Bukefalos 28 år!

Hur gör man en bra hemsida?

Indyhope

Trådstartare
Jag har noll koll på det här med att göra hemsidor osv, men jag tänkte ge mig på det i alla fall. :D :crazy: :o

Vilka program ska man jobba med? Jag menar - jag vet hur man gör med en FTP-klient, men vilka program är lämpliga att skapa själva sidorna i (är t ex Power Point bra?) innan man för över dem med hjälp av klienten?

Tacksam för tips. :)
 
Sv: Hur gör man en bra hemsida?

En fördel är ju om du t.ex. är duktig på Photoshop och har det där ögat för design. Finns mycket hemsidor på nätet, men få snygga. Saknar talangen själv så ;)
 
Sv: Hur gör man en bra hemsida?

Jag har svårt att se att Power Point skulle vara bra, men har tyvär ingen kläm på vilka program som är bra eller inte då jag inte har något annat än skit program och kodar för hand istället.
Och vad som är bra beror nog lite på vad för typ av hemsida det är du skall göra.
 
Sv: Hur gör man en bra hemsida?

Tror inte att just Power Point är bra att bygga i. Har ingen koll på det programmet iaf.
Jag bygger mina hemsidor med I-frames och gör layouten i Photoshop innan. Har lärt mig allt från olika internetsidor tex.
Lissa Explains och Webdesignskolan.
 
Sv: Hur gör man en bra hemsida?

Ett proffsprogram, som alltid någon brukar rekommendera, är Dreamweaver, men det är såklart inget program som en vanlig, privatperson brukar kunna kosta på sig.
Ett bra alternativ till Dreamweaver kan vara FrontPage, som följer med vissa versioner av Officepaketet.

Vilket program man än använder bör man välja ett program där man själv kan fixa lite i själva HTML-koden. Power Point är ett exempel på ett program där man, såvitt jag vet, inte kan göra det.

Även om man väljer att använda ett program för att göra en hemsida är det för övrigt alltid bra att lära sig lite HTML, så att man kan grunderna. Kolla gärna på webdesignskolan, som någon nämnde i ett annat inlägg; eller googla efter html-guider. Det finns massor av sådana på nätet och det är inte alls så svårt att lära sig koda själv!

Själv kodar jag mina hemsidor i anteckningar.
 

Liknande trådar

F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 378
Senast: Fruentimber
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 264
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 426
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 263
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp