hur göra med försäkring?

panaccea

Trådstartare
Vi får ju hem våran kille om lite mer än en vecka, och vill försäkra honom så fort som möjligt.
men vi får inte tag på uppfödaren (hon har mkt och göra med hästar osv o e aldrig hemma) så vi vet inte exakt vilket datum han e född..
efersom han blir 8 veckor v 12 så borde han ju vara född 19-25. spelar det nån större roll om man missar det exakta datumet i försäkringen?
 
Vem tar hand om valparna om hon aldrig är hemma? :crazy:

Är hon seriös så ska hon ha skickat in uppgifter till försäkringsbolaget redan och sen i sin tur skickar försäkringsbolaget fakturan vidare till Er. Så gör i alla fall min uppfödare.
 
alltså där är alltid folk hemma, hennes döttrar eller man. men dom har inte en susning om det här med valpar.

Dom är inte registrerade i ssk och vad jag förstood inte heller försäkrade när vi får hem honom..
 
Låter inte direkt seriöst.. Då har jag heller inga tips om hur ni ska få veta hans exakta födelsedatum förutom att jaga ifatt uppfödaren.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 428
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 207
Senast: Migo
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 117
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 919
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp