Bukefalos 28 år!

Hur farlig är din hund?

Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Mellanpudel, hane, 10 år

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej om man inte räknar med att han känner att mammutar på TV hotar hans riktiga mamma :angel:

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej


min hund är en liten morsgris, han "gråter" hjärtskärande om han blir trängd av okända och går och gömmer sig bakom mamma när någon annan hund eller ett barn skrämmer honom.. om jag håller i honom så att barn får klappa litar han på att jag inte låter dem göra honom illa..
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Jag funderade då också på detta när jag svarade, om jag tror att min hund hade kunnat bita någon. Men är inte det lite olika vad man menar vad ett trängt läge är? Bara ren undran.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Basset hound Tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej

-----------------------
1. Ras och kön på din hund
Finsk Stövare Tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Ja. Hon är rädd för barn och har vid några tillfällen varit i trängda (för henne) lägen men aldrig gjort något. Men risken finns där, om än väldigt liten.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Ja, men då ska det vara ett extremt läge.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Aggresiva? Nja, men osäkra tendendenser.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej, men om hon blir påhoppad svara hon hårt.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja. Hund, inte människa och inget som blivit sår av.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Kanske.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej
 
Senast ändrad:
Sv: Hur farlig är din hund?

Mian skrev själv så här tidigare:

Angående "trängd" så tänker jag nog närmast på en situation som hunden uppfattar som hotfull och som den INTE kan ta sig ifrån. Mina hundar skulle heller aldrig bita någon om de har friheten att välja att istället gå därifrån. Kan de gå därifrån är de ju inte direkt trängda.
En situation där Ester t.ex. skulle kunna bita ett barn är då svågerns pojk vill krama henne. Han brukar, trots tillsägningar och trots att han blir skrämd då Ester skäller, sätta sig brevid Ester och krama henne. Lägga sin kind mot hennes och hålla fast henne med både armar och ben. Ester morrar för att visa att hon inte tycker om det, finnsdå inte jag där att säja åt hund och framförallt pojken så skäller hon och markerar åt honom att släppa. Han är inte hundvan utan brukar släppa väldigt fort då hon börjar skälla. Hade han INTE släppt då så tror jag nog att Ester hade kunnat bita/nafsa honom.
Det är en trängd situation - en hotfull situation som hon inte kan backa ur.
Som jag tänker mig "trängd" så är det som mian skriver, men inte så hårt att hunden känner fara för livet. Dvs den ska kunna avvakta en, för den, otrevlig (inte alltför hotfull alltså) situation utan att bli fysiskt aggresiv. Övergår situationen till våld från människans sida, tycker jag inte att man kan tala om "trängd" längre. Jag tycker exempelvis inte att ett litet barn är speciellt hotfullt med mindre än att det verkligen går till fysiskt anfall, medan en vuxen givetvis är det tidigare.

LIA
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Border Collie, hanhund född 99

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Inte hugga, men klart varna med ett nafs.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
samma som ovan

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Han vaktar sin mat från andra djur, ej allvarligt. Enl. uppgift högg han andra hundar samt minigrisen hos förra ägaren. Inga sånna tendenser här.

5. Är din hund arg på andra hundar?
nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja, enl uppgift hos förra ägaren


7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Han har fått stryk så lägger sig på rygg vid höjd röst/aggressivt kroppsspråk, men visar inte några försvarstendenser. (lille veke kraken han skulle behöva förstå att han inte får stryk)
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Alexandra,
det räcker om du talar för dina egna hundar.
Jag ämnar inte sätta igång en ny "kunskapsdiskussion" här, utan nöjer mig med att påpeka att vi har olika uppfattning i detta.

LIA

Det var inget riktat mot någon, alltså det var inget 'ni som ev säger att era inte skulle har fel', utan en förklaring till att jag aldrig kan garantera att mina inte skulle bita. Även om jag inte kan föreställa mig en enda situation där de t ex skulle bita (annat än vakthunden vid hot då). Men jag kan inte säga 'nej det skulle det inte' eftersom alla hundar har 'kapaciteten' att bita. Och innan man haft dem i alla tänkbara situationer är det svårt att säga något.

Dvs var inte för att starta någon diskussion, utan bara att 'jag kan för mitt liv inte tro mina skulle bita utefter det jag vet om dem, men eftersom de är hundar och skulle kunna kan jag inte garantera det'
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Jaha, jag tyckte att jag hade läst igenom allt, men måste missat detta totalt. Men tack, jag utgick halvt från worst case scenarier. Då får jag nog ta och svara igen :angel:
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Shetland Sheepdog, hane

Nej, till 98%

Nej, till 98%

Agressiva tendenser nej, men däremot så tycker han inte om när folk är mycket på. Särksilt inte vuxna män. Men det är ändå en sorts ängslan, som gör att det är värt att nämna. Eftersom jag missade vad mian1 hade skrivit om trängd situation känner jag manad att svara igen. Han är ängslig, till viss del, men det har aldrig gått ut över vare sig människor eller djur.

Han är en ängel med andra hundar, det är oftast han som går undan. Det har däremot hänt två ggr att det har blivit hotfullt mellan honom och en annan hund. En gång var det hans lekkamrat som hoppade upp till mig och började bli väldigt närgången, det tolererades inte, samt en gång så var det en annan hund som var agressiv, vet inte om han såg det som sin uppgift att beskydda mig, eller att jag på nån vänster "lyckades hetsa honom" när jag försökte dela på dem. Det blev däremot inga skador på någon av dem, utan de lät mest. Han är en sådan som viker, är vi ute och går, och han träffar en liten som stor hund, som låter mycket, eller på annat sätt kan se lite "farlig" ut, löser han detta på ett mycket smidigt sätt, han tittar åt ett annat håll och låtsar att de helt enkelt inte existerar.

Nej det har jag väldigt svårt att tro, om det inte går väldigt långt. Han vet om att han står längst ner på rangen, och skulle aldrig få för sig att kaxa sig med en människa. Så det beror ju egentligen på situationen i sig, om personen i fråga tränger honom och är hotfull. Jag tror ändå att han hade tvekat, men jag hoppas att han säger ifrån. Jag hade då tänkt mig att i denna situationen skulle det blivit fysiskt, på ett mycket hotfullt sätt. Alltså inte slag, men..

Som sagt, ja och nej. Han vill kunna gå därifrån när han känner att han inte har riktig koll, mycket nytt folk, lekande barn som vill dra honom i svansen. Så jag ser det enbart som positivt.Attans alltså, nu verkar det som om han är värsta griniga jäveln. Det har aldrig inträffat att han har bitit, eller naffsat. Nu är han ändå tio år, och har varit med om en del. Vissa säger att de aldrig skulle låta ett barn vara ensam med deras hund osv. det har väl vår inte varit, men kanske inte så pass mycket under uppsikt att vi har koll 100% och det vill vi inte behöva ha. Han är guda snäll och går med på det mesta.

Till om han hade kunnat bita någon, både barn och vuxna, så tror jag nog att han hade kunnat naffsa till om han blev riktigt trängd, dock inte hugga.

1010101010
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Pointer, Hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej skulle jag vilja säga men säker kan man aldrig

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Samma svar här

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej



Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Amerikansk cockerspaniel

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej skulle jag vilja säga men säker kan man aldrig

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Samma svar

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund? Har 3 beauceroner en hane på 5.5 år och 2 tikar på 5.5 år +19 mån

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? NEJ

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? NEJ

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Aldrig!! Inte någon av hundarna

5. Är din hund arg på andra hundar? Hanen kan morra då "hans" flickor höglöper men inte annars
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? Nej, det "finns" ng inte i deras värld:D
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? Min hane skulle definitivt om det är på allvar!! Tikarna vet jag inte..
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? Neej:bow:de är coola hundar, tack och lov!!
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund?
Han kan nafsa,
Är bara hundarna i media farliga?
alla raser är det om dom blir uppfostrade på fel sätt.


1. Ras och kön på din hund !
Rottwiler/dobberman hane 6 mån

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Tror inte det, skulle nog bara pussas han är bara en lite valp

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
samma här eller här skulle han nog lägga svansen mellan benen

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
nopp han är glad hela tiden

5. Är din hund arg på andra hundar?
Då han är med så många olika raser och åldrar så är han ganska van att anpassa sig och eftersom han är yngst så lär han sig vem som bestämmer och vem som leker med honom.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Det beror på ur han känner sig hotad skulle någon komma med ett slagträ och slå på honom då skulle han nog försvara sig och kunna bita eller klubba till med sina tassar, annars är den nog som svaret på 2 & 3.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Han är glad och sover vid fötterna på en, så jag tror inte det.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Flat, kastrerad hane, 4 år

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Är nästan stensäker på att han aldrig skulle bita ett mindre barn, han gnäller om något gör ont etc. men han känner sig i princip aldrig trängd på grund av sina sociala egenskaper. Ett lite äldre barn (från 6 år typ) som är "elak" mot honom skulle han nog kunna nafsa efter för att komma undan, han skulle säkert kunna nafsa ganska hårt men jag tvivlar starkt på att han skulle bita så att det går hål eller att han skulle bita upprepade gånger. Men då ska det vara ett riktigt trängt läge.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Han skulle kunna nafsa rejält hårt om han verkligen verkligen vill komma "undan", men knappast så att det går hål. Han är inte den typen, blir hellre undergiven.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Inte upprepade gånger, han har "råkat" bita och springa ikull en valp lite lätt när han fortfarande var okastrerad och valpen var mellan honom och en höglöpande tik. Han har aldrig varit dum mot valpen igen utan jag skulle klassa det som ett "misstag".

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej, gillar han inte andra hundar står han bara och morrar med rest ragg OCH viftar på svansen... detta inträffar dock mycket sällan, han startar aldrig bråk. Han biter tillbaka om andra hundar ger sig på honom, men tar man bort den andra hunden ger han absolut inte igen (har varit med om det 2-3 gånger, så jag vet) Däremot kan andra hundar missuppfatta honom för han morrar ofta utan att mena något med det, han tror visst att man kommunicerar så...

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
I rent självförsvar ja, om den andra hunden börjat, men aldrig annars. Han är helt enkelt inte så arg. Nafsar åt mig om jag skäller på honom och tar honom hårt i örat, men stryker bara över huden med tänderna, det är ett markerande enligt mig.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Skulle aldrig i livet tro det. Han hälsar glatt på allt från fulla människor till små barn och brötiga gubbar och förståndshandikappade. Han älskar folk. Sen vet jag ju aldrig hur han skulle reagera på en riktigt hotfull situation.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nja han tar inte hot som en normal hund, men om han väl känner sig hotad blir han mer fjäskig, undergiven och gnällig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hundHar 3 hundar en röd dp 1½ år en svart dp 7mån en flatte på 8år

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?den röda skulle kunna göra det, den svarta har jag svårt att säga. Flatten skulle nog dränka ungen i hunddreggel:D

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?Även här skulle nog den röda kunna nypa till den lilla svarta åxå i rent försvar. Flatten skulle slicka på människan och sätta käkarna över armen i en vänlig shest (stavas)

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?Minröda är ett litet monster så ja han kan visa sej lite aggresiv mot folk han inte känner, Den lilla svarta skäller bara ut dom. Flatten fortsätter att vifta på svansen

5. Är din hund arg på andra hundar?På alla mina hundar svara jag JA på mot vissa hundar.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?Min röda har nypt till en i benet. Men enligt mej tycker jag att hon provucerade honom och de va inte så konstigt.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?Om de handlar om riktigt försvar så är de väl självklar..eller?

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?Den röda är lite vek så han känner sej lätt trängd bland mycket nytt folk
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Blandras tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Tror jag verkligen inte, hon har ofta blivit utsatt av barn, som ska leka och peta och bankar på henne, hon sitter lugnt stilla och säger eller gör ingenting, hon har lärt sig att vill hon vara ifred så slickar hon barnen i ansiktet, så springer ofta barnet därifrån.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Tror jag verkligen inte.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
nej.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej, tror jag inte. hon går istllet undan om någon gör nått mot henne.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej. har inte sett henne komma i en sådan situation där hon är trängd eller hotad så.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
*Tik 2 år, schäfer/rottis blandis

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
*Nej det har jag svårt att tro.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
*Hmm svårt och säga. Nya människor är hon ju misstänksam mot, spec killar. Inte aggresiv men kan morra och vilja komma undan. Så nja helt omöjligt är det nog inte men det krävs nog en del för att det ska gå så långt

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
*som skrivit ovan och så har det hänt att hon nafsat efter okända killar som varit väldigt på och inte gett sig. Tyckt att hon ska hälsa

5. Är din hund arg på andra hundar?
*Nej gud nej. Hon är väldigt ranglåg och ger sig direkt

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
*Nej inte bitit men nafsat i vad hon upplevde som hotfullt läge

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
*Nja svårt och tro. Kanske. Har inte känt henne mer än 6 mån ca

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
*Det kan hon nog göra om nån främmande är för på.
Ex stänger in henne i hörn eller lutar sig mycket över henne
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Det var inget riktat mot någon, alltså det var inget 'ni som ev säger att era inte skulle har fel', utan en förklaring till att jag aldrig kan garantera att mina inte skulle bita. Även om jag inte kan föreställa mig en enda situation där de t ex skulle bita (annat än vakthunden vid hot då). Men jag kan inte säga 'nej det skulle det inte' eftersom alla hundar har 'kapaciteten' att bita. Och innan man haft dem i alla tänkbara situationer är det svårt att säga något.

Dvs var inte för att starta någon diskussion, utan bara att 'jag kan för mitt liv inte tro mina skulle bita utefter det jag vet om dem, men eftersom de är hundar och skulle kunna kan jag inte garantera det'
Eftersom du så kategoriskt påstod att: "ALLA hundar kan bita barn Utan undantag" och att: "man kan ALDRIG garantera någonting. Och jag skulle ALDRIG lämna en hund utan tillsyn med ett barn" mm, så förstod jag det som att du ville påpeka för alla oss som anser oss ha "bitsäkra hundar", att vi har fel.
Så bra om det inte var din mening.

LIA
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Malinois hane 4år (M), Blandrashane 7år, spansk gatuhund (B)

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
M: Absolut. Utan tvekan.
B: Antagligen men då måste han bli RIKTIGT trängd. Har aldrig ens morrat.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
M: Absolut, utan tvekan.
B: Som tidigare, om han blir RIKTIGT trängd.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
M: Japp. Gillar inte främmande karlar. Men är lugn om han inte känner sig trängd. Har nafsat främmande barn när de trängt honom.
B: Ja, han morrar åt män med sydländskt utseende.

5. Är din hund arg på andra hundar?
M: Ja.
B: Ja.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
M: Ja. Nafsat två vuxna, två barn.
B: Nej.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
M: Ja
B: Antagligen, förutsätter att alla hundar skulle det i extremt läge.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
M: Ja
B: Nej
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Schäfer/terv/jämt tik 2år, valpen är för liten för frågorna ännu hehe
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Inte bita utan mer morra och nafsa till.
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
samma svar som över.
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Finns en viss person hon inte gillar och kommer inte göra det heller. Han skäller och morrar hon på MYCKET.
5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej älskar alla hundar. även dom som inte gillar henne.
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej aldrig
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
om någon hade slagit och gjort henne eller mig illa tror jag det.
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej det gör hon inte.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

*KL*

Bits din hund? Nej
Är bara hundarna i media farliga? Nej!

1. Ras och kön på din hund
Basset Hound Hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Om han inte kommer undan så skulle han morra , men inte bita

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Ja, men endast min mamma för henne är han jätterädd för , så blir han trängd och inte kommer undan så tror jag faktiskt det.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej!

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej, han vill bara leka.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej!

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Ja i ett trängt läge och det är min mamma

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej.
 
Sv: Hur farlig är din hund?

*kl*

Bits din hund?
Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Blandras (Jack Russell, york, papillon, mops), tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Ja, om hon hamnar i ett sådant trängt läge, att hon inte har någon annan utväg.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Se fråga 2.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nej

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Se fråga 2.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 523
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 388
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 848
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 028
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp