Bukefalos 28 år!

Hur gamla är ni?

Jag började "rida" i mitten av 80-talet (ca 12 år gamal)
Hjälpreda och stalltjej på privatstall, travstall, sen sommarhäst, foderhäst (2st), sen egen häst, paralellt med de olika även ridskola.
Har haft den lyckan att endast haft två egna hästar de senaste 20 åren :love: (med ett uppehåll på tre lååånga veckor som hästlös) detta trots att min första egna häst såldes som 16 årig pensionär och läromästare. Jag hoppas och räknar med att jag kommer få behålla min nuvarande pärla minst 10 år till.
 
Jag är 47 år.
Har ridit sedan jag var 8, så det blir 39 år (40-årsjubileum nästa år! :D)
Rider minst 3-4 dagar per vecka så ja, jag rider regelbundet.
Äger 2 hästar och den äldre av dem var den min första helt egna, honom har jag haft i 17 år. Delade också en häst med min mamma när jag var runt 25, men honom var det mamma som ägde. Och så har det varit en hel del foderhästar, medryttarhästar mm genom åren. Tappat räkningen på dem faktiskt...:o Hästarna jag äger nu rids av både mig och min dotter.
 
Är 25 år, har ridit i 22.
Rider regelbundet
Har egna hästar.
Utöver de hästar jag äger nu, 1,5 (halvägare i den ena), har jag haft en egen tidigare.
 
Hur gammal?
37 år
Och hur länge har ni ridit?
I 30 år.
Rider ni regelbundet?
Inte just nu pga graviditet, annars ja.
Har ni egen häst?
Ja, tre st.
Hur många hästar har ni ägt?
Sex stycken (+ tre foderhästar och ett gäng inridningshästar).
 
Hur gamla är ni?
Jag blir 25 i år.
Och hur länge har ni ridit?
Ca 17 år
Rider ni regelbundet?
Ja, så regelbundet som nu när man har ridning på schemat dagligen har jag nog aldrig ridit tidigare. :angel:(Hippologstudent)
Har ni egen häst?
Ja, en ponny jag fick på foder för 12 år sedan. Han lever dock som pensionär hemma och är inte med mig.
Hur många hästar har ni ägt?
Två, sen ett par foder- och medryttarhästar på det. Kan konstatera att jag aldrig köpt nån av de egna, första skrev vi över på mig efter att jag hade haft honom på foder i 8 år, andra fick jag som tack för hjälpen med stalltjänstpass (2årig Welshponny).
 
Hur gamla är ni?
Jag fyller 30 i år.
Och hur länge har ni ridit?
Jag började rida när jag var 11 år på ridskola, haft några uppehåll genom åren.
Rider ni regelbundet?
Har börjat bli mer regelbundet igen två barn senare.
Har ni egen häst?
Ja. Har haft en ponny på foder och en häst till låns innan min egen.
Hur många hästar har ni ägt?
En. Och är inte så säker på i dagsläget att det blir fler.
 
Hur gamla är ni?
Jag är 42.
Och hur länge har ni ridit?
Började rida när jag var 19, efter många års uppehåll började jag om för tre år sedan.
Rider ni regelbundet?
Försöker rida 4 gånger i veckan.
Har ni egen häst?
Ja, köpte första egna hästen som nybörjare för tre år sedan. Vi har lärt mycket av varann.
Hur många hästar har ni ägt?
Ingen innan nuvarande.
 
Hur gamla är ni?
Jag är 30 år

Hur länge har ni ridit?
Började rida när jag var 6 år gammal och red aktivt tills jag var typ 22 år. Hade sen ett längre uppehåll där jag inte höll på med hästar alls. Började rida igen när jag var 28 år.

Rider ni regelbundet?
Just nu rider jag 2 dagar i veckan på medryttarhäst. Vissa veckor blir det lite mer och ibland mindre om hästen tex ska vila.

Har ni egen häst?
Nej inte nu.

Hur många hästar har ni ägt?
Har tidigare ägt 2 hästar, det var innan mitt uppehåll.
 
Hur gammal?
Fyller 32 i vår.
Och hur länge har ni ridit?
Sedan jag var sex eller sju, i varierande omfattning.
Rider ni regelbundet?
Ja, men inte mer än två till tre gånger i veckan.
Har ni egen häst?
Nej, men har en medryttarhäst.
Hur många hästar har ni ägt?
Bara två ponnys faktiskt, men haft flera foder/halvfoder/medryttarhästar.
 
Hur gammal?
Är 44 år
Och hur länge har ni ridit?
Började rida när jag var 11 år
Rider ni regelbundet?
En till tre gånger i veckan
Har ni egen häst?
Ja två som jag har lämnat ut på foder.
Just nu är jag medryttare och det passar mig jättebra.
Hur många hästar har ni ägt?
Tre hästar har jag ägt. En shettis (som jag äger fortfarande) en arab som jag tyvärr var tvungen att ta bort pga skador och hennes föl som nu är 9 år som jag lämnat ut på foder.
 
Hur gammal?
Är 37 år
Och hur länge har ni ridit?
Började rida när jag var 5-6 är
Rider ni regelbundet?
3-6 gånger i veckan
Har ni egen häst?
Jag och sambon har tillsammans 10 hästar (en utlånad) plus två inackorderingar.Galopphästar, ridhästar och avelsdjur.
Hur många hästar har ni ägt?
Ägt 7 hästar
 
Och hur länge har ni ridit?
Rider ni regelbundet?
Har ni egen häst?
Hur många hästar har ni ägt?
Snart 44, ridit sedan jag var 7 år.
Red och var i stallet varje dag tills 2012 då gammelman gick bort. Har ridit 2 gg sedan dess. En gång på islänning. En gång på kompisens pålle - då bröt jag knät när jag skulle kliva av. Har en kronisk skada i knät sedan dess. Hände 13 december 2014, en fredag...O_o
Haft 2 egna hästar. Gammeltant i drygt 6 år (gick bort 1996, 23½ år), gammelman i 16 år (gick bort 2012, 31 år gammal).
 
Hur gamla är ni? född 1984
Och hur länge har ni ridit? sen 1995
Rider ni regelbundet? ja
Har ni egen häst? ja 2 egna och 1 på foder
Hur många hästar har ni ägt? 2 (den ena sen 1999 och den andra sen 2017)
 
Jag fyllde 39 för några dagar sedan.

Och hur länge har ni ridit? Vi har haft häst hemma sedan jag var 7 år. Jag har gått sporadiska terminer på ridskola, och sen enstaka kurser. Mkt självlärd mao. Haft några års uppehåll när jag bott i Englad och när sonen var liten.

Rider ni regelbundet? Ja, men inte dagligen.

Har ni egen häst? Ja, jag sex egna hästar just nu.

Hur många hästar har ni ägt? 25 stycken. Här räknar jag även de som vi hade när jag var liten. Har alltid varit jag som har tränat och ridit dem själv, även när mamma stod på pappret. Nästan bara islänningar.
 
Och hur länge har ni ridit?
Rider ni regelbundet?
Har ni egen häst?
Hur många hästar har ni ägt?
33 år gammal, ridit sen jag var 8.
Har börjat rida igen efter några månaders uppehåll, har tre hästar (en jag rider ) och har ägt fem hästar varav två inte finns med oss i livet längre.
 
30 år
Och hur länge har ni ridit?
Ungefär 10+6 år. Hade ett längre uppehåll under gymnasiet och universitet, men red ändå någon termin på ridskola och hade en medryttarhäst ett kortare tag under den tiden.
Rider ni regelbundet?
Rider just nu på ridskola en gång i veckan.
Har ni egen häst?/Hur många hästar har ni ägt?
Inga egna hästar än så länge.
 
38år, började rida som femåring, egna hästar sen ca10års ålder. Har sadlat om till kusk de senaste 10åren, rider aldrig. Tränar mina ponnys dagligen. Har inkl de två jag har nu haft 17 hästar (fem halvblod, en Frederiksborgare, en tinker, två ardenner, en tinker/ardenner, tre shettisar, två minishettisar, två russ).
 
Och hur länge har ni ridit?
Började rida när jag var 10-11 år, blir runt 20 år med lite pauser också.
Rider ni regelbundet?
Nja, red regelbunden tills min häst skadade senan.
Har ni egen häst?
Ja, sen 4 år tillbaka.
Hur många hästar har ni ägt?
En, vet inte om det blir fler då intresset börjat svalna.
Ålder:
Snart 31, glömde visst det förra gången. :o
 
Jag är 28 år, och har nog ridit sen jag var 11 någonting :). Haft en häst och en ponny. Nu rider jag en medryttarhäst en gång i veckan samt på ridskola två gånger i veckan. Vill gärna ha häst igen men har inte riktigt ekonomi till det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 431
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 747
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 252

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp