Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle använda jobbmailen eftersom det är den jag kollar oftast och den känns mest "seriös".Hörrni: Mycket konkret fråga.
Skulle ni maila från er jobb-email eller er privata? Varför?
Vill höra hur ni bukefalister skulle agera i följande scenario:
Du har ett arbete du trivs bra med men har också ett "drömjobb" som du vill nå om några år. Du har en ungefärlig plan för hur du ska komma dit men det är en plan du själv kommit fram till. Det är inte ett jobb i stil med sjuksköterska/lärare/busschaufför så det finns liksom inte en specifik yrkesutbildning, utan de som har Drömjobbet har alla lite olika bakgrund. Du känner inte någon inom den bransch som du vill in i.
En dag på jobbet som du trivs med har du en utbildning tillsammans med kollegor och externa deltagare. En av dessa externa deltagare har Drömjobbet och du tänker "nu jäklar har jag min chans". Tyvärr får du ingen möjlighet att tala med hen under dagen men precis när hen ska gå så lyckas du prata lite med personen och få hens visitkort. Din tanke är att kontakta hen för att få en chans att veta lite mer om yrket, hur personen nått dit och kanske få lite tips.
Så, till frågan: Vad gör du? Kontaktar du hen? Hur i sådana fall? Och vad säger du? Eller tänker du att det är illojalt/oproffsigt gentemot ditt nuvarande arbete och därför låter bli?
Är uppriktigt nyfiken på hur ni skulle agera så plz dela med er om ni vill.
Så, till frågan: Vad gör du? Kontaktar du hen? Hur i sådana fall? Och vad säger du? Eller tänker du att det är illojalt/oproffsigt gentemot ditt nuvarande arbete och därför låter bli?
Ja jag skulle ringa upp efter ett par dagar och tala om vem jag vad och var vi möttes och att jag fick personens visitkort, sedan efter det hade jag sagt att jag gärna skulle vilja veta lite mer om personens jobb och frågat om hen har tid att prata .
Det är överhuvudtaget inte aktuellt.Beroende på vad det är för jobb kan man ju, utöver tips, även diskutera om ev praktikplats etc.
Det är överhuvudtaget inte aktuellt.
Kl
Tack alla för era tips! Personen har tagit kontakt nu så jag kommer inte att fortsätta förmedla tips från tråden. Men de som vill kan ju fortsätta diskutera ändå såklart.
Missade att du frågat!Hur togs kontakten och hur blev utfallet?