Sv: Hur är det på Erat dagis?
Sar skrev:
"Strängt räknat så är ju förskoleverksamheten oerhört subventionerad. Den dag du betalar "fullt" pris för servicen kanske du kan kräva att allt är på dina villkor. Här ber en personal dig att att använda en annan sorts blöjor då verksamheten för barnen blir lidande. Och du reagerar med taggarna utåt och förstår inte vitsen med bytet."
Har läst igenom och förstår att jag varit otydlig.
Varför jag visade taggarna är att jag tycker att denna fröken hade kunnat läst om xx i hans pärm innan hon började avvisa mig!
Vi har provat ALLA blöjor på honom fabrikanterna mer eller mindre tävlade om honom med fria blöjor när han var 2 månader (blev iof billigt

) Den blöja som håller bäst är alltså X´s Up&go. -tro mig att använda blöjor från 6 månader som kostar mer än dubbelt så mkt var inget som någon av oss tyckte va kul.
Samt ingen av tjejerna hade varit några problem där kunde vi ha alla olika sorter och märken. De har inte heller haft några problem med huden men den här....

Han får blöjeksem DIREKT om man inte byter snabbt och gör rent och torrt.
Problematiken är alltså att han kissar så snabbt & kraftigt att blöjorna inte kan hålla det inne utan det blir the easy way out efter sidorna -vilket up&go blöjorna oftast fixar -men man måste byta omg för den klarar inte 2 ggr.
Sar skrev:
"Det tycker jag att du ska göra. Då har du visat att du har förståelse för arbetsmiljön och vill underlätta. Det är betydligt jobbigare att behöva byta byxor etc. så om barnet inte fungerar med de blöjorna så lär det inte vara något problem att byta tillbaka."
Jag tänker givetvis låte dem få prova själva!

Efter semestern så skall jag ta med både vanliga och up&gos så kan de få välja. Jag vet nog vad som blir utfallet... Tror som sagt inte att de föredrar att byta blöta kläder jag heller....
Sar skrev:
"Den dag du betalar "fullt" pris för servicen kanske du kan kräva att allt är på dina villkor"
Här har du fel! Jag betalar fullt pris efter gängse taxa som är beslutad av regering och kommunfullmäktige och har rätt att kräva service!.
Den privata sektorn kan erbjuda mkt bra service till samma peng och här måste de som jobbar kommunalt se upp!!!
I vår kommun har merparten av de som jobbat inom städ förlorat jobben till privata just för att de inte hållit samma service grad, (privata företag städar alltså våra kommunala lokaler) vi har fått jättemånga friskolor som går med vinst!!! som gjort att flera av de kommunala skolorna har fått slå igen och lärarna förlorat jobben. På vårt dagis-distrikt finns nu tre föräldrakopperativ som taigt barn från den kommunala verksamheten och stängt flertalet avd och skickat hem personal.
-För av någon anledning så är det inte den kommunala personalen som får jobben hos kooperativen....
Jag har fått erbjudanden om platser till mina barn i kooperativ till en kostnad av 1500 kr för båda -heltid.
Men här handlar det om segregering, -de väljer vilka som får komma med och det gillar inte jag.
Vi måste verka för att den offentliga skolmiljön blir minst lika bra som den privata, för annars kommer vi få problem i samhället framgent.
Det är min åsikt och den står jag för!
Ha det gott allihopa!