Hur gör man med omskurna män?

Sv: Hur gör man med omskurna män?

Fenestra;15956668 Enligt tidigare studier så har man sett att det är ett färre antal fall av livmoderhalscancer (har jag för mig att det var skrev:
Men det visade sig väl sedan att det inte stämmer.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Jag vet inte, kommer bara ihåg den studien då det även var en reflektion kring hygienfrågan. Jag tyckte det var intressant.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Vad är det för likhet mellan en förhud och en kommunalarbetare?
Båda drar sig undan när det är dags att jobba!

:banana:
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Haha! Så uppenbart att du tycker att det är självklart att tjejer ska raka sig, så självklart att du inte ens ser det som "manipulation". Men gud nåde den tjej som föredrar en omskuren kuk, oj oj oj då är det minsann "naturligt är bäst som gäller".
Jag tror jag faktiskt - helt ärligt - aldrig någonsin har diskuterat med den kvinna jag varit med för stunden, om i vilket skick hon haft sin armhåla - rakad, ansad eller så mustig som Gud skapat den.
Och det oavsett om det varit ett ONS, den kvinna som är mor till mina barn och som jag levt ihop nånstans i 20-25 år med - eller de däremellan.
Det har liksom aldrig någonsin varit en issue i mina förhållanden.

Så var det med det uppenbara.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Va konstig tråden blev. Tack för att ni som har varit med omskurna män berättade lite mer..
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Min fråga gällde vad du föredrar, inte hur eventuella partners sett ut. Men sak samma.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Jag har inte läst mycket i den här tråden, skriver lite ändå sent omsider.

Omskärelse av killar är bra globalt sett pga sjukdommen AIDS är inte besegrad än och de som är omskurna blir inte lika lätt smittade. Det beror på att efter omskärelsen får dom helt vanlig hud istället för den tunna, fuktiga med många ytliga blodkärl som de hade innan. Rejäl hud spricker ju inte så lätt och då kommer inga kroppsvätskor från partnern in den vägen och kan smitta honom.

Jag har en go vän som är gift med en muslim. Hon säger att han är ju inte så känslig där så därför tycker han att vaginalt sex inte känns så mycket och vill gärna ha variation... Fast han gillar ju förstämda ändå.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Har du helt missat att största risken för smittspridning vid oskyddat vaginalt sex är för kvinnan, oavsett om han är omskuren eller inte? :banghead: Analsex är ännu värre i det sammanhanget ...
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Kl
Omskurna män sprider exakt lika mycket smitta som icke omskurna punkt slut.
Jag avskyr såna myter som de omskurna gärna går på för att slippa kondom.
Idiotier :mad:
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Kl
Omskurna män sprider exakt lika mycket smitta som icke omskurna punkt slut.
Jag avskyr såna myter som de omskurna gärna går på för att slippa kondom.
Idiotier :mad:

Det finns visserligen studier som visar på att tex. smitta av HIV och papillomvirus minskar med könsstympade män, det är dock inte ett hållbart argument.

HIV-forskningen visade att risken minskade med 100%!!! Dvs. från 1% till 0,5%.:meh: För religiösa ivrare som vill förbjuda p-medel och förespråka könsstympning kan ju sådan forskning självklart användas felaktigt.

Det är superviktigt att alltid framhärda att det bästa skyddet mot "könssjukdomar" är kondom. Vi borde dränka världen i kondomer om vi verkligen ville bekämpa sådana här sjukdomar, men tyvärr är det i stor omfattning religiösa och kulturella föreställningar som tillåts styra.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Inget personligt, bara att all omskärelse är inte "könsstympning. Det finns ofta medicinska skäl. Jag tror inte dessa män direkt anser sig stympade, inte vad jag känner till i alla fall.

Kvinnlig omskärelse däremot är ren könsstympning, inget annat.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Inget personligt, bara att all omskärelse är inte "könsstympning. Det finns ofta medicinska skäl. Jag tror inte dessa män direkt anser sig stympade, inte vad jag känner till i alla fall.

Kvinnlig omskärelse däremot är ren könsstympning, inget annat.

Omskärelse av icke-medicinska skäl är könsstympning när det utförs på barn, oavsett om det är pojkar eller flickor.

Min vulvaplastik skulle jag betrakta som könsstympning om den hade gjorts mot min vilja. Vuxna människor får dock göra som de vill, vill en vuxen man eller kvinna fixa till något nedtill har jag inga problem med det. När man ger sig på barn är det stympning.

Det finns många män som har könsstympats som barn och som har problem och verkligen anser sig vara stympande i vuxen ålder. Kolla t.ex. NORM-UK. Globalt sett sker de flesta könsstympningar av pojkar inte alls av medicinska skäl utan av religiösa eller kulturella skäl.
 
Sv: Hur gör man med omskurna män?

Bra rutet Sol! Jag har ju inte sagt att omskærelse ersætter kondomer heller! Men jag menade att det ær ju en førdel att smittorisken minskar før mænnen och att dærmed færre kvinnor blir smittade så låt dom fortsætta med manlig omskærelse utan att vi blandar oss i. Inte helt ok att en del gør det med pojkbebisar men ændå inte alltfør hemskt tycker jag. Andra væntar tills pojken blivit tonåring och att han då går igenom något som liknar våran konfirmation och det ær væl lite bættre... Och helst borde han få bli vuxen så att han kan bestæmma sjælv. Men får lægga vår energi på att sprida kunskap om skadorna med kvinnlig dito - kønsstympning, istællet. En annan førdel før kvinnorna ær att i de dær lænderna med, ibland, dålig insikt om hygienens betydelse så kan ju mannens omskærelse bespara henne en eller annan infektion pga att penisen ær lite renare.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 235
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 277
Senast: Gunnar
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
677
Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 307
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp