Hur ge kapsel?

Jag ger också medicin ner i halsen som de flesta andra här. Men ger ni dagliga kosttillskott så också? Mina hundar ska ha 3 kapslar var. Jag skulle inte göra något annat om dagarna än att slänga kapslar i halsen på alla mina hundar om jag hade behövt göra så 😂 Jag tycker det känns som en omständig lösning. Även att mata hundarna med en stor klick leverpastej/mjukost en gång om dagen för att få i dom kapslarna. Ni som gör det, finns det någon anledning till att ni inte ger flytande olja istället? :)

Självklart skillnad på medicin, där kan man inte direkt välja. Och det är ju oftast en kortare period.
Ja när min hund fick b-vitamin gjorde jag likadant. För min är det ingen tillfällig medicinering. Han har medicinerats flera gånger dagligen i flera år.
 
Du kan dock öppna kapseln och strö på maten om hon äter då. Kapseln behövs inte för effekten (finns studier gjorda på just detta för hund).
Ok! Har det blivit ändrat nyligen? För när vi började med den för 3 år sen så sa vet att den inte fick öppnas. I och för sig äter hon den bara ibland, men skulle vara skönt att slippa att gegga med den 😀
 
Ok! Har det blivit ändrat nyligen? För när vi började med den för 3 år sen så sa vet att den inte fick öppnas. I och för sig äter hon den bara ibland, men skulle vara skönt att slippa att gegga med den 😀
Nej det har varit så ett antal år men din veterinär har säkert bara inte uppdaterat sig på saken 😊
 
Jag lägger kapslarna i maten, de märker inte ens av dom. Men om kapslar inte funkar skulle jag ge olja på maten istället. Däremot medicin ges såklart direkt i munnen så jag vet säkert att de fått i sig den.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 837
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 819
Senast: Zpunk
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 521
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kollade på väderprognosen. Hos mig på Östersjökustens fastland skulle det bli 30+, men tittade jag längre ut i skärgården på de...
Svar
10
· Visningar
1 749
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp