åt en kompis efter att hon rök ihop med en av de andra hundarna där och planen var veterinärbesök för böldtömning. Vilket inte riktigt behövs på stört nu då, för nu är den tömd och fickan genomspolad.

Nu; lite soffsanering!
 
Sambon har precis hämtat mig och jag sitter här i lite chock.

Körde hem från stallet. 70 sträcka. Då jag vet det är mycket rådjur där håller jag aldrig 70. Tur det från diket hoppar det upp en stor hund. Jag försöker väja och bromsa samtidigt och viltairbagen löser ut och en duns hörs. Jag vågar inte öppna. Ser ägaren komma springandes. Han öppnar dörren och frågar hur det är med mig men det enda jag kan få fram är hur gick det med hunden?

Tack gode Gud för att jag körde långsamt, bra bil och att bilen bakom höll avstånd. Hunden klarade sig utan en skråma men rejält omskakad.

Min hund klarade sig väldigt bra också i sin bur.

Känner mig rätt skakig nu.
Fysjutton! Vilken tur att allt gick bra ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
629
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
28 29 30
Svar
586
· Visningar
43 197
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 672
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
412
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp