Hur gamla är ni?

Är 51 i år.
Och hur länge har ni ridit?
Mellan jag var 7-8 till jag var 40 isch.
Rider ni regelbundet?
Nej jag är för tung nu.
Har ni egen häst?
Jepp, 2 st
Hur många hästar har ni ägt?
Ehh det beror på hur man räknar. 5 som jag stått på pappret på. Ytterligare 5 kanske som jag haft som fodervärd. Sen kanske 10 till som jag haft hand om utan ägares inblandning. Dom har gått här och ägarna har betalat allt men jag har fått göra vad jag vill med dom. Sen har maken haft två egna också, dom har jag ju också ägt rent juridiskt.
 
Jag är 44 år gammal.

Hur länge har ni ridit?

Oregelbundet.
Först mellan jag var 6-19 år gammal.
Började rida igen -07 och red regelbundet fram till -15.
Rider ni regelbundet?
Inte nu. Har två hästar som snart ska sättas igång efter förgiftningsfång.
Har ni egen häst?
Ja.
Hur många hästar har ni ägt?
4st, som jag äger nu.
Ett halvblod med islandshäst som sällskap.
En minishetland (skilsmässobarn från vän) med minishetlandkompis.


Det var aldrig meningen att det skulle bli mer än ett halvblod.
Nu har jag häst för många år framöver :angel:
 
Och hur länge har ni ridit?
Rider ni regelbundet?
Har ni egen häst?
Hur många hästar har ni ägt?

Jag är 33 år.
Red regelbundet i 10 år men slutade pga blev student med kass ekonomi och flyttade långt från "mitt" stall. Efter det har jag ridit lite sporadiskt, någon turridning och några privatlektioner + någon kortvarig medryttarhäst.
Har inte egen häst.
Har ägt en (1) häst, ett rejält felköp som blev kortvarigt. Har även haft foderhäst.
 
Och hur länge har ni ridit? I 24 år. Började som 5 åring och är alltså nu 29 år.
Rider ni regelbundet? Har två hästar som hålls i gång minst 4 dagar var per vecka så jag rider flera dagar i veckan året runt. Längsta uppehåller jag haft är när jag varit höggravid och nyförlöst.
Har ni egen häst? Ja, två stycken
Hur många hästar har ni ägt? Familjen har ägt tre som jag haft som mina. Men det är tre stycken som jag köpt själv och stått själv som ägare på.
 
Hur gammal?
Är 31.
Och hur länge har ni ridit?
Ridit till och från på ridskola i ett år.
Rider ni regelbundet?
Nej, men försöker :)
Har ni egen häst?
Nej, inte än:)
Hur många hästar har ni ägt?
Ingen.
 
Och hur länge har ni ridit?
Rider ni regelbundet?
Har ni egen häst?
Hur många hästar har ni ägt?

Jag är född -80, började på ridskola -88 och fick min första häst -95. Har två egna connemaror nu, tävlar dressyr på Msv-nivå. Har ägt totalt åtta hästar varav tre var egna uppfödningar. Har ridit en hel massa andra hästar utöver dom :D.
 
Började rida på ridskola i 10-årsåldern, 50+.
Och hur länge har ni ridit?
Det är snart 50 år sedan. Det har funnits perioder när jag ridit/kört sporadiskt och perioder när jag hållit på mera.
Rider ni regelbundet?
Ja, men inte så ofta, mina är körhästar (bruksmodellen). Så jag kör, tömkör, eller tränar unghästar från marken för det mesta.
Har ni egen häst?
Ja, för närvarande 4 stycken, två ungston under inkörning/utbildning, och två dräktiga ston, så det blir (peppar peppar, ta-i-trä) förhoppningsvis två föl i senare i vår.
Hur många hästar har ni ägt?
Ett tiotal.
Det blir så när man avlar, ett fåtal uppfödningar behåller man, andra utbildas lagom mycket och säljs.
 
Hur gammal?
27 år
Och hur länge har ni ridit?
Började rida -98, så 20 år i höst.
Rider ni regelbundet?
Japp. Lite varierande mängd från vecka till vecka.
Har ni egen häst?
Ja, en fjording.
Hur många hästar har ni ägt?
Två stycken. Första hästen var ett halvblod, köpte honom våren 2015 och sålde honom efter lite mer än ett år då vi inte riktigt passade ihop. Köpte min fjording strax efteråt :)
 
Hur gamla är ni? 27,5 :rofl:
Och hur länge har ni ridit? 23 år.
Rider ni regelbundet? Ja, har haft ett uppehåll på 5 månader p.g.a utlandsresa.
Har ni egen häst? Ja.
Hur många hästar har ni ägt? 2 egna + en på foder.
 
31 år, ridit regelbundet sen jag var 8 år, köpte första egna hästen när jag var 11. Ägt 5 hästar. Sålde min sista december 2016. Rider knappt alls längre och som det ser ut nu så får det ligga på hyllan ett tag till.
 
Och hur länge har ni ridit?
Rider ni regelbundet?
Har ni egen häst?
Hur många hästar har ni ägt?

Är 33 år och har ridit sen jag var 3, dvs i 30 år (dock ej särskilt regelbundet sedan våren 2016 då vi fick ta bort ridponnyn).
Ja (en hemma och en utleasad). Ytterligare två i familjen.
Har haft tre stycken.
 
Ålder? 28 år
Och hur länge har ni ridit? Ca 18 år (15 av dessa år har jag bara "åkt" häst i skogen :o)
Rider ni regelbundet? Ja
Har ni egen häst? Ja
Hur många hästar har ni ägt? Tre stycken. Bara en just nu :)
 
Ålder? 60 år
Och hur länge har ni ridit? sedan 1966
Rider ni regelbundet? Nej inte nu p.g.a skadad häst.
Har ni egen häst? Ja två, en pensionerad och en yngre.
Hur många hästar har ni ägt? Totalt 8
 
Och hur länge har ni ridit?
Rider ni regelbundet?
Har ni egen häst?
Hur många hästar har ni ägt?
Jag är 46 år, började rida när jag var 18 men hade ett uppehåll på ca 15 år, rider 5 d/v (nu när jag äntligen har en egen ridhäst), jag föder upp ponny och swb så på gården bor många hästar som är mina men nu äntligen har jag en egen ridhäst, har ägt 26 hästar förutom de 10 jag äger nu.
 
Och hur länge har ni ridit?
Började rida som 6 åring och är 33 i år, 27 år alltså(!)
Rider ni regelbundet?
Just nu är hästen utlånad till ridgymnasieelev så rider bara till honom ca 1 gång i veckan.
Har ni egen häst?
Ja
Hur många hästar har ni ägt?
3 st, köpte första hästen för 1 kr när jag var 20 år
 
Jag är 24 år, född 1993. Har ridit i 14 år utan uppehåll.
Har just nu en egen häst. Och har ägt totalt sju stycken plus haft ett antal foder/tillridningshästar och diverse :D
 
Blir 33 i juni.

Och hur länge har ni ridit?
Har för mig jag började på ridskola när jag var kanske 7. Hade säkert ridit lite på grannens ponny innan dess. Fick min första foderponny när jag var 8 eftersom min mors häst då var 3 (perfekt att skicka barnet på ponnyn före ut i skogen :D).

Rider ni regelbundet?
Ja. Om min häst är skadad försöker jag åka o rida andra hästar.

Har ni egen häst?
Ja.

Hur många hästar har ni ägt?
En, den jag har nu. Köptes för snart 11 år sedan. Innan dess foderponnyer hela min ponnytid och däremellan red jag på stuteriet där min häst är uppfödd och något år veckopendlade från skolan för att rida honom fre-sön under unghäståren.
 
Jag är 41 och har ridit i 35 år.
Ja, jag rider regelbundet.
Har egna hästar, har nu ett pensionerat halvblod och en d-ponny (ute på foder). Plus ansvaret för den kallblodstravare som min sambo äger.
Jag har haft 10 hästar inkl de jag har nu.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 205
Senast: Sel
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 417
Senast: Johannna1
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp