Bukefalos 28 år!

Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Han HAR jättebra sidor med. Dagen efter att ha flyttast från ett skyddat liv i skogen (knappt sett asfalt eller haft koppel på sig) så åkte han glatt både buss och spårvagn och knallade runt helt obekymmrat i centrala göteborg.
Redan 20 minuter effter att ha träffat rottisen och flyttat hit så låg han och slappade brevid min stol, som han aldrig gjort annat.
Och han VILL,VILL, VILL göra saker och träna. Han slår knut på sig själv för en foderkula. Hans förestörelsekonto sträcker sig till två sladdar och ett par pennor...

En hundvakt kom hem för första gången (vad vid brukshundar och rr) och var i totalt chocktillstånd över att det "låg godispåsar åt henne på bordet och en påse frolic i en korg i hallen, ingen var hemma och hundarna LÄT DET VARA!"
 
Senast ändrad:
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

FY DIG! Jag kände inte igen dig först. Tänkte precis skicka PM och skälla ut dig lite :angel:

hehe. fast den gamla avataren var från mina tonår, cirka hundra år gammal så jag tänkte att detta kunde förvirra folk med. (Leta inte efter någon med blått hår om vi ses med andra ord.)

Åh, jag vill till hundstallet nu, det är ju flera hundra år kvar till april.
Men imorgon kommer Daisy och är här hela helgen i alla fall. Det är supertoppen.
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Låter jätteintressant med hundstallet! Berätta hur det gick sedan!

(om vi ses så får du leta upp mig. Tror inte det är så svårt att missa någon som vandrar runt med tuperat hår, spetsiga skor och två cremefärgade salukis :p)
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Det finns dock en risk att hundstallet får in mig på fler dumma idéer. Såg på hemsidan att de hade 4 unghundar (syskon) som var huskeykorsningar och helt bedårande. Nej, självklart skulle jag aldrig skaffa mig något med huskey i... men de är ju så fina ;)

Hihi, ja jag borde ju kunna hitta dig kan man tycka.
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

jag har alltid haft hundar runt om mig och älskat dem. shetland sheepdog, schäfer, dobber, labbe, tibetansk spaniel (som mamma föder upp)
när jag avr 10 år träffade jag min första bullterrier dom som ägde stallet har en son som födde upp. blev helt betagen av denna ras och ville LÄNGE ha en bulle. sedan gick åren och man träffade på fler hundar tex irländsk varghund, ville ha en sån då...skull fortfarande kunna tänka mig bägge raserna! :) sen blev jag ju totalförlskad i trubbnosiga hundar och sökte mops i flera år lite av och till...sen hittade jag en mopsfröken. sen tillökades det med en fralla com jag cokså velat ha i många år. jag är nöjd med raserna jag har och kommer forstätta med samma raser.
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Jag tror dig. :) Jag insåg bara att de eventuella problem med rasen som först och tydligast skulle kunna uppstå är den typ av problem jag själv har kort tålamod med.
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Jag har ju märkt att jag trivs bättre med en hund som kan göra mycket men som inte kräver det.
Det där kravet att träna varje dag för att hunden ska vara lugn orkar jag inte med, nöjet försvinner för mig då.

Eftersom jag har både erfarenhet av Grisar ( läs Staff ) och Skäggisar ( läs schnauzer ) så kan jag direkt säga att båda raserna är precis det du ovan beskriver.

Ta Zaga ex, hon älskar att träna och hon är taggad till tusen, gör allt med glädje och man ser verkligen hur lycklig hon är...

Men hon tycker det är minst lika underbart att ta långa sköna promenader i skogen, få vara lös och bara busa.
Det är det som gör Zaga till den ultimata hunden för mig.

Skäggisen var likadan på det viset, däremot är skäggisen ingen clown om man jämför med Zagobert och han var inte lika entusiastisk vid träning på det viset som Zaga är.
Missförstå mig inte, han tyckte det var kul att träna men det gällde för mig att vara påhittig och lurig annars tröttnade han ganska omgående ;)

Så på det viset skiljer sig raserna åt, skäggisen är mera vass än grisen och kräver en mer påhittig förare. Zaga är bara glad så länge hon får vara med mig, spelar inte så stor roll vad vi sysslar med ;)

Älskade Loppan Loppansson, gud vad jag älskar min hund känner jag när jag beskriver henne ..

/ Sentimental och blödig gravid Barbamamma
 
Senast ändrad:
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Älskade Loppan Loppansson, gud vad jag är kär och i min hund alltså ...

/ Sentimental och blödig gravid Barbamamma

Jättegulligt skrivet och så känner jag också så ofta om mina djur men särskilt när the hormones are talking! :bow:
:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Jättegulligt skrivet och så känner jag också så ofta om mina djur men särskilt när the hormones are talking! :bow:
:rofl::rofl::rofl:

Ja men allvarligt, det kom tom några tårar när jag beskrev henne.

Nu ligger hon med fyra fossingar rakt upp och snarkar ljudligt efter en promenad med Lilljessicah/Ginger och jag känner bara KÄRLEK när jag tittar på GrisLisa :love:
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Haaahahaha :rofl: , jag känner igen det så väl. En vecka innan lingonveckan så är jag helt störd. Då kan jag sitta o soffan och stortjura och pojkvännen undrar hur det är fatt.." G..ghh..gr..gr-i-i-maaa-aaa är såå-håå f..ff..f-ii-hhiiin" *bööl* ..HUR ska jag våga bli gravid? :D
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Men jag tänker lite att om du har hormonsvängningar nu så kanske gravidhormonet balanserar upp dig så du mår jättebra? Ja om du nu skulle vilja bli gravid. Jag tänker att för mig så kan det inte bli så mycket värre än det är :) Förutom ledsenheten och irritationen så har jag också de där stunderna när jag bara tittar på hunden/sambon eller whoever och tänker på hur Otroligt fint livet är. Sen kraschar humöret fem minuter senare...

Och jag älskar calaziryas avatar, även den gamla.


Vad var det vi pratade om nu igen?
Alla som tycker jag ska ha tre galna huskyvalpar räcker upp en hand? :)
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

*hihi* Vad söt du är. :)

Jo just nu står det mellan gris eller skäggis. Det känns som om jag nästan borde försöka hinna med minst en av varje? Vad ska jag börja med. Och vet du vad, som läget börjar förändras så kanske det inte är helt omöjligtomöjligt att det närmar sig...

:bump:

Men jag tar inte ut något i förskott.
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Nu pratar du som att storken ska knacka på med valpen :)
vad är det du inte tar ut i förväg?
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Det beror ju på vad du är ute efter :)

Det finns ju som sagt vissa skillnader och 2 av dom nämde jag ju i inlägget ...

Psst logga in på msn när du får tid över så kan vi babbla Gris vs Skäggis ;)
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

Livet kommer att förändras lite framöver troligtvis.

C: Jag ska, är dock bortrest ett tag nu. Det har varit lite körigt... En schnauzer/staffekorsning kanske, den kan ju bli... söt... eller...inte. :D

E: Jag väntar ivrigt på att filmen ska ladda klart!
 
Sv: Hur bestämde ni er för en ras/ hur botar man tunnelseende?

*hihi* Vad söt du är. :)

Jo just nu står det mellan gris eller skäggis. Det känns som om jag nästan borde försöka hinna med minst en av varje? Vad ska jag börja med. Och vet du vad, som läget börjar förändras så kanske det inte är helt omöjligtomöjligt att det närmar sig...

:bump:

Men jag tar inte ut något i förskott.

hehe, tänk att du funderar nästan exakt som jag gjort. Jag har verkligen övervägt eng. staffordshire bullterrier också.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 530
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett...
2
Svar
37
· Visningar
3 880
Senast: Lingon
·
Hundavel & Ras Hej... igen! Okej, nu är det så att jag har bestämt mig för att köpa hund, en vuxen hund. Jag har ju postat några trådar här på...
Svar
17
· Visningar
1 296
Senast: Tate
·
Hundavel & Ras Hej på er! Tanken är att jag och min sambo ska skaffa en hund till nästa sommar... man måste vara ute i god tid ;) Som rubriken lyder...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 863
Senast: almitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp