Hur finansieras Bukefalos?

Jadu, det är vi nog fler som undrar.
Meningen är väl att sidorna så småningom ska fungera tillräckligt bra för att han ska kunna bärja sälja annonsplatser och på så sätt finansiera det.

Jag har flera gånger funderat på att åtminstone JAG skulle vara beredd att betala en liten slant - engångssumma eller /år - för att ha tillgång till dessa sidor. Inga astronomiska summor, men många bäckar små. Vi är ju MÅÅÅÅNGA här och en tjuga eller hundring/skalle skulle ju ändå ge en hel del intäkter...
Fler än jag som skulle kunna tänka sig det?
 
Räkna in mig... haa.. ja skulle kunna tänka mig att betala betydligt mer för detta beroende.. *tänker på vad man slänger ut på cigg i månaden* hm... jupp, nån eller några hundralappar om året skulle jag lätt kunna skiljas från i utbyte mot detta :)
 
NEEEEJ :devil:
Idén med Internet är att det skall vara gratis!!

Vi kan väl göra så att vi hjälper Gunnar med det praktiska istället, om det behövs?
/P
 
Angående det här med betalning från medlemmar - det finns ju flera sätt man kan tänka sig att det skulle gå till på.

Det första skulle vara att ta betalt för medlemsskap. Jag tror att många av de som skriver här nu absolut skulle kunna tänka sig att betala en viss summa per år t.ex.. Jag gissar att det är ganska många så det behöver inte vara någon stor summa, kanske 100 kr? Däremot tror jag att detta skulle skrämma bort väldigt många användare. Är man inte någon särskilt aktiv skrivare så struntar man nog hellre i det och kanske bara läser. Jag tror att vi isåfall skulle gå miste om en del personer och kunskap, kanske både på gott och ont.

Ett annat sätt skulle vara att be om donationer från de medlemmar som vill. Då måste man ju dock göra det på ett ansvarigt sätt och även se till att pengarna går till det de ska och inte till något annat privat.

Ett tredje sätt kanske skulle vara att skapa någon slags "guldmedlemmar" som förutom det vanliga får något extra. Jag vet inte vad forumet erbjuder för möjligheter till sådant men det kan ju vara en tanke.

/Erica
 
Tja, pialotta... Och jag :)! Hittills har jag aldrig valt att regga mig på ett ställe där jag måste betala. Även för mig är poängen med Internet att jag ska kunna hitta mängder av information utan att betala för det.

När Aftonbladet.se publicerade de första bilderna på Lundbäcks hästar inifrån färjan låg EN bild i anslutning till artikeln.

Intill fanns en länk till fler bilder. Och för att se dem var man tvungen att logga in! Det gjorde mig riktigt sur - det kändes så utstuderat att ta betalt för ett material som främst unga tjejer utan inkomst är intresserade av att ta del av.

mandalaki
 
Jag håller med dig faktiskt mandalaki. :) Jag har hittills aldrig valt att använda något på internet som kostar pengar. Det finns ändå alltid gratisalternativ isåfall och jag måste nog räknas som en av de snålaste personerna på denna jord. :o

Jag skulle kunna tänka mig att betala en slant för Bukefalos :love: (exempelvis genom donationer) för det har gett mig så mycket. :bow: Sen hoppas jag väl iofs att min hjälp här på sidorna har gett Bukefalos något ändå! :)

/Erica
 
När jag skrev mitt inlägg så tänkte jag kommentera att det absolut inte fick bli som en viss annan fånig PRO-funktion :angel: men du satte huvudet på spiken. :devil: :D

Jag menade mer att folk som valde att donera kunde få en titel som Bukefalos-hjälte eller något sånt med en stjärna vid namnet t.ex.. :)

/Erica
 
Den här diskussionen var uppe för några år sedan. Jag kommer inte ihåg exakt vad Gunnar svarade då, men han ville inte göra det till en betaltjänst i alla fall. Dels skulle det skrämma iväg väldigt många användare och dels skulle det kräva mycket administration.

Han ville inte heller sätta ut något postgironummer dit vi kunde ge donationer. Anledningen till det var att han inte kände till vilka juridiska/skattemässiga konsekvenser det skulle kunna få. Han skulle definitivt behöva betala antingen moms eller inkomstskatt på de pengar som kommer in. Kanske kan det även få andra konsekvenser. Därför ville han avvakta tills han visste mer om vad som gäller.

Jag själv skulle gärna donera några hundralappar ibland. Däremot tycker inte jag heller att man ska göra en betaltjänst av Bukefalos. Jag har inget emot betaltjänster på internet, jag abonnerar redan på några sådana. Men då ställer jag betydligt högre krav på innehållet, och det når inte Bukefalos upp till.
 
:D och då skulle det gälla betalning per nick :devil: så vi slapp alla reservnick som bara leder till bråk :devil:
 
(lånar svarsknapp)

Jag skulle ckså kunna tänka mig att betala, både frivilligt och obligatoriskt nu när jag vet vad Bukefalos är men jag vet inte om jag skulle ha registrerat mig som ny anvädare om jag varit tvungen att betala.

MEN så länge Gunnar låter allt fortsätta och inte verkar klaga på hur han överlever ekonomiskt kanske vi inte ska oroa oss alls. Hade han blivit ruinerad eller svultit hade han antagligen inte gjort detta. Eller?
 
Nej ingen betalning, lunar, playahead, och massor med olika sidor ska man betala för att få pro och allt det heter.
Tycker buke ska vara en ICKE betalande sida!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Människor som påstår att de är hundrädda, är de verkligen det på riktigt eller är det bara sådana som hatar hundar och vill starta bråk...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
3 852
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 487
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Välkommen till Bukefalos mest infekterade debatt.
2
Svar
26
· Visningar
1 382
Senast: golit
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 285
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp