Uppdatering, en bra sådan!
Ny riskbedömning pga akutbesök hos socialjouren idag och jag har fått order om att alltid ha en väska packad. Vill jag bli flyttad blir jag det, vill jag bli flyttad mitt i natten ska jag bara ringa 112 så fixas det bums även då!
Ev kan jag då hjälp med att få en lägenhet på annan plats i kommunen men att bli skyddad är prio ett. Jag sa att flytta helt är jag inte pigg på alls för jag älskar min lägenhet, men vi ska prata vidare om det.
Det behöver alltså inte hända något mer innan jag kan bli skyddad. Tur att de insåg allvaret, bättre sent än aldrig...
Minst en gång i veckan ska jag dit och gå på avstämningsmöte och de ska även försöka få tag på en samtalskontakt till mig omgående för att prata om allt. Skönt, DET behöver jag. Himmel vad jag har gråtit idag

.
Men jag är lättad, så otroligt lättad över att bli tagen på allvar.
Det har inte hänt något mer, men ju fler dagar det går desto mer väntar jag på att något ska hända. Jag VET att något händer, men när vet jag aldrig.
Vi ska komma överens om ett kodord så jag kan smsa dom det vid en kris. Skriver jag det ordet eller ringer växeln och säger det så tillkallar dom polis direkt.
Imorgon förmiddag kommer båda de jag träffat idag plus deras chef hit på hembesök för att se vad som kan göras här bland annat.
Som sagt, bättre sent än aldrig...