Hur gör man med omskurna män?

Sv: Hur gör man med omskurna män?

Både Jeffrey och niphredil borde gå ner från sina höga piedestaler och sluta bråka.

Man blir mindre känslig, men mannen har inte enbart sitt ollon som erogena zon vad jag har hört. :o
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Och här på detta forum föredras avskurna män, gissar jag.

Av alla de jag träffat så har EN varit omskuren. Och jag märkte inte ens han var omskuren förrän efter allt. Så, jag bryr mig inte om mannen är omskuren eller inte.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Vete tusan hur man ska behandla en omskuren ("könsstympad" för att använda sista 10 årens moderna språk) kuk jämförd med min egen, men det ryktas (fortfarande) att en omskuren kuk skal vara mer uthållig i sängen än tex min normala europeiska som har all hud kvar i behåll.

Men det historiska ursprunget för omskärelse var av hygieniska skäl, på precis samma sätt som att man rekommenderades att inte äta griskött som var slaktad mer än ett visst antal dagar tidigare pga faran för magsjuka och andra sjukdomar till följd av att griskött skäms snabbt i värmen (bla trikiner).

Vid vilken tidpunkt omskärelsen (och även rekommendationen att avstå från griskött utom vid "resa där köttet/maten inte alltid kan uppfylla de rekommenderade krav) ) blev upptagen i religionen vet jag inte, men idag finns överhuvudtaget inget skäl för omskärelse annat än på medicinsk grund, då kunskapen och nödvändigheten kring "intim" hygien har spridits till samtliga av världens befolkning.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Och här på detta forum föredras avskurna män, gissar jag.

Varför förlöjligar du Bukefalos? Om du inte gillar buke så varför slösar du din tid här? Vad vi gillar eller inte gillar har du bevisligen ingen aning om. Nya medlemmar är hjärtligt välkomna här men medlemmar som beter sig illa är det ingen som gillar. Ett tips är att lugna ner dig lite och inte ta allt som om någon hoppar på ditt ego. De flesta här avslöjar inte genast om de är män eller kvinnor eftersom det inte spelar någon roll. Vi har kärleken till hästarna gemensamt, det är vad som för oss samman.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Vete tusan hur man ska behandla en omskuren ("könsstympad" för att använda sista 10 årens moderna språk) kuk jämförd med min egen, men det ryktas (fortfarande) att en omskuren kuk skal vara mer uthållig i sängen än tex min normala europeiska som har all hud kvar i behåll.

Nej, den är inte nödvändigtvis uthålligare. Jag har testat ;) :p

I övrigt instämmer jag med Mia_R, jag anser att det är ett övergrepp att omskära ett barn. Undantaget givetvis om det behövs av medicinska skäl. Vill mannen göra det när han är vuxen struntar jag i det, då är det hans business.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Varför förlöjligar du Bukefalos? Om du inte gillar buke så varför slösar du din tid här? Vad vi gillar eller inte gillar har du bevisligen ingen aning om. Nya medlemmar är hjärtligt välkomna här men medlemmar som beter sig illa är det ingen som gillar. Ett tips är att lugna ner dig lite och inte ta allt som om någon hoppar på ditt ego. De flesta här avslöjar inte genast om de är män eller kvinnor eftersom det inte spelar någon roll. Vi har kärleken till hästarna gemensamt, det är vad som för oss samman.

Det var en lek med bokstäver, producerad när jag gick i skogen med min hund, som inte kanske föll så väl ut.
Men att få det till att förlöjliga hela Bukefalos är väl att ge två bokstäver lite väl stor betydelse.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Varför förlöjligar du Bukefalos? Om du inte gillar buke så varför slösar du din tid här? Vad vi gillar eller inte gillar har du bevisligen ingen aning om. Nya medlemmar är hjärtligt välkomna här men medlemmar som beter sig illa är det ingen som gillar. Ett tips är att lugna ner dig lite och inte ta allt som om någon hoppar på ditt ego.

Det här inträffar ju ibland, detta underliga fenomen. Män som uppenbarligen inte alls gillar kvinnor eller kvinnodominerade miljöer (ens på nätet) brakar in och visar sin avsky rakt av.

Någon borde göra en mer grundlig studie av det så att man kunde förstå de psykologiska mekanismerna bakom det konstiga beteendet. Det skulle troligen även hjälpa de aktuella männen själva. (Bevisligen funkar inte en majoritet av män så, utan det är en mindre andel, men dock så pass stor att den märks och man känner igen mönstret från gång till gång.)
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Det här inträffar ju ibland, detta underliga fenomen. Män som uppenbarligen inte alls gillar kvinnor eller kvinnodominerade miljöer (ens på nätet) brakar in och visar sin avsky rakt av.

Någon borde göra en mer grundlig studie av det så att man kunde förstå de psykologiska mekanismerna bakom det konstiga beteendet. Det skulle troligen även hjälpa de aktuella männen själva. (Bevisligen funkar inte en majoritet av män så, utan det är en mindre andel, men dock så pass stor att den märks och man känner igen mönstret från gång till gång.)

Jag kanske är fullständigt blind, men jag ser inte alls att han klampat in med en konstig syn på kvinnor. Han diskuterar som alla andra men backar inte för tjuvnypen han faktiskt får.

Jag vet inte, ibland känsn det som om jag blivit både blind och tappat förståndet den senaste tiden.

Angående omskuren penis.. jag har aldrig testat någon så jag har inga svar, men funderar på varför kvinnan skulle känna skillnad på om den är omskuren eller ej? Någon som vet? :)

Och om det är så att mannen blir extra känslig på ollonet förtar det inte att mannen blir mindre känslig vid en omskärelse då?
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Det här inträffar ju ibland, detta underliga fenomen. Män som uppenbarligen inte alls gillar kvinnor eller kvinnodominerade miljöer (ens på nätet) brakar in och visar sin avsky rakt av.

Någon borde göra en mer grundlig studie av det så att man kunde förstå de psykologiska mekanismerna bakom det konstiga beteendet. Det skulle troligen även hjälpa de aktuella männen själva. (Bevisligen funkar inte en majoritet av män så, utan det är en mindre andel, men dock så pass stor att den märks och man känner igen mönstret från gång till gång.)

Härskarteknik:Förlöjligande.
del II.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Angående omskuren penis.. jag har aldrig testat någon så jag har inga svar, men funderar på varför kvinnan skulle känna skillnad på om den är omskuren eller ej? Någon som vet? :)
Jag kan inte tänka mig att det skulle upplevas någon skillnad vid vaginal sex.
Den kvarvarande huden fungerar ju som vanligt.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Men det historiska ursprunget för omskärelse var av hygieniska skäl, på precis samma sätt som att man rekommenderades att inte äta griskött som var slaktad mer än ett visst antal dagar tidigare pga faran för magsjuka och andra sjukdomar till följd av att griskött skäms snabbt i värmen (bla trikiner).

Det är en teori, men det står åtminstone inte i Torah att det är därför. Inte heller när det gäller matlagarna.
Kanske stämmer det, kanske inte. Det kan vi inte veta.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Det här inträffar ju ibland, detta underliga fenomen. Män som uppenbarligen inte alls gillar kvinnor eller kvinnodominerade miljöer (ens på nätet) brakar in och visar sin avsky rakt av.

Någon borde göra en mer grundlig studie av det så att man kunde förstå de psykologiska mekanismerna bakom det konstiga beteendet. Det skulle troligen även hjälpa de aktuella männen själva. (Bevisligen funkar inte en majoritet av män så, utan det är en mindre andel, men dock så pass stor att den märks och man känner igen mönstret från gång till gång.)

Ja det är riktigt märkligt. Jag undrar vad de får ut av det?
En sådan studie hade jag väldigt gärna velat läsa. Kanske hade man förstått ett och annat då.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Vet du vad, om du mår illa av mina inlägg är du helt fri att triangla - inga problem alls. Att du mår illa av mina bitska inlägg men inte av en viss användare (inte Jeffrey alltså), som du alltid håller om ryggen och gullar med, som skriver det mest sexistiska och rasistiska dravlet som Buke nånsin skådat förvånar mig faktiskt inte ens längre.

Jeffrey (ursäkta tredjepersonen!) är ny medlem och har knappt ens hunnit vara här innan han nedlåtande talar om avhuggna kukar, dambastu och det bittra kvinnokollektivet. Att han kan komma in och vara så nedlåtande och otrevlig och ändå få en massa stöd från de kvinnor som alltid backar män här förvånar mig inte heller. Ni är många som har ett behov av att alltid gulla med män. Sån är dock inte jag. Gulla på ni och tringla mina inlägg om de nu är för tuffa. Lustigt nog har jag genom åren skrivit mycket värre saker, till kvinnor då, men då är det ingen som reagerar. I övrigt håller jag med Petruska och resten hinner jag inte svara på nu i och med att jag har en pool och en ljuvlig lunch att gå ut till.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

gift med en omskuren (ej religion skal) och dated en icke sa maste jag saga den omskurna var "battre" i mina ogon. Kanske var det allt "det dar extra skinn, var i helvete ar ollonet gomt???" och ja sen se en massa ackligt skit (tank er en mkt smutsig hingst.. ewww), ej personligen ar de omskurna renare...
sen far var och en tycka vad de vill, den ha dejten visste tydligen inte mkt om personlig hygien, jag fragade honom.. och nej det blev inget mer hoppande dar.. ewww
igen, som svar till TS, tror inte det ar ngn skillnad, men igen jag foredrar den omskurna.. kom ihag dock att man kan inte leka tittut med omskuren, finns ju inte nog med skinn for det... tack for mig...
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

kl
Enligt tidigare studier så har man sett att det är ett färre antal fall av livmoderhalscancer (har jag för mig att det var, om inte så ngn cancertyp som drabbar kvinnliga könsorganet) hos de kvinnor som levde i kulturer där männen var omskurna.
Sen om det beror på att de omskurna männen var renare eller inte eller om det är så att dessa kvinnor generellt sett hade färre partners det vet jag inte men kanske en kombination?
MEN om en man inte är noggrann så är en omskuren renare än en icke.
I övrigt tycker jag också att det är ett övergrepp när man gör detta mot småpojkar.

Tycker annars att det är viktigast vem snoppen sitter på och inte om den är med hud eller ej:D

En liten parentes gällande griskött, har starkt för mig att de vid en viss tidsperiod spred ngn pestsjukdom och det är därifrån det kommer att man inte äter fläskkött.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Enligt tidigare studier så har man sett att det är ett färre antal fall av livmoderhalscancer (har jag för mig att det var, om inte så ngn cancertyp som drabbar kvinnliga könsorganet) hos de kvinnor som levde i kulturer där männen var omskurna.
Sen om det beror på att de omskurna männen var renare eller inte eller om det är så att dessa kvinnor generellt sett hade färre partners det vet jag inte men kanske en kombination?
MEN om en man inte är noggrann så är en omskuren renare än en icke.
I övrigt tycker jag också att det är ett övergrepp när man gör detta mot småpojkar.
Detta är också min uppfattning.
Om en man inte bryr sig om sin intimhygien, så en en omskuren penis att föredra - både för honom själv och hans partner. Jag kommer också ihåg åkomman kvinnan drabbades av i första hand var just livmoderhalscancer.

Det var just det jag menade med "Omskärelse är en rätt korkad företeelse" i mitt ursprungsinlägg i denna tråd.
Typ: "Du har två saker att välja på. Antingen tvättar du den, eller så skär vi bort förhuden. Vad väljer du?"
Inga barn väljer det senare, i varje fall.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 235
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 275
Senast: Gunnar
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
677
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 304
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp