Bukefalos 28 år!

Hur agerar ni hemma hos andra?

Det är bra mot virus!
Ur artikeln:

”- För övrigt har handsprit ingen effekt mot virusinfektioner och infektioner som sprids via aerosol, alltså när man hostar eller nyser. Så på förkylningar biter det inte alls, eftersom det är just virus och luftsmitta – och INTE bakterier och handsmitta, säger hon till Hälsoliv.”

Hon = Agnes Wold, professor i bakteriologi.
 
En del stall måste ha handsprit tillgängligt för besökare. Oavsett vad man tycker om det eller inte.

Vid tex förkyldning är det bra att hosta i armvecket och inte som många gör hostar i handen och sedan tar i hand på nästa person och nästa och nästa.
 
Kan även tillägga att jag är en notorisk nagelbitare och trots att jag oftast har handskar så är händerna och naglarna långt ifrån rena alla gånger.
Många menar ju att det är dåligt för hälsan att bita på naglarna. Tvål och vatten kommer man långt med men det är inte alltid att det finns att tillgå beroende på var man befinner sig.
Sen är det klart kan man bli smittat ändå även om man håller avstånd och tvättar och dessutom spritar händerna. En grej som har hjälpt mig är faktiskt anti-bit. Sådana där medel som ska smaka illa på naglarna har bara hjälpt korta stunder men anti-biten är så vedervärdig och smaken försvinner inte trots tvätt så är det fler med samma problem testa detta!
(Mina naglar har aldrig varit så långa och med fina nagelband som just nu.)
 
Jag tror det är ”bra” mentalt. Luktar det handsprit så är det med automatik rent. Tror vi. Det har en lugnande effekt.
Ja lukten gör mycket till om det är rent eller inte enigt många.

När jag jobbade som lokalvådare så berättade en att på en kurs att han städade 2 kontor bredvid varandra, den ena städade han ordentligt (torkade sladdar, dammade bakom element, mm förutom golvet och annat självklart) den andra tog han golvet i, tömde papperskorg och skvätte lite luktagott. Gissa vilket av kontoren som ansågs renast:angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp