Hur får man ett gammalt skåp i trä fräscht igen?

domino

Trådstartare
Vi håller på att greja i huset inför bebisens ankomst och det finns ett gammalt skåp i trä som jag gärna vill ha i bebisens rum som klädskåp. Det ska målas om och fixas till lite.
Min fråga är hur man får det fräschare inuti, alltså det luktar ju trä eller något liknande i det.. Vill gärna försöka få bort lukten eftersom det är tänkt att förvaras kläder i det.

Någon som har tips på hur jag ska gå till väga? Blir glad för alla förslag!:bow::)
 
Sv: Hur får man ett gammalt skåp i trä fräscht igen?

Hmmm... är det avlutat så det är lut osv som luktar?
Jag tycker ättiksprit tar bort illalukt väldigt bra, fick bort all röklukt i en inrökt lägenhet en gång... de som hade lägenheten innan hade rökt in den regält men ett dygn med ättiksprit i glasskål i varje rum så var det borta, kanske funkar det?
 
Sv: Hur får man ett gammalt skåp i trä fräscht igen?

Skura ur rejält med gulsåpa och skölj av.
 
Sv: Hur får man ett gammalt skåp i trä fräscht igen?

Hmmm... är det avlutat så det är lut osv som luktar?
Jag tycker ättiksprit tar bort illalukt väldigt bra, fick bort all röklukt i en inrökt lägenhet en gång... de som hade lägenheten innan hade rökt in den regält men ett dygn med ättiksprit i glasskål i varje rum så var det borta, kanske funkar det?

Alltså det är 'orört' än så länge, dvs vi har inte gjort något med det ännu. Det har fungerat som ett förvaringsskåp med papper och grejer i fram tills nu.

Men ättika har har jag hört ska vara bra i många avseenden så det är ju värt att prova! Tack!
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
686
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 402
Senast: Calmiche
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 568
Senast: Ullmerkott
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp