Hur bred säng?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lejonflickan

Tycker inte detta är en ren barnfråga, därför ställer jag den här bland er seniorer.

Jag ska köpa en ny säng till min 10-åring, en resårsäng. Han har haft min gamla ärvda 140-säng ett tag, men den är för stor och ful.

Jag lutar åt att 120 är lagom, för om 5 år kanske han får sällskap ibland, vem vet? :o

Vad tycker ni? Eller räcker det med 105 cm? Skiljer inte mycket i pris, men 105 känns smalt om man planerar lite, ungarna blir ju fort vuxna.

Hjälp!
 
Sv: Hur bred säng?

Jag tycker du ska ta en 120, 105 är på gränsen till för smalt när man är två.
 
Sv: Hur bred säng?

Vi köpte en 90-säng till vår dotter, den är rätt mjuk (och var inte så dyr) men duger gott åt någon som inte väger som en vuxen. (Vi tog hjälp av killen i möbelaffären).

När hon blir så gammal att hon vill dela säng med någon så kan hon få välja en ny säng själv:)
 
Sv: Hur bred säng?

Jag känner bara att det känns onödigt att köpa en ny resårsäng redan om typ 6-7 år...
 
Sv: Hur bred säng?

break_a_leg skrev:
I så fall tycker jag att du ska köpa en 120 säng. Den kan man sova två i.

Eller så kan jag tala om för honom att det är förståndigt att vänta med tjejer till man blir 25? :idea:
 
Sv: Hur bred säng?

Hi hi !

Jag tycker att om han har plats för en 120 säng i sitt rum så är det väl lika bra. Å andra sidan när man är nyförälskad så räcker det med en 80 säng !
 
Sv: Hur bred säng?

Xeline skrev:
Hi hi !

Jag tycker att om han har plats för en 120 säng i sitt rum så är det väl lika bra. Å andra sidan när man är nyförälskad så räcker det med en 80 säng !

Jag hade bara tänkt mej att de skulle ligga på rygg och hålla i handen :D
 
Sv: Hur bred säng?

Är det tänkt att han ska ta med sig sängen när han flyttar? Om inte, tycker jag en 105 säng räcker. Jag antar att ni inte planerar ha ev. flick/pojkvänner boende hos er och för en natt då och då räcker en 105-säng.

/Soapbubble - delade 90 sängar vid tillfälliga övernattningar i 2½ år
 
Sv: Hur bred säng?

Jo tanken var att den skulle "räcka" till han ev. ska flytta. Köper man en bra resårsäng så håller den gott och väl i 15 år...
 
Sv: Hur bred säng?

Jag fick en 90 när jag var i hans ålder och den har jag fortfarande kvar. Jag ångrar att jag inte såg till att få en större! Visst att jag hade trångt då, men 120 eller kanske t o m. 140 hade jag haft plats med. Köp en 120. Har ni plats och råd med en 140, skaffa en 140!
 
Sv: Hur bred säng?

Nja det är ju det han haft nu, och den tar upp lite väl mycket av rummet. Men med 120 sparar man 30 cm (den gamla har tok-tjock ram) och det ger mer plats än man tror.. Rummet är 2,77 m brett och det går inte möblera på annat sätt än att sängen står med gaveln mot just den väggen. Svårt att förklara på ett vettigt sätt :confused: ..
 
Sv: Hur bred säng?

En alldeles utmärkt förklaring, det låter väldigt mycket som det rummet jag växte upp i. :)
 
Sv: Hur bred säng?

hej
jag tycker du skall satsa på en 120...
jag har alltid haft det... och kan lova att det är lite trångt att sova i en mindre när man är van att sova i en bred.....
sen satsa på en säng "utan" ram (om du förstår) en sådan som du bara sätter bena i.... inte en sån med ram....

(sandra har gått i skolan för länge idag)
 
Sv: Hur bred säng?

Jag böt från 120 till 90 när jag var 12-13 för den var för stor, men det var ju jag det ;)
Satsa på 120 tycker jag, för nu bara något år senare ångrar jag att jag böt bort min stora säng
 
Sv: Hur bred säng?

Tack allihopa! Nu har jag bestämt mej! Det blir en 120. Nu återstår bara problemet med att bestämma sej för ev. ram/gavel eller inte, och i vilken butik... :bow:
 
Sv: Hur bred säng?

kolla in IKEAS nya sängar
köpte en i juni och den är superskön och det är tjocka bäddmadrasser som gäller idag
 
Sv: Hur bred säng?

anna_panna skrev:
kolla in IKEAS nya sängar
köpte en i juni och den är superskön och det är tjocka bäddmadrasser som gäller idag

jag har kollat på dem, resårhusen och det är jättefina, helt OK säger "pappa pensionerade möbelhandlaren". Men gavlarna/ramarna är skittråkiga tyvärr...och så är det jobbigt att ordna kärra och köra eländet en massa mil...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Jag vet inte om det bara är mina hjärnspöken eller om jag borde ta händelsen på allvar, så ni får gärna hjälpa mig att reflektera. Igår...
2
Svar
30
· Visningar
4 725
Senast: Singoalla
·
Hemmet Jag ska köpa en ny säng hem till mig, eftersom en enkelsäng på 80 cm bredd är lite smalt för två människor, två hundar och tre katter...
Svar
15
· Visningar
4 217
Senast: ullo
·
B
Ekonomi & Juridik Visste inte riktigt var jag skulle lägga in den så jag tog gnägg. Jag har sedan slutet av oktober hafft en foderhäst med min kompis...
Svar
15
· Visningar
2 142
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
646 900
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp