Hur gamla är vi?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Iamia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 212
  • Visningar Visningar 9 403

Bukefalos 30 år!

Hur gammal är du?

• <18

Röster: 1 0,3%
  • 18 - 25

Röster: 4 1,1%
  • 26 - 40

Röster: 167 47,4%
  • 41- 60

Röster: 157 44,6%
  • > 60

Röster: 23 6,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    352
Mitt yngsta också och hon påstås fylla 33 i år?! I call bs :cautious:

Vänta va? 08orna föddes ju förra året?! O_o

In all fairness så är du en liten skit du med :angel:
Mvh 86a :cool: :rofl:
Mitt yngsta syskon har precis fyllt femton :angel1:

Kusinen som inte var född när jag började gymnasiet, fyller 20 i år :cautious:

Värsta chocken när man inser att de man gick i skolan med är nu ... föräldrar! :eek:
Helt orimligt, är de vuxna nog? Är vi inte alla fortfarande tonåringar? :nailbiting:
Och när man inser att de man gick i skolan med har vuxna barn. De flesta av mina gamla klasskompisar har förvisso barn i åldrarna förskolan till typ tio-tolv, men de som började tidigt har redan (nästan) vuxna barn. Tror den som var först i min klass var sjutton eller arton och då är hennes äldsta dotter runt 20 idag.

In all fairness så är du en liten skit du med :angel:
Mvh 86a :cool: :rofl:
Helt fair. :rofl:

Så här i efterhand inser jag hur haltande det resonemanget var, vi var ju till exempel närmare i ålder både 90orna och 91orna än vad vi var exempelvis er då. För att inte tala om de som var födda under början av 80-talet och förmodligen med all rätt tyckte vi var helt orimligt barnsliga. Men det var verkligen en grej som hela klassen höll på med, det var verkligen så viktigt att markera att vi var 80-talister.

När min systerson var bebis (född -23) lämnade min syster honom med mig och vår kusin, född -10, på ett släktkalas och gick iväg in i ett annat rum. Efter en stund började bebisen gråta. Min kusin sa då helt seriöst: "Jag går och hämtar en vuxen" och kom tillbaka med vår gemensamma moster. Jag sa inte emot. :angel:

Helt fair. :rofl:

Så här i efterhand inser jag hur haltande det resonemanget var, vi var ju till exempel närmare i ålder både 90orna och 91orna än vad vi var exempelvis er då. För att inte tala om de som var födda under början av 80-talet och förmodligen med all rätt tyckte vi var helt orimligt barnsliga. Men det var verkligen en grej som hela klassen höll på med, det var verkligen så viktigt att markera att vi var 80-talister.
Alltså det är ju fullt förståeligt att ni hellre hänger med oss coolingar än med andra småbarn. Men ni är småbarn :D

När jag var 27 typ så jobbade jag på ett äldreboende med en kollega som var 32.
En tant var orolig och ledsen men vi dög inte som stöd och så sa hon ”finns det ingen vuxen människa här?” 🙈🙈
Visst kan man förstå henne ändå? Jag gillar generellt att de som tar hand om mig är äldre än jag själv. Det gäller inte äldreboende tills vidare, men tex tandläkare, för att inte tala om ifall jag behöver samtalsstöd av någon anledning. Men rätt snart kommer de som är äldre att undantagslöst ha gått i pension, och till sist kommer ju både de jämnåriga och äldre att vara så gamla och darriga att det är de yngre människorna som kommer att kännas som min trygghet. (Men 27? Kan de inte vara sådär 40-50 i alla fall?)

Och när man inser att de man gick i skolan med har vuxna barn. De flesta av mina gamla klasskompisar har förvisso barn i åldrarna förskolan till typ tio-tolv, men de som började tidigt har redan (nästan) vuxna barn. Tror den som var först i min klass var sjutton eller arton och då är hennes äldsta dotter runt 20 idag.
Hah, jag har en tre år yngre kollega med barnbarn :bag: Och både hen och barnets föräldrar har hunnit med högskoleutbildning innan de skaffade barn.

Visst kan man förstå henne ändå? Jag gillar generellt att de som tar hand om mig är äldre än jag själv. Det gäller inte äldreboende tills vidare, men tex tandläkare, för att inte tala om ifall jag behöver samtalsstöd av någon anledning. Men rätt snart kommer de som är äldre att undantagslöst ha gått i pension, och till sist kommer ju både de jämnåriga och äldre att vara så gamla och darriga att det är de yngre människorna som kommer att kännas som min trygghet. (Men 27? Kan de inte vara sådär 40-50 i alla fall?)
Jo jag förstår henne. Jag hämtade en kollega som var 60+ så var alla nöjda sen 🥰

Tänk dig chocken när jag skulle få ryggbedövning och narkosläkaren visar sig vara en skolkamrats lillebror. LILLEBROR!
Höll på att be att få lugnande för att klara av situationen.

Mina kompisar börjar få barnbarn 😳

Jag tänker att vi är runt 40 men så inser jag att vi har känt varandra i 40 år och träffades när vi var runt 18-20. Flera har hunnit fylla 60, känns bisarrt.
Jag insåg idag att mitt pyttelilla och ofattbart gulliga bonusbarnbarn fyller FEMTON i april!!! (Dock bonus, han är ändå ett ganska stort barnbarn för min ålder.)

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Flytt till Malmö
  • Byta jobbinriktning som "gammal"?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat