Hur har ni/tar ni er råd med häst?!?

Sv: Hur har ni/tar ni er råd med häst?!?

Verkligen! :D

Men så är jag själv också och ingen hade tyckt att det var mycket ifall man var 2 pers som fick ut det.....

Haha, ja, det är nog sant som det är sagt. Så det är väl bara att sluta med bortförklaringarna och börja spara helt enkelt ;)

Haha, ja, det är nog sant som det är sagt. Så det är väl bara att sluta med bortförklaringarna och börja spara helt enkelt ;)
Jo, men att alltid ha snål ekonomi är tufft i längden. Det måste man ju också tänka på. Så beroende på när du är klar med din utbildning och hur snabbt du räknar med att kunna börja jobba efter den så får du ju tänka på hur länge du är beredd på att leva snålt.

Fast jag har märkt att det är enklare att "vilja prioritera" och spara än att faktiskt göra det! ;)

*KL*
Visst går det verkligen om man vill!

Jag får ut 10000 efter skatt och har en "billig häst" som totalt går på ca 1500-2000 per månad, så det kanske är i paritet till din (trådskaparens) lön och kostnader.

För mig har det blivit så att jag får välja och prioritera inköp helt enkelt. T.ex: gå ut och käka en kväll eller köpa ett fleecetäcke? Då blir det fleecetäcket. De obligatoriska kostnaderna går ju inte att välja mellan, behövs hovslagaren så ringer man ju. Men det är de mindre valen som jag tycker märks mer i min vardag, det gäller liksom att man inte har förväntningar från familj eller vänner att man ska kunna åka iväg på solsemester eller gå ut och shoppa kläder en hel dag. Det har jag helt slutat med, jag köper något nytt plagg varje termin ungefär. Till hästen köper jag däremot mer, men jag har ju absolut inte råd att köpa träns för 600 spänn eller en ny sadel, sånt som man kanske vill på längre sikt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och... 2
Svar
29
· Visningar
7 276
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Sist jag(och mina föräldrar då)hade häst var det en relativt enkel historia. Stallplatserna kostade 800 kr i kallhyra(kollektivstall med... 2 3
Svar
53
· Visningar
10 896
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från er hästmänniskor om vilket beslut som är klokast. Min situation ser ut såhär: Jag pluggar i Uppsala, dvs... 2
Svar
28
· Visningar
3 475
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Detta syftar mer åt ni som lever i par/familj men alla är såklart välkomna att svara. Hur håller ni koll på er vad er/a hästar kostar... 4 5 6
Svar
113
· Visningar
11 927
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈