Jag pluggar basår (studievägledaren sa att det är på 130% för att det är så intensivt/snabb takt, men jag har inte räknat på det), läser tre kurser samtidigt och är schemalagd mån-fre, ungefär lika mycket heldagar som halvdagar. När det är halvdagar så sitter vi oftast och pluggar så det blir heldagar ändå. Ändå har jag massor att göra på kvällarna, ligger ständigt efter.
Mitt största problem är nog att jag har koncentrationssvårigheter, att läsa 20 sidor i kemiboken tar flera timmar, samt att det är på en sån hög nivå om man jämför med vart jag ligger kunskapsmässigt. Jag kan inte göra ett enda föreslagit tal i matteboken på egen hand, för att jag inte förstår hur jag ska gå tillväga, det är så många steg. Kemiövningarna i boken förstår jag inte heller, så det slutar med att jag sitter och googlar frågorna, skriver av svaret, försöker memorera. Just kemin är extra utsatt då vi har tre professorer som lärare, de är alla 72-85 år gamla och undervisar på en högre nivå än vad vi läser, så det är skitsvårt att lära sig när man inte får lära sig från början sas. Sen använder dom ett "eget" språk när de skriver på tavlan, deras "e" betyder t ex "?" och "m" betyder "n". Så det gäller att lära sig deras språk och sen komma ihåg att ändra i min bok så jag förstår, blir lätt missuppfattningar.. *frustrerad*

Halva räknegenomgångarna går åt till att folk frågar "Vad står det där?", också ska läraren förklara.
När vi pluggar ihop i klassen gör vi ca 1-2 mattetal i timman, så det tar sån himla tid.
Det är nästan bara vg-mvg-uppgifter vi ska göra, så även där är det svårt att hänga med när inte grunderna sitter.
Hade jag haft lätt för matte hade det ju gått betydligt snabbare.
Ändå säger lärarna att vi är det "bästa" basåret hittills, sista året dom kör på SU så det var betydligt mindre platser och intagningen låg nästan på 20,0.