Bukefalos 28 år!

Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och så barnen mitt uppi det här 💔 de kommer gå sönder. Vår son kommer gå mittitu. Och det är det som fått mig att vara kvar och försöka hålla någon slags fasad
Det kanske inte är någon tröst. Men jag är ett skilsmässobarn och även om det självklart var tungt i början är jag så glad över att mina föräldrar skilde sig. De träffade varsin idiot innan de nu levt 21 år var med sina nya partners. Grejen med barn är att de märker när något inte fungerar. Vi märkte att våra föräldrar inte hade det bra och att efter skilsmässan se hur glada båda var, det gjorde oss glada. Och vi fick två födelsedagar, jular! Det var lyx som barn :D Så även om din son kan må dåligt i början, vet att han kommer förstå skillnaden med tiden och hur bra det blev att ni skilde er.
 
Han var iväg igår, jag lade mig med barnen. Jag missförstod och trodde det var ok. Då kom han och väckte mig för att han ville prata, och han var besviken för att jag hade somnat.



Fick då höra hur han ransakat alla våra besök ifjol hos famijeterapeuten... Att allt jag tog upp för var hur dålig han var, och alla hans brister.



Jag var helt yr av att vara nyvaken och jag orkade inte ha någon diskussion. Men jag höll vid att mina känslor är slut och jag ser ingen ljusning.

Han tog upp hur mycket jag alla år varit med vänner, mina bortgångna hästar osv. Och vad är det jag önskar i en framtid som jag inte kan se med honom?

Jag svarade att Jag kan inte ge honom det han vill ha,och försökte istället att inte säga för mycket.

Han säger så mycket, så kallt och hårt att min puls går i 120 och jag får panik.



Sen ser han på mig och blir mjukare på rösten och vill trösta mig när jag gråter. Fast jag inte vill, och så frågar han"är det OK? Blir du obeväm nu? "

Men han backar när jag säger att jag inte vill ha någon tröst. Och då kallar han mig isprinsessa som bara sätter upp barriärer.



Jag letade lägenheter igår på vår stads olika fastighetsförmedlingar... Hittade en två och en etta. Men med inflyttningsdatum i juli...







Idag på Spotify. Långsamt farväl och Vår sista dans....
 
Nu måste jag vara lite hård. Vad är det du är rädd för? Varför pratar du helt sonika inte bara med honom? Har han någon typ av missbruksproblematik som gör att han inte tänker klart eller är han mentalt riktigt dålig så att han inte förstår vad man säger?

Just nu behöver du ingen jurist, du behöver en personlig coach eller en terapeut.
Ja. Det är så. Jag vet inte vad hans problematik grundar sig i. Men nej, han ser inte världen som andra.

Och hans missbruk är dataspel. Hans ena skärm var igång en dag när jag hämtade disk där. Då var det inloggning till ETT av alla spel han spelar. 370 timmar stod det att han spelat det spelet.

När jag tog upp det efter en besök hos terapeuten ifjol kastade han saker inne i bilen och skrek att jag har då F*N med vad han gör hemma.
 
Det kanske inte är någon tröst. Men jag är ett skilsmässobarn och även om det självklart var tungt i början är jag så glad över att mina föräldrar skilde sig. De träffade varsin idiot innan de nu levt 21 år var med sina nya partners. Grejen med barn är att de märker när något inte fungerar. Vi märkte att våra föräldrar inte hade det bra och att efter skilsmässan se hur glada båda var, det gjorde oss glada. Och vi fick två födelsedagar, jular! Det var lyx som barn :D Så även om din son kan må dåligt i början, vet att han kommer förstå skillnaden med tiden och hur bra det blev att ni skilde er.
Tack! Det värmer att höra sådant ❤️
 
Att vi började prata igår innan han åkte var för att han tyckte att även om jag inte hade känslor kvar, varför inte försöka vara intim trots att jag inte hade känslor för det, så skulle det krossa barriären och blir bra.

Att när han lyssnar på mig om att jag bett om avstånd så har det blivit värre.

Och även om man inte har lust så är sex bra för att frigöra endorfiner så man mår bättre.
 
Han var iväg igår, jag lade mig med barnen. Jag missförstod och trodde det var ok. Då kom han och väckte mig för att han ville prata, och han var besviken för att jag hade somnat.



Fick då höra hur han ransakat alla våra besök ifjol hos famijeterapeuten... Att allt jag tog upp för var hur dålig han var, och alla hans brister.



Jag var helt yr av att vara nyvaken och jag orkade inte ha någon diskussion. Men jag höll vid att mina känslor är slut och jag ser ingen ljusning.

Han tog upp hur mycket jag alla år varit med vänner, mina bortgångna hästar osv. Och vad är det jag önskar i en framtid som jag inte kan se med honom?

Jag svarade att Jag kan inte ge honom det han vill ha,och försökte istället att inte säga för mycket.

Han säger så mycket, så kallt och hårt att min puls går i 120 och jag får panik.



Sen ser han på mig och blir mjukare på rösten och vill trösta mig när jag gråter. Fast jag inte vill, och så frågar han"är det OK? Blir du obeväm nu? "

Men han backar när jag säger att jag inte vill ha någon tröst. Och då kallar han mig isprinsessa som bara sätter upp barriärer.



Jag letade lägenheter igår på vår stads olika fastighetsförmedlingar... Hittade en två och en etta. Men med inflyttningsdatum i juli...







Idag på Spotify. Långsamt farväl och Vår sista dans....
Du kanske behöver bo i andrahand ett tag?
 
Att vi började prata igår innan han åkte var för att han tyckte att även om jag inte hade känslor kvar, varför inte försöka vara intim trots att jag inte hade känslor för det, så skulle det krossa barriären och blir bra.

Att när han lyssnar på mig om att jag bett om avstånd så har det blivit värre.

Och även om man inte har lust så är sex bra för att frigöra endorfiner så man mår bättre.
Du startade denna tråden för snart ett år sen.

Allt jag ser i din text är varningsflaggor. Det han gör som han tror är snällt är för att få dig på sin sida, på hans linje.
När han blir trängd reagerar han med ilska. Han skuldbelägger dig så att du ska få dåligt samvete.

Du behöver en vän du kan lita på. Någon du kan prata med om situationen som är nu och din plan framåt.
Du behöver stöd och jag tror du gör rätt i att hitta ett boende eller en plats du tillfälligt kan åka till akut.

Förbered dig mentalt på att det kan bli tufft och att han kommer agera på ett sätt du inte väntar dig.

Ja, du bör lämna honom. Du har tänkt på det länge och vet att det är rätt.
 
Betänketiden är 6 månader och inget annat.
Sen har man 6 månader till på sig att bekräfta att man vill skiljas (räcker med att ena parten bekräftar), gör man inte det inom den tidsramen så förblir man gift.

Been there, done that.
Från källan jag länkade till, dvs. Sveriges domstolar:

”Betänketid i minst ett halvår​

Betänketiden är minst 6 månader och högst 12 månader. Tiden räknas från den dag tingsrätten tagit emot en gemensam ansökan eller från den dag motparten tagit emot stämningen.”

Jag har också personlig erfarenhet. Och varför är du så jäkla dryg? Din kommentar tillförde ju inget annat än delvis inkorrekt information, en omformulering av det jag redan skrivit, och en dryg attityd.
 
Att vi började prata igår innan han åkte var för att han tyckte att även om jag inte hade känslor kvar, varför inte försöka vara intim trots att jag inte hade känslor för det, så skulle det krossa barriären och blir bra.

Att när han lyssnar på mig om att jag bett om avstånd så har det blivit värre.

Och även om man inte har lust så är sex bra för att frigöra endorfiner så man mår bättre.
Nej det gör inte alls så att man mår bättre. Han försöker tjata sig till sex och det är fruktansvärt vidrigt. Har du sex trots att du inte vill så är det ett övergrepp. Jag hoppas verkligen att du kan göra dig fri ifrån den där mannen snart.
 
När jag tog upp det efter en besök hos terapeuten ifjol kastade han saker inne i bilen och skrek att jag har då F*N med vad han gör hemma.
Såhär beter man sig inte mot sin partner. Det är psykisk misshandel. Att störa någons sömn och för att direkt bombardera med jobbiga frågor också.

Jag förstår att det är riktigt riktigt svårt att lämna den här personen. Men du klarar av svåra grejer. Det är dags att du börjar tänka bort honom som en faktor i ditt liv och helt sonika planerar utan honom. Sen gör du som du planerat. Prioritera ditt och dina barns välmående högre än obekväm logistik och skaffa ett boende, vilket som helst, for now. Dina barn har redan behövt leva med den här mannen ett år till och sett dig göra detsamma. Du är skyldig dem att visa hur man beter sig om ens partner inte behandlar en väl. Du fixar detta ❤️
 
Att vi började prata igår innan han åkte var för att han tyckte att även om jag inte hade känslor kvar, varför inte försöka vara intim trots att jag inte hade känslor för det, så skulle det krossa barriären och blir bra.

Att när han lyssnar på mig om att jag bett om avstånd så har det blivit värre.

Och även om man inte har lust så är sex bra för att frigöra endorfiner så man mår bättre.
Alltså av alla sjuka sätt att lura till sig att få ligga tar nog detta priset!

Du lever med en kontrollerande egoist som skuldbelägger dig för att bryta ner dig och uppnå sina egna syften.
 
Att vi började prata igår innan han åkte var för att han tyckte att även om jag inte hade känslor kvar, varför inte försöka vara intim trots att jag inte hade känslor för det, så skulle det krossa barriären och blir bra.

Att när han lyssnar på mig om att jag bett om avstånd så har det blivit värre.

Och även om man inte har lust så är sex bra för att frigöra endorfiner så man mår bättre.
Alltså fy fan. 🤢🤢🤢 han låter så vidrig. Gud vad upprörd jag blir av att läsa om honom. Du måste skilja dig från honom så fort det går :( du kan! Jag tror på dig. Du är stark. Det har pågått sedan 1 år. Dags att komma vidare. Jag får såna abuservibes av honom att jag ryser över läsningen. Gud med saker han skyller på dig. Usch. Det kommer bli så mycket bättre för dig och dina barn att bli fri av honom. Du kommer känna världens lättnad när du står i din egna bostad. Har själv lämnat en sådan skitstövel. Hade inget då. Vi hade hus etc med. Men lättnaden då jag hade min egna bostad och han va borta från mitt liv är obeskrivlig. Är så glad idag att jag inte stannade med honom. Han försökte allt.
 
Att vi började prata igår innan han åkte var för att han tyckte att även om jag inte hade känslor kvar, varför inte försöka vara intim trots att jag inte hade känslor för det, så skulle det krossa barriären och blir bra.

Att när han lyssnar på mig om att jag bett om avstånd så har det blivit värre.

Och även om man inte har lust så är sex bra för att frigöra endorfiner så man mår bättre.
Nej, han lyssnar inte på dig. Han försöker klura ut hur du ska stanna så han slipper växa upp. Lämna omgående innan han kommer på fler sätt att tjata till sig sex. Och påbörja skilsmässoprocessen.

Kan du höra dig för om du kan få bo hos en vän eller släkt tills dess att du kan få flytta till något eget? Barnen överlever att du bor hos någon annan temporärt så länge du umgås med dom.
 
Senast ändrad:
"Han säger så mycket, så kallt och hårt att min puls går i 120 och jag får panik.



Sen ser han på mig och blir mjukare på rösten och vill trösta mig när jag gråter. Fast jag inte vill, och så frågar han"är det OK? Blir du obeväm nu? "

Men han backar när jag säger att jag inte vill ha någon tröst. Och då kallar han mig isprinsessa som bara sätter upp barriärer."

Det där är så jävla sjukt och skruvat med. Så obehaglig människa. Får fan rysningar av hur vidrigt och manipulerande det är... bara det att han ändrar rösten med 🤮😨😱 usch.
 
Att vi började prata igår innan han åkte var för att han tyckte att även om jag inte hade känslor kvar, varför inte försöka vara intim trots att jag inte hade känslor för det, så skulle det krossa barriären och blir bra.

Att när han lyssnar på mig om att jag bett om avstånd så har det blivit värre.

Och även om man inte har lust så är sex bra för att frigöra endorfiner så man mår bättre.

Än en gång respekterar han inte din personliga sfär utan tränger sig på och försöker manipulera dig. Nu vill han begå övergrepp på dig också!

Att väcka dig och kräva att ni ska prata ut när han är beredd och du nyvaken är ett grovt sätt att försöka manipulera dig. Jag ser det som ett övergrepp, men det kan bero på att jag delar den upplevelsen med dig. Hoppas du slipper få det du sa slängt i ansiktet sen och slippa stå till svars för allt du sa då.

I det du skriver ser jag en man som på alla sätt han kan komma på vill få dig tillbaka till det liv som han vill fortsätta och som du möjliggör.
 
Tack för alla svar ❤️

Helt gråtfärdig. Han sover i källaren än tackolov.

Jag vet allt helt logiskt. Ändå är det som jag famlar vid att behålla fattningen när han pratar. Jag kan inte förklara hur det går snett ... Jag vet bara att jag inte vill ge honom mer att vrida runt.

Men det är så svårt att vara stark när man är mitt i ögonblicket. Jag förstår att jag måste verka vek som bara inte går. Men jag är rädd för konsekvenserna och vad han kan säga/agera inför barnen. Därför bara måste jag kunna fysiskt flytta på mig och dom.

Jag har tänkt som en kompis sa. Att åka hem när barnen är på förskola/skola och prata med honom då, och ha ett boende klart jag bara kan åka till sen.

Jag ska till min väninna sen och ska fråga om jag bara kan få vara i huset direkt.

Tack Buke för att ni ser så objektiv. Ni sätter ord på vad som skaver i mig
 
Din kommentar tillförde ju inget annat än delvis inkorrekt information.
Min kommentar tillförde väldigt korrekt information.

Screenshot_20220415-103443_Chrome.jpg
 
Tack för alla svar ❤️

Helt gråtfärdig. Han sover i källaren än tackolov.

Jag vet allt helt logiskt. Ändå är det som jag famlar vid att behålla fattningen när han pratar. Jag kan inte förklara hur det går snett ... Jag vet bara att jag inte vill ge honom mer att vrida runt.

Men det är så svårt att vara stark när man är mitt i ögonblicket. Jag förstår att jag måste verka vek som bara inte går. Men jag är rädd för konsekvenserna och vad han kan säga/agera inför barnen. Därför bara måste jag kunna fysiskt flytta på mig och dom.

Jag har tänkt som en kompis sa. Att åka hem när barnen är på förskola/skola och prata med honom då, och ha ett boende klart jag bara kan åka till sen.

Jag ska till min väninna sen och ska fråga om jag bara kan få vara i huset direkt.

Tack Buke för att ni ser så objektiv. Ni sätter ord på vad som skaver i mig

För att skydda dig så ha med någon när du pratar med honom om att du lämnar honom.
Man behöver inte göra det öga mot öga, det är inte fegt att göra det via andra vägar, det kan vara att skydda sig själv.
 
Tack för alla svar ❤️

Helt gråtfärdig. Han sover i källaren än tackolov.

Jag vet allt helt logiskt. Ändå är det som jag famlar vid att behålla fattningen när han pratar. Jag kan inte förklara hur det går snett ... Jag vet bara att jag inte vill ge honom mer att vrida runt.

Men det är så svårt att vara stark när man är mitt i ögonblicket. Jag förstår att jag måste verka vek som bara inte går. Men jag är rädd för konsekvenserna och vad han kan säga/agera inför barnen. Därför bara måste jag kunna fysiskt flytta på mig och dom.

Jag har tänkt som en kompis sa. Att åka hem när barnen är på förskola/skola och prata med honom då, och ha ett boende klart jag bara kan åka till sen.

Jag ska till min väninna sen och ska fråga om jag bara kan få vara i huset direkt.

Tack Buke för att ni ser så objektiv. Ni sätter ord på vad som skaver i mig
Att du är rädd för vad han ska göra eller säga framför barnen är ett solklart tecken på att du måste lämna honom, inte bara för din skulle utan för barnens skull.

Ha med dig någon när du berättar att du ska lämna honom. För din säkerhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 173
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 151
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 674
Senast: Whoever
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp