HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Ja, precis så menade jag!! :) Kostar inte tokmycket att fixa t-shirts å sånt heller egentligen... det handlar ju om, som du säger, att synas! Ju mer man syns och hörs.. desto mer påverkar man ju.. vet du vad som hade varit tokroligt egentligen? Och som jag gärna gjort faktiskt.. stå ett gäng hundägare på torget och dela ut bajspåsar gratis... :devil: gärna neonrosa. Dels för att det är svårt att missa budskapet.. dels för att det är ett lätt sätt att öppna en dialog med den icke hundägande delen av befolkningen :)
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Det är också en bra grej! :) Men då behöver få ihop lite fler som är med.

Jag ska kolla med SKK om man kan få tag på de där dekalerna.

Hittade på deras hemsida: "Under åren har SKK kontinuerligt gått ut med pressmeddelanden om vikten av att ta upp efter sin hund, framför allt på våren när snön smälter. Reklammaterial i form av affischer, dekaler och vykort kan beställas kostnadsfritt från SKK. SKK har också under åren tagit fram en T-shirt med texten "Plock-upp en skitsak" som finns att köpa i SKKs shop. "

Bara att börja! Och se till att själv alltid ha påsar på sig....
 
Senast ändrad:
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

:banana: Fanken va bra!! :) Hey.. vet ni *flin* det här är ju ett enkelt sätt att se vilka som är varmlufts gnäll-på-forum-ballonger och inte! :) Jag vet vad jag ska beställa ikväll...

jo.. men så många hundägare umgås man väl oftast med i sitt umgänge.. alla kan väl inte vara buskisblyga? Hade jag varit närmare stockholm hade jag gärna stått med dig ;)

*tillägg*
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Nä mitt umgänge är rätt litet efter en flytt, men jag vet att det finns många 08-bukefalister.

HUR många är på?? Det verkar bli 08: or mot Götet eller...? ;)
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

:rofl::rofl:det blir nog du å jag.. jag får väl dra en jääääkla raid nu eftersom jag flyttar utomlands väldigt snart :angel: men jag skall med Stolthet bära SKKs tshirt i Kanada med...

Hinner ju tyvärr inte få sakerna till i morron, men det hade varit kul att ha med.. vi ska nämligen på westerntävling med hobbyn; sälja showkläder.. hade varit dökul att ha lite jyckerelaterat med eftersom så många hästägare har hund också..
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Jag hänger inte med riktigt, ska vi stå på stan och dela ut påsar?
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Det var ett förslag. :) Själv tänkte jag i första hand ta hem lite dekaler att dela ut och sätta upp, kanske en pin på mig själv. Föregå med gott exempel och göra en liten markering.
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

precis.. att göra Något.. bara en pin lixom är ju bättre än inget. Ett litet avbrott mot gnälla hemma men inte visa utåt vad man tycker traditionen! :)

Och tja.. vill man göra en förändring så får man ju börja hos sig själv! :idea: Många bäckar små stilen...
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Så har jag också gjort :p Såg lite festligt ut och jag var glad åt att kommunen varit snälla nog att sätta upp soptunnor "överallt" längs flera vägar som är helt okay att gå med hundarna vid.

Jag plockade upp med en ICA-kasse en gång. Det gav en del blickar..

Det var slut på bajspåsar i bilen, hade glömt köpa. Använder ju så sällan bajspåsar så liksom, sällan mina går på promenader annat än i skooogen. Hursom, när jag ska ta ett par påsar med mig när jag går ur bilen inser jag att de är slut. Panik. Rotar runt lite i bilen men nej. Så jag häller ut de saker jag hade med mig i en ICAkasse, och tar med den.

Fungerade fint, men gav milt sagt en del blickar ;)
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Där kan jag inte hålla med!!
Visst det kanske är äckligt men man kan inte göra så mycket åt det.
I stan finns det inte så mycket valmöjligheter som du kanske märkt själv när du är ute och gå med hunden.
I princip alla hanhundar går mot stolpen och kissar.
Hundbajs är en helt annan femma, visst man kan inte avgöra var de ska bajsa men man kan plocka upp det.

Själv binder jag hunden sällan utanför affärer/mataffärer men de kan säkert lukta kiss..:p

Fast det går att lära även hanhundar att 'luftkissa'. Det fick mina finna sig i när vi var i 'stan'. Jag hade inte - innan tråden om det - sagt något om att pinka på en lyktstolpe, men mot folks buskar/häckar. Och om man bara går utom 'räckhåll' för dem, så blir hunden tillräckligt pinknödig så kissar den 'ut i luften'. De BEHÖVER inte något att pinka emot även om de gärna vill.
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Fast jag bor inte i en stad och tycker det är vidrigt med hanhundskiss överallt ändå... Även om jag hade bott i en stad hade jag inte köpt att mina hundar pinkar på hus, stolpar, bilar osv.

Jag har tikar, så de kissar öht inte om det inte finns gräs, det underlättar ju för en sån som mig:D
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Hittade på deras hemsida: "Under åren har SKK kontinuerligt gått ut med pressmeddelanden om vikten av att ta upp efter sin hund, framför allt på våren när snön smälter. Reklammaterial i form av affischer, dekaler och vykort kan beställas kostnadsfritt från SKK. SKK har också under åren tagit fram en T-shirt med texten "Plock-upp en skitsak" som finns att köpa i SKKs shop. "

Toppen! här ska beställas reklammaterial och delas ut/sättas upp...finns bla. många trappuppgångar som kan behöva få sig en liten lapp på anslagstavlan ;)
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Det kan ju ha varit så att hon av misstag inte hade någon påse med sig och vad gör man? Går hem och går förbi senare med en påse och plockar upp skiten. Det hade jag gjort iaf. För inte hade jag tagit handen och burit korven med mig hem. :o

Det hr hänt att min hund bajsat en hög för mycket under en tur, eller att jag haft en påse för lite i fickan av ngn anledning. Då får man lösa det efter bästa förmåga och i värsta fall gå hem och hämta en påse och gå tillbaka.
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Fast det går att lära även hanhundar att 'luftkissa'. Det fick mina finna sig i när vi var i 'stan'. Jag hade inte - innan tråden om det - sagt något om att pinka på en lyktstolpe, men mot folks buskar/häckar. Och om man bara går utom 'räckhåll' för dem, så blir hunden tillräckligt pinknödig så kissar den 'ut i luften'. De BEHÖVER inte något att pinka emot även om de gärna vill.

Tycker det låter konstigt men det kan säkert gå..
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Fast jag bor inte i en stad och tycker det är vidrigt med hanhundskiss överallt ändå... Även om jag hade bott i en stad hade jag inte köpt att mina hundar pinkar på hus, stolpar, bilar osv.

Jag har tikar, så de kissar öht inte om det inte finns gräs, det underlättar ju för en sån som mig:D

Bilar har jag aldrig hört talas om:), men det finns säkert de som släpper sina hundar där med.

Visst kan man tycka det är äckligt men som sagt det finns inte så mycket man kan göra åt detta.
Men det säger ju sig självt att man inte låter sin hund kissa på bilar och hus, så jag förstår ju om du reagerar som du gör om du sätt detta.
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Tycker det låter konstigt men det kan säkert gå..

Varför tycker du det är konstigt?

Hanhundarna har inte direkt träd/stolpar/snödrivor etc att luta sig mot för att inte ramla, de kan stå på tre ben lika bra mot en gräskant, eller ren asfalt. Jag lovar dig att ingen hanhund dött i brusten urinblåsa för det inte fanns något att luta sig emot.

Enda som krävs är lite tålamod, speciellt på de med partyblåsa, de håller sig i brist på buskage, tills de helt enkelt måste, då kissar de där de 'står och går'. Efter ett tag vänjer de sig vid att det går lika fint att pinka utan att pinka PÅ något, och gör det när inget att pinka på finns att luta sig emot.
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Varför tycker du det är konstigt?

Hanhundarna har inte direkt träd/stolpar/snödrivor etc att luta sig mot för att inte ramla, de kan stå på tre ben lika bra mot en gräskant, eller ren asfalt. Jag lovar dig att ingen hanhund dött i brusten urinblåsa för det inte fanns något att luta sig emot.

Enda som krävs är lite tålamod, speciellt på de med partyblåsa, de håller sig i brist på buskage, tills de helt enkelt måste, då kissar de där de 'står och går'. Efter ett tag vänjer de sig vid att det går lika fint att pinka utan att pinka PÅ något, och gör det när inget att pinka på finns att luta sig emot.

Det förstår jag med , att de inte behöver!!

Tycker det är helt normalt att man ska kunna låta sin hund kissa mot träd etc utan att folk ska börja grina!!
Om man är ute på promenad med sin hund är det väl helt normalt att en hund går mot trädet, ser inget problem i det, förstår inte vad det är att bråka om.

Det du nämner är nog mera ovant att man gör bland hundägare, fast har ju ingen statistik på om du nu tvunget hade viljat ha det.
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Det förstår jag med , att de inte behöver!!

Tycker det är helt normalt att man ska kunna låta sin hund kissa mot träd etc utan att folk ska börja grina!!
.

Det beror väl på vad "etc" består av, och hur ofta det kissas på nämnda saker. Ett träd stör mig inte märkbart, men givetvis finns det olämpliga saker att strila på i tid och minut. och jo, det finns något att göra åt saken.
 
Sv: HUR förmå folk att plocka upp efter sin hund?

Det förstår jag med , att de inte behöver!!

Tycker det är helt normalt att man ska kunna låta sin hund kissa mot träd etc utan att folk ska börja grina!!
Om man är ute på promenad med sin hund är det väl helt normalt att en hund går mot trädet, ser inget problem i det, förstår inte vad det är att bråka om.

Det du nämner är nog mera ovant att man gör bland hundägare, fast har ju ingen statistik på om du nu tvunget hade viljat ha det.

Jag trodde det var att de skulle lära sig det du ansåg var konstigt.

Träd, såvida de inte står direkt vid tomt, har ju ingen sagt något om. Utan lyktstolpar, staket, häckar, postlådor etc. Går du i ett villaområde t ex, så är det låååånga sträckor utan träd. Och då kan man för att skona folks postlådor osv helt enkelt lära dem att endera vänta, eller så får de låta bli att kissa EMOT något.

Skulle tro det är ungefär 50 - 50 bland hundägarna, om de låter hanhundarna pinka mot folks egendom eller ej. Tyvärr, det vore bättre om det var 0 - 100 i fördelning..
 

Liknande trådar

G
Övr. Hund Äntligen sommarlov! Men som hundägare blir det inte alltid som man minns det när man var liten. Upp varje morgon. I alla väder. Ut och...
2
Svar
23
· Visningar
2 254
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp