Hur gör man sig bäst av med ett lik? (utbruten från Otrogen?)

Finns väll tom dom som ätit upp sina offer själva? Styckat och haft i frysen, sen tagit fram en bit då och då...

Gräva ner låter väldigt ansträngande, om man inte har tillgång till maskiner. Lättast borde ju vara att stycka, knyta fast tyngder, ut i en båt och släppa ner i vattnet? 🤔🤣

Alternativt långt ut i skogen där ingen annan levande själ rör sig, men då gäller det ju att få med sig kroppen. Mats Alm dumpade ju Linda Chen ute i skogen, och försökte antagligen elda upp henne. Men går det ens att elda upp ben? (Skelettet alltså) I en vanlig brasa? Blir det tillräckligt varmt?

Maffian brukade väl mura in sina i cement på någon byggarbetsplats. Nej det går inte att elda upp i en vanlig brasa, krematorier har mycket högre värme. Vatten är väl problematiskt när saker och ting lossnar och flyter upp?
 
Maffian brukade väl mura in sina i cement på någon byggarbetsplats. Nej det går inte att elda upp i en vanlig brasa, krematorier har mycket högre värme. Vatten är väl problematiskt när saker och ting lossnar och flyter upp?

Ja, det är ju sant...Men om man lägger delarna i någon slags säck, sätter tyngd på säcken och sänker ner den? Då kan ju inget flyta upp?

Det var det jag misstänkte med en vanlig brasa. Köttet går ju säkerligen att elda upp, men ben och kanske t.o.m. tänder bör bli kvar.
 
GW har väl sagt att gräva ner kroppen i skogen är ganska effektivt. De gäller ju att den får ligga där ett tag dock..
Finns även ett klipp där han visar hur man bäst styckar en kropp :D på veckans mord eller vad det hette och programledaren fick hejda honom då det blev lite väl makabert
Gödselstack har jag hört mumsar i sig rätt fort också om den får ligga djupt, kommer inte ihåg vart jag hörde det eller om det var någon bonde som grävt ner något dött djur. :cautious:
 
Det var väl en kanadensisk massmördare som matade sina grisar med offren? Hållbarhetsmässigt inte helt fel :angel: sedan har jag sett alldeles för mycket på thrillers, Fargo körde dom väl någon genom en träflis? Sedan Crippen är en riktig klassiker.

Öh, jag är inte en seriemördare eller besatt av mord bör kanske tilläggas. :angel:

PS. Om någon skulle kolla mina senaste googlingar just nu skulle man få ett något skevt intryck av mig :rofl:
https://www.svd.se/kanadas-varste-seriemordare-i-ratten
 
Jag jobbar som dödgrävare och jag och en kollega skämtade om det en gång - vi har ju alla möjligheter att göra oss av med en oönskad kropp :D
Jag menar, hur ofta hör man att någon gömt ett lik två meter ner, och UNDER ett annat lik? Inte än i alla fall... :angel:
 
Om någon sett Supernatural där Sam och Dean jämt gräver upp gravar för att bränna kistan, har jag funderat ibland hur de lyckats gräva så djupt på några timmar med bara en spade. Alla som grävt vet hur lång tid det tar att gräva rakt ner mer än en meter och dessutom en hel kista och som dessutom legat där i hundra år+
 
Jag jobbar som dödgrävare och jag och en kollega skämtade om det en gång - vi har ju alla möjligheter att göra oss av med en oönskad kropp :D
Jag menar, hur ofta hör man att någon gömt ett lik två meter ner, och UNDER ett annat lik? Inte än i alla fall... :angel:
Det har väl förekommit i en och annan tv-serie tror jag ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 582
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Icfafn
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 182
Övr. Barn Efterlyser er som bor på landet och har barn i skolåldern. Hur löser ni logistiken? Hur långt har barnen till skolan och hur kommer de...
2
Svar
34
· Visningar
5 772
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp