Hur gör man sig bäst av med ett lik? (utbruten från Otrogen?)

Jag jobbar som dödgrävare och jag och en kollega skämtade om det en gång - vi har ju alla möjligheter att göra oss av med en oönskad kropp :D
Jag menar, hur ofta hör man att någon gömt ett lik två meter ner, och UNDER ett annat lik? Inte än i alla fall... :angel:
Ingen som skulle misstänka något heller i och med att det redan är grävt där också, går ju att gräva lite djupare sen lägga liket och fylla på med jord och göra platt så det ser orört ut när själva begravningen sker också.

Minns när jag jobbade som kyrkogårdsvaktmästare var det inte alls ovanligt att det kom upp gamla skelett när de grävde på gamla kyrkogården.
 
Ja, det är ju sant...Men om man lägger delarna i någon slags säck, sätter tyngd på säcken och sänker ner den? Då kan ju inget flyta upp?

Det var det jag misstänkte med en vanlig brasa. Köttet går ju säkerligen att elda upp, men ben och kanske t.o.m. tänder bör bli kvar.
Var det inte bara häromåret som någon försökt göra sådär och hade planerat bra att släppa den i Kosterrännan som är dryga 200m djup och ytterligare 200m med sediment sen. Men så drev det aningens fel och la sig på en inte lika djup klippkant så när de sökte hittade de påsen.
 
Ingen som skulle misstänka något heller i och med att det redan är grävt där också, går ju att gräva lite djupare sen lägga liket och fylla på med jord och göra platt så det ser orört ut när själva begravningen sker också.

Minns när jag jobbade som kyrkogårdsvaktmästare var det inte alls ovanligt att det kom upp gamla skelett när de grävde på gamla kyrkogården.

Behöver inte vara så gammal kyrkogård, 25 år räcker. Som mest har jag hittat sex stycken huvudsaker i samma grav :cautious:
 
Det var just den tanken på ben och tänder som gjorde att släckt kalk blev alternativet. Det var vid en urspårad diskussion på ett tidigare jobb, där vi hade mkt kemikalier i stora silos, som en av cheferna kläckte ur sig att det bästa sättet att "ta hand om" ett lik var att hiva ner det i en kalksilo för det åt upp rubbet... Ett nattskift givetvis :angel:

Nu slut på OT ;)
Jag har haft samma diskussion men om dynasandfilter. Kvicksand som polerar bort allt. Fanns många historier om allt från mobiler till kvastskaft som försvunnit spårlöst där.
 
Behöver inte vara så gammal kyrkogård, 25 år räcker. Som mest har jag hittat sex stycken huvudsaker i samma grav :cautious:
Just den kyrkogården så var det på gamla delen, gravarna på nya delen var inte fullt än, sen vet jag inte hur gamla skeletten var ändå, det var va de andra sa som jobbade där i alla fall. Jag skötte mest klockringning, rabatter och klippa gräs m.m.
 
Det många gör ”fel” är ju att ha kroppen i plastpåsar iaf. Även i vatten/jord bevarar den kroppen ganska bra.

Ett fall jag läste om åkte mördaren med likdelarna på bussen och tömmde ut i nått av Stockholms vattendrag. Därav huvudet kvinnan la i ugnen innan för att de skulle bli svårare att identifiera...:angel::D
 
Det många gör ”fel” är ju att ha kroppen i plastpåsar iaf. Även i vatten/jord bevarar den kroppen ganska bra.

Ett fall jag läste om åkte mördaren med likdelarna på bussen och tömmde ut i nått av Stockholms vattendrag. Därav huvudet kvinnan la i ugnen innan för att de skulle bli svårare att identifiera...:angel::D
Tror jag lyssnade på en podd om det fallet för ett tag sen :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 584
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Icfafn
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 182
Övr. Barn Efterlyser er som bor på landet och har barn i skolåldern. Hur löser ni logistiken? Hur långt har barnen till skolan och hur kommer de...
2
Svar
34
· Visningar
5 774
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp