Bukefalos 28 år!

Hur hade ni ställt er till detta erbjudande? :)

Vi har som sagt inte känt varandra länge... Men jag känner att hon vill det bästa för min häst! Och jag skulle inte släppa kontrollen på min häst för att jag flyttar henne, hon skulle heller inte få göra som hon vill bara för att hon har min häst hemma hos sig. Jag är ju fortfarande ägare och kommer vara det och alltid ha sista ordet! :)

Vad skulle bli bökigare menar du? Vad är det som skulle kunna hända?
Om du står inackorderad och ni blir oense, alltså riktigt så det skiter sig totalt så blir det iofs bökigt då du måste leta ny medryttare. Om hästen står hemma hos henne måste du antingen hitta nytt stall tämligen snabbt eller åka dit och ta hand om hästen hemma hos henne. Med fullt upp med liten bebis.
Alltså det kommer säkert funka jättbra för er men jag personligen vill hålla isär saker. Jag vill inte att två tjänster jag är beroende av (hyresvärd och medryttare i detta fall) ska ligga på samma person. Jag sprider hellre mina risker. Men som sagt, jag har varit länge i "branschen" och har sett så mycket skit.
 
Om du står inackorderad och ni blir oense, alltså riktigt så det skiter sig totalt så blir det iofs bökigt då du måste leta ny medryttare. Om hästen står hemma hos henne måste du antingen hitta nytt stall tämligen snabbt eller åka dit och ta hand om hästen hemma hos henne. Med fullt upp med liten bebis.
Alltså det kommer säkert funka jättbra för er men jag personligen vill hålla isär saker. Jag vill inte att två tjänster jag är beroende av (hyresvärd och medryttare i detta fall) ska ligga på samma person. Jag sprider hellre mina risker. Men som sagt, jag har varit länge i "branschen" och har sett så mycket skit.

Skulle något skita sig så har jag en stallplats jag alltid kan komma tillbaka till! Så för den delen är jag inte speciellt orolig. Jag har oxå varit med om att det skitit sig med stallplats och andra saker nät det gäller häst. Men jag tycker allt blir väldigt jobbigt att gå och tro det värsta om allt. Om jag säger så här så det nya stallet jag flyttade till nu så är lösdriften för liten. Jag trodde inte det skulle vara så många hästar och inte en jätte bamse häst i den lösdriften. Så allt blir inte som man tänkt sig i alla fall....
 
Skulle något skita sig så har jag en stallplats jag alltid kan komma tillbaka till! Så för den delen är jag inte speciellt orolig. Jag har oxå varit med om att det skitit sig med stallplats och andra saker nät det gäller häst. Men jag tycker allt blir väldigt jobbigt att gå och tro det värsta om allt. Om jag säger så här så det nya stallet jag flyttade till nu så är lösdriften för liten. Jag trodde inte det skulle vara så många hästar och inte en jätte bamse häst i den lösdriften. Så allt blir inte som man tänkt sig i alla fall....
Det är klart det inte alltid blir som man vill. Men din ursprungliga fråga var "Hur hade ni ställt er till detta erbjudande?" och jag talade om hur jag ställt mig. Du vet självklart bäst som känner både hästen och medryttaren. Men jag antar att om det varit helt självklart för dig redan så hade du aldrig startat tråden. Jag önskar all lycka till i vilket beslut du än tar. :)
 
Det är klart det inte alltid blir som man vill. Men din ursprungliga fråga var "Hur hade ni ställt er till detta erbjudande?" och jag talade om hur jag ställt mig. Du vet självklart bäst som känner både hästen och medryttaren. Men jag antar att om det varit helt självklart för dig redan så hade du aldrig startat tråden. Jag önskar all lycka till i vilket beslut du än tar. :)

Nä, helt självklart är det inte då det blir längre och åka och jag trivs med att ha hästen nära mig! Mig nu har jag börja tänka i andra banor då min prinsessa har börjat utveckla exem av något slag som blossat upp väldigt snabbt. Så jag funderar på att ta tillbaka henne till förra stället där jag vet att hon trivs och där hon inte visat dessa tecken innan...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 167
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 008
Senast: MiniLi
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
12 451
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp