Bukefalos 28 år!

Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja. Det är så. Jag vet inte vad hans problematik grundar sig i. Men nej, han ser inte världen som andra.

Och hans missbruk är dataspel. Hans ena skärm var igång en dag när jag hämtade disk där. Då var det inloggning till ETT av alla spel han spelar. 370 timmar stod det att han spelat det spelet.

När jag tog upp det efter en besök hos terapeuten ifjol kastade han saker inne i bilen och skrek att jag har då F*N med vad han gör hemma.

Att vi började prata igår innan han åkte var för att han tyckte att även om jag inte hade känslor kvar, varför inte försöka vara intim trots att jag inte hade känslor för det, så skulle det krossa barriären och blir bra.

Att när han lyssnar på mig om att jag bett om avstånd så har det blivit värre.

Och även om man inte har lust så är sex bra för att frigöra endorfiner så man mår bättre.
Spring, detta är så stora röda flagor så det inte är sant åt det.
 
Tack för alla svar ❤️

Helt gråtfärdig. Han sover i källaren än tackolov.

Jag vet allt helt logiskt. Ändå är det som jag famlar vid att behålla fattningen när han pratar. Jag kan inte förklara hur det går snett ... Jag vet bara att jag inte vill ge honom mer att vrida runt.

Men det är så svårt att vara stark när man är mitt i ögonblicket. Jag förstår att jag måste verka vek som bara inte går. Men jag är rädd för konsekvenserna och vad han kan säga/agera inför barnen. Därför bara måste jag kunna fysiskt flytta på mig och dom.

Jag har tänkt som en kompis sa. Att åka hem när barnen är på förskola/skola och prata med honom då, och ha ett boende klart jag bara kan åka till sen.

Jag ska till min väninna sen och ska fråga om jag bara kan få vara i huset direkt.

Tack Buke för att ni ser så objektiv. Ni sätter ord på vad som skaver i mig
Varför flyttar inte du och barnen till en kompis först utan att säga något, packar en väska vardera när han inte är i närheten och går sedan? Och pratar med honom på neutral mark med andra människor i närheten och aldrig ensam?

Han låter helt störd, en sådan människa hade jag inte åkt hem till ensam, speciellt inte för att säga att allt är klart med boende och allt... Han kan ju mycket väl "bara" vara manipulativ, men jag hade inte chansat, och rent krasst, inte heller givit honom den respekten. Ni ska liksom inte prata med varandra, du ska meddela.
 
Min kommentar tillförde väldigt korrekt information.

Visa bifogad fil 89103
Sorry! Jag har läst på mer och det verkar som att du har rätt i din tolkning och jag har fel i min samt att begreppen jag diskuterat mina erfarenheter i inte verkar vara helt korrekta. Tråkig ton hade du oavsett, och det är inte första gången, vilket jag tycker är synd. Men jag förstår dig bättre iom. att du hade rätt.

Min poäng från början var framför allt att det är bra om TS inleder processen så snart som möjligt i och med att det innebär väntetid, samt att bidra med en länk till tillförlitlig information där TS själv kan kolla upp och förstå saker rätt.
 
Jag läste trådens 5 första sidor, skummade igenom mitten och läste trådens 6 sista sidor.

Redan i starten ser jag bara varningsflaggor hela vägen och är tyvärr inte förvånad över att han blivit värre under året. Du MÅSTE gå nu, ta på dig tunnelseendet tills du är ute. Om du inte går nu är risken att du fastnar där föralltid, för han kommer troligtvis att strama åt tyglarna mer för varje gång du stannar.
Barnen kommer klara sig, det finns inget som skulle göra dom mer trasiga än att stanna när ingenting är bra längre, dom märker det. Jag tror inte du kommer ångra dig om du går.
 
Ja. Det är så. Jag vet inte vad hans problematik grundar sig i. Men nej, han ser inte världen som andra.

Och hans missbruk är dataspel. Hans ena skärm var igång en dag när jag hämtade disk där. Då var det inloggning till ETT av alla spel han spelar. 370 timmar stod det att han spelat det spelet.

När jag tog upp det efter en besök hos terapeuten ifjol kastade han saker inne i bilen och skrek att jag har då F*N med vad han gör hemma.
Sista meningen. Där och då hade han gjort sitt val att inte dela ett hem och ett liv med dig. Det du gör nu är faktiskt bara att bekräfta det.

Om du är rädd för vad som ska hända när du går, ta med en kompis för att hjälpa till att bära väskan/skjutsa eller nåt annat svepskäl. Antingen följer kompisen med in eller väntar utanför och ringer på om du inte har hört av dig inom 20 minuter.
 
Han kom upp nu precis innan jag och barnen åkte till ett kalas.

Han sa att han inte ville gå upp för att han inte sovit på hela natten. Jag frågade varför och han sa att det var för att han tyckte det var jobbigt att möta någon man älskar som bemöter med apati,aversion och nått mer. Jag s satt jag kan leta boende då.

Jag sa att det var nu vi skriver olika berättelser, en åt oss var.
Han sa att hans skulle då bli väldigt kort. För allt för honom var slut nu. Pengar,boende allt! Hela hans framtid. Jag sa att det inte var sant. För att han är en bra pappa och barnen älskar honom.

Då sa han att han aldrig ville ha dom, att det var för att Jag ville det och att jag hade sagt att våra liv skulle bli bättre då. Att han bara kan se dom nu och att de förstört hans liv, och att på grund av dom kommer han vara fast vid mig föralltid .

Tack och lov kom vår dotter kissnödig från sin kompis och klockan var dags att åka. Vi är där nu. Hon vet allt.

Jag är helt i chock
 
När jag sa att en advokat kommer att hjälpa för att se till att vi får lika så svarade han "yeah right, så ska vi kriga med ord med varsin advokat"
 
Han kom upp nu precis innan jag och barnen åkte till ett kalas.

Han sa att han inte ville gå upp för att han inte sovit på hela natten. Jag frågade varför och han sa att det var för att han tyckte det var jobbigt att möta någon man älskar som bemöter med apati,aversion och nått mer. Jag s satt jag kan leta boende då.

Jag sa att det var nu vi skriver olika berättelser, en åt oss var.
Han sa att hans skulle då bli väldigt kort. För allt för honom var slut nu. Pengar,boende allt! Hela hans framtid. Jag sa att det inte var sant. För att han är en bra pappa och barnen älskar honom.

Då sa han att han aldrig ville ha dom, att det var för att Jag ville det och att jag hade sagt att våra liv skulle bli bättre då. Att han bara kan se dom nu och att de förstört hans liv, och att på grund av dom kommer han vara fast vid mig föralltid .

Tack och lov kom vår dotter kissnödig från sin kompis och klockan var dags att åka. Vi är där nu. Hon vet allt.

Jag är helt i chock
Han försöker skuldbelägga dig och hota dig.
Istället borde han respektera och ta väl hand om dig som möjliggör att han kunnat leva gott på någon annans ansträngningar.

Finns det möjlighet att stanna hos kompisen eller vara någon annanstans över natten? Jag bedömer att du ska hålla dig ifrån honom när han beter sig som han gör nu.
 
Jag vet inte vad jag ska göra
Lämna så fort du bara kan, för dina barns skull och för din egen! Glöm allt om att försöka prata med honom och försöka få honom att förstå dig - det går inte. Han kommer bara att vrida till det att allt är ditt fel - för att han är övertygad om att det är så!

Ta hjälp av vänner, släkt, Kvinnojour, Buke och vad mer du kan komma på. Skaffa en advokat som sköter din talan. Det kommer att bli jobbigt, men du lever redan i en avskyvärd situation. Och - det gör dina barn också!!
 
Tack för alla svar ❤️

Helt gråtfärdig. Han sover i källaren än tackolov.

Jag vet allt helt logiskt. Ändå är det som jag famlar vid att behålla fattningen när han pratar. Jag kan inte förklara hur det går snett ... Jag vet bara att jag inte vill ge honom mer att vrida runt.

Men det är så svårt att vara stark när man är mitt i ögonblicket. Jag förstår att jag måste verka vek som bara inte går. Men jag är rädd för konsekvenserna och vad han kan säga/agera inför barnen. Därför bara måste jag kunna fysiskt flytta på mig och dom.

Jag har tänkt som en kompis sa. Att åka hem när barnen är på förskola/skola och prata med honom då, och ha ett boende klart jag bara kan åka till sen.

Jag ska till min väninna sen och ska fråga om jag bara kan få vara i huset direkt.

Tack Buke för att ni ser så objektiv. Ni sätter ord på vad som skaver i mig
Att han spinner runt saker är ett försök till manipulation, helt enkelt för att du ska bli osäker. Att han tar till ett så fult knep är för att du knappast framstår som vek utan är riktigt, riktigt stark och han vet hur stark du är. Det är han som är vek. Det är han som tar till fulknep för att hålla dig kvar i ett dött förhållande. Det är han som använder barnen som en hållhake på dig för att du ska stanna. Det är han som vägrar växa upp.

Ta med en vän som stöd när du meddelar honom hur ditt liv ska se ut från och med nu. Diskutera inget utan tala bara om vad som kommer hända och att han från och med nu har ansvar för sig själv. Gå sedan och förbered dig för allt det juridiska.
 
Han kom upp nu precis innan jag och barnen åkte till ett kalas.

Han sa att han inte ville gå upp för att han inte sovit på hela natten. Jag frågade varför och han sa att det var för att han tyckte det var jobbigt att möta någon man älskar som bemöter med apati,aversion och nått mer. Jag s satt jag kan leta boende då.

Jag sa att det var nu vi skriver olika berättelser, en åt oss var.
Han sa att hans skulle då bli väldigt kort. För allt för honom var slut nu. Pengar,boende allt! Hela hans framtid. Jag sa att det inte var sant. För att han är en bra pappa och barnen älskar honom.

Då sa han att han aldrig ville ha dom, att det var för att Jag ville det och att jag hade sagt att våra liv skulle bli bättre då. Att han bara kan se dom nu och att de förstört hans liv, och att på grund av dom kommer han vara fast vid mig föralltid .

Tack och lov kom vår dotter kissnödig från sin kompis och klockan var dags att åka. Vi är där nu. Hon vet allt.

Jag är helt i chock
Men bra! Då behöver du inte oroa dig för att han kommer kriga om barnen iallafall. Jag hatade mina barns pappa något enormt när han sa samma sak. Det var ju inte sant. Vi hade varit överens och tvåan hade han tjatat om i över ett år innan jag var redo. Att kunna säga så om de absolut viktigaste personerna i mitt liv gjorde att jag kunde gå. Det var liksom ett sådant extremt avslut, en sådan sak som man aldrig någonsin säger men när det är sagt finns det ingen återvändo.

Be honom packa och försvinna ut ur ditt liv. Sätt ett sista datum om en vecka eller så. Gör han inte det flyttar du tills han har flyttat ut.
 
Han kom upp nu precis innan jag och barnen åkte till ett kalas.

Han sa att han inte ville gå upp för att han inte sovit på hela natten. Jag frågade varför och han sa att det var för att han tyckte det var jobbigt att möta någon man älskar som bemöter med apati,aversion och nått mer. Jag s satt jag kan leta boende då.

Jag sa att det var nu vi skriver olika berättelser, en åt oss var.
Han sa att hans skulle då bli väldigt kort. För allt för honom var slut nu. Pengar,boende allt! Hela hans framtid. Jag sa att det inte var sant. För att han är en bra pappa och barnen älskar honom.

Då sa han att han aldrig ville ha dom, att det var för att Jag ville det och att jag hade sagt att våra liv skulle bli bättre då. Att han bara kan se dom nu och att de förstört hans liv, och att på grund av dom kommer han vara fast vid mig föralltid .

Tack och lov kom vår dotter kissnödig från sin kompis och klockan var dags att åka. Vi är där nu. Hon vet allt.

Jag är helt i chock
Som sagt, han kör fulknep nu. Det är bara att gå. Det blir inte bättre av att stanna hos någon som hotar och beter sig illa, allra minst för dina barn.

Edit: Hur jävla dum får man vara om han nu ena minuten älskar dig och sen i nästa stund är barnen det värsta som kunnat hänt honom som binder honom med dig för alltid? Motsägelse deluxe. :banghead:
 
Men bra! Då behöver du inte oroa dig för att han kommer kriga om barnen iallafall. Jag hatade mina barns pappa något enormt när han sa samma sak. Det var ju inte sant. Vi hade varit överens och tvåan hade han tjatat om i över ett år innan jag var redo. Att kunna säga så om de absolut viktigaste personerna i mitt liv gjorde att jag kunde gå. Det var liksom ett sådant extremt avslut, en sådan sak som man aldrig någonsin säger men när det är sagt finns det ingen återvändo.

Be honom packa och försvinna ut ur ditt liv. Sätt ett sista datum om en vecka eller så. Gör han inte det flyttar du tills han har flyttat ut.
En vecka är för snällt, alldeles för snällt.
 
Ringde kvinnofridslinjen och fick råd.


Allt känns så surrealistiskt! Hur är det här mitt liv?!
Att hon tipsar om att ringa socialjouren och få boende 💔😭 att inte åka hem och inte svara när har ringer... Att höra att det han gör är våld... Jag tror jag bryter ihop
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 255
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 947
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 361
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp