Bukefalos 28 år!

Hur är era 7åringar?

Mirre

Trådstartare
Min är så disträ så jag blir tokig snart, antagligen för att det är så mycket nytt nu och att han är en liten filosof. Men tänkte ändå höra om fler är så? :p
 
Inte min, men min brorson som jag umgås väldigt mycket med (sen han var pyttebebis) är också 7 år. Han är också väldigt disträ och har otroligt mycket kloka funderingar. Min mamma (förskollärare) påstår att sjuårsåldern är en helt normal tid att vara totalt disträ, slåss med syskon (även fast de lekt väldigt fint innan) och mycket funderingar. Det är ju jättemycket som händer i en sjuårings liv och mycket som blir nytt just den här tiden på året också (med skola, kompisar, aktiviteter etc.).
 
  • Gilla
Reactions: ako
Det är ju det, nya lärare, nya rutiner osv.
Det är väldigt mycket funderingar om rymden hemma nu. Hur många planeter finns det, hur långt är det till månen, kan man åka bil i rymden osv.
 
Superdisträ och helt ofokuserad, helt klart med vissa drag av tonåring, och samtidigt liten och gosig och sover fortfarande i vår säng :-). Och ja, jag blir emellanåt helt galen när han precis ska klä på sig jackan och vi ska gå till skolan och han börjar leka entusiastiskt med lillebrors bäbisleksaker e d ;).
 
Haha era barn verkar vara precis som min son. Ena dagen tonåring och nästa liten.
 
Min är så disträ så jag blir tokig snart, antagligen för att det är så mycket nytt nu och att han är en liten filosof. Men tänkte ändå höra om fler är så? :p
Vi funderar nästan på att kontakta någon. Sjuåringen vet ju knappt att han varit i skolan. Ska vi alltså avvakta lite?
 
  • Gilla
Reactions: ako
Vi funderar nästan på att kontakta någon. Sjuåringen vet ju knappt att han varit i skolan. Ska vi alltså avvakta lite?
Hahaha, det känns igen!
Imorse packade 7åringens pappa ner en kasse med regnkläder, stövlar och några extra mjukbyxor att ha på skolan. Barnet fick instruktioner om att hänga in kassen i sitt skåp (som de nyligen fått); instruktionerna fick han både hemma, i bilen på väg till skolan och innan han gick ur bilen till skolan.

När han hämtades var kassen med kläder med hem igen. Han hade lagt in den i skåpet och när skolan slutade tagit med påsen ur skåpet och burit med den till fritids.... .:confused:
 
  • Gilla
Reactions: ako
De verkar vara helt normala tydligen ;). Skönt att höra!

I går skulle L ha gympa först på morgonen o de har blivit ombedda att komma färdigiombytta. Alltså gick vi med L till skolan ombytt. Sen hade han ändå varit inne i omklädningsrummet och bytt till sina vanliga kläder INNAN gympan, haft gympa i dem o sen duschat o bytt om till gympakläderna o haft dem hela dan sen... Ska nog dra ett mail till gympaläraren o be honom påminna ;)
 
Min fick första läxan idag, han ska skriva vad han heter, varför han fick det namnet och vad namnet betyder. (Sista är frivilligt dock) Tror jag sagt 20 gånger snart varför han heter som han gör, hitills har vi skrivit en halv mening :p
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 024
Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 065
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hur gammal har era barn varit när ni läst Harry Potter? Vet att dom rekommenderas från 9 år men tänker om dom kan vara lämplig för min...
2
Svar
29
· Visningar
1 860
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp