Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte Anaplasma, blodproverna visar på infektion men man vet inte vad. Röntga mage och lungor står väl näst på listan. :(
 
Puck gav sig iväg på äventyr igår :o:o
Min pappa var ute med henne vid tvåtiden (så det var fortfarande ljust) men på något vis så råkade han ramla, kanske hon drog jag är inte helt säker varför han ramlade, och hunden halkade ur selen. PUCKOT bestämmer då själv att hon känner igen sig tillräckligt bra för att ge sig hem på egen hand :eek::nailbiting:O_o Kanske mamma var hemma igen liksom. Och detta var nära en livlig rondell som kommer direkt efter en avfart till en motorväg och förbi en byggarbetsplats :banghead:
Min pappa är faktiskt 89 år så han kom ju inte i fatt eller fick tag i henne. Men han kunde ändå gå efter henne så hon kan inte ha sprungit i full fart hela vägen utan väntat in honom med jämna mellanrum :meh: Hon tog exakt den väg som de brukade ta, genade inte ens över gräset, men hon fick ju springa över åtminstone två vägar för att ta sig hem. Hon tog sig hela vägen hem utan problem och hälsade glatt när jag kom hem undrande vad som hade hänt 🙄
Tackolov att inget värre hände iallafall!

Jag har själv råkat ut för att ha ramlat på örat och att hon då halkat ur selen (pga hon backat och då kommit ur den) men då kunde jag genast kalla på henne så hon kom fram och blev påselad igen.
Men hon lyssnar tydligen dåligt på honom :cautious: Inte helt oförtjänt då han har en tendens att kalla på djuren i onödan så att säga. Men vi får klura på saken så att det inte händer igen.
 
Puck gav sig iväg på äventyr igår :o:o
Min pappa var ute med henne vid tvåtiden (så det var fortfarande ljust) men på något vis så råkade han ramla, kanske hon drog jag är inte helt säker varför han ramlade, och hunden halkade ur selen. PUCKOT bestämmer då själv att hon känner igen sig tillräckligt bra för att ge sig hem på egen hand :eek::nailbiting:O_o Kanske mamma var hemma igen liksom. Och detta var nära en livlig rondell som kommer direkt efter en avfart till en motorväg och förbi en byggarbetsplats :banghead:
Min pappa är faktiskt 89 år så han kom ju inte i fatt eller fick tag i henne. Men han kunde ändå gå efter henne så hon kan inte ha sprungit i full fart hela vägen utan väntat in honom med jämna mellanrum :meh: Hon tog exakt den väg som de brukade ta, genade inte ens över gräset, men hon fick ju springa över åtminstone två vägar för att ta sig hem. Hon tog sig hela vägen hem utan problem och hälsade glatt när jag kom hem undrande vad som hade hänt 🙄
Tackolov att inget värre hände iallafall!

Jag har själv råkat ut för att ha ramlat på örat och att hon då halkat ur selen (pga hon backat och då kommit ur den) men då kunde jag genast kalla på henne så hon kom fram och blev påselad igen.
Men hon lyssnar tydligen dåligt på honom :cautious: Inte helt oförtjänt då han har en tendens att kalla på djuren i onödan så att säga. Men vi får klura på saken så att det inte händer igen.
Vad läskigt! Skönt att allt gick bra, både för Puck och din pappa.

Det finns selar med två bröstremmar under magen, en sådan sele ska vara mkt svårare att backa ur. Det kanske kan vara något? Dessa selar är ofta tänkta till vinthundar men någon som passar Puck borde ju finnas.
 
Vad läskigt! Skönt att allt gick bra, både för Puck och din pappa.

Det finns selar med två bröstremmar under magen, en sådan sele ska vara mkt svårare att backa ur. Det kanske kan vara något? Dessa selar är ofta tänkta till vinthundar men någon som passar Puck borde ju finnas.
Hon har en sele där fästet till kopplet sitter på bröstet i stället men mamma (det är hennes hund) gillar inte den så mycket. Får föreslå det du skriver! :up:
 
Temp på 38 grader och äter igen efter antibiotika och dropp. Inga problem med lungorna så kanske något han ätit? Han får komma hem ikväll i alla fall! Sen tillbaka imorgon för att se om allt är fortsatt okej.

Han hade något liknande vid ungefär samma tillfälle för ett år sedan, där dom aldrig hittade varför han var sjuk men blev bra på antibiotika och dropp. Så himla underligt. :(
 
Under den här årstiden är det verkligen guld värt att ha hemkontor då man kan gå ut och träna en sväng på lunch medans det fortfarande är ljust ute! Jag tror hundarna också är mkt nöjd med det upplägget :D

Det har äntligen börjat gå framåt med Tripps träning, vi har till och med kunnat börja så smått med att träna delning, det som saknas är att stoppet inte sitter till 100 %, i dagsläget snarare på 30 % :meh: Men det går framåt för i början av oktober stannade han inte alls :devil:
46472507_2095054943878066_3366801584611655680_n.jpg
 
Inlagd med 40 grader igen. Röntgade magen men han varken kräks eller har förstoppning så vi får väl se. Han äter osv. Men fattar inte vad det kan vara. Blodproverna visar en kraftig inflammation.
 
Inlagd med 40 grader igen. Röntgade magen men han varken kräks eller har förstoppning så vi får väl se. Han äter osv. Men fattar inte vad det kan vara. Blodproverna visar en kraftig inflammation.
Stackaren :(
Fy vad jobbigt! Håller tummarna på att ni hittar vad det är snart.
 
Inlagd med 40 grader igen. Röntgade magen men han varken kräks eller har förstoppning så vi får väl se. Han äter osv. Men fattar inte vad det kan vara. Blodproverna visar en kraftig inflammation.
Håller tummarna för att allt går bra och att de snart hittar vad som är fel :(
 
Jag kan konstatera att två timmar i solig, frostig skog är en perfekt start på en lördag. Aysu fick gå lös hela tiden, men med en vetflex-linda runt mellanhanden för att skydda lite extra där hon opererades. Ebrah fick vara lös stora delar av promenaden och utnyttjade det till max genom att skutta runt i stora ciklar runt mig hela tiden. Vi gick där det inte ens fanns stigar att gå på, så hon hade det lite kämpigt stundtals, men hon hade också otroligt roligt :D

Vi mötte en man som hade tappat bort sin hund också. Ett styck smällfet "bc" som verkade allt annat än väluppfostrad. Snäll var den iaf, och det var ju tur eftersom det var jag och damerna som hittade den sedan. Jag hade bytt nummer med husse just för att kunna ringa om vi såg den, så det gick bra iaf. Hunden lät sig snällt fångas in och jag gjorde så att mitt ena koppel blev som ett retrieverkoppel. Ville inte direkt hoppas på att den där hunden skulle följa efter mig hela vägen till husse annars... Tur att mina kunde gå lösa under tiden. Kanske skulle börja ha med ett extrakoppel ut, ifall jag möter fler hundar utan ägare :cautious:
 
Misstänker att Pucken är lite förkyld. Jag hör inte hennes andning men hon nyser ibland (det blir blött :D) och kliade sig lite i nosen sådär lite lagom irriterat. Ingen hosta eller färgat snor iallafall.
Stackarn :D
 
Misstänker att Pucken är lite förkyld. Jag hör inte hennes andning men hon nyser ibland (det blir blött :D) och kliade sig lite i nosen sådär lite lagom irriterat. Ingen hosta eller färgat snor iallafall.
Stackarn :D
Kan det smitta mellan hund och människa? :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 260
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
8 655
Senast: VLMF
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
29 30 31
Svar
602
· Visningar
45 691
Senast: Tonto
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
12 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Lätt E
  • Servering på tävlingar

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp