Hur hittar man tävlingar?

Shaggy

Trådstartare
Jag håller på att bli övertalad (inte så svårt :angel: ) till att prova på distans med min häst. Nu letar jag med ljus och lykta efter en lämplig tävling att rida en CR på. Eftersom jag bor i Värmland så tänkte jag att antingen Värmlands- eller Örebrodistriktet blir lämpligt att börja i för att slippa för lång resa. Tyvärr verkar det som om jag får skippa Värmland eftersom den sista tävlingen går sista helgen i maj och efteranmälningstiden går ut på lördag. Det blir för stressigt för mig och då vände jag blicken mot Örebro. Jag hittar en tävling i Örebro på Värmlands sidor (utan länk) men på Örebroridsportförbunds sida hittar jag bara dressyr, hoppning och ft tävlingar. Finns inte distans proppar med där?
Hur får jag reda på var det går någon CR i närheten?

Sv: Hur hittar man tävlingar?

Välkommen till Örebro!
I år arrangerar Nerikes Distansryttarklubb två tävlingar, Fornabodaritten 1/7 och Sydnärkeritten 24/9.
Propparna finns på Svenska ridsportförbundets hemsida, på www.distanslistan.com, samt på www.nerikesdistansryttare.org

Till helgen arrangerar NDRK också en "träningstävling" som du kan läsa om på hemsidan.

/Josefin

Tack för länkarna.
Jag var inne och tittade på proppen till träningstävlingen och blev fundersam. Jag har för mig att jag hört (vet inte var eller när) att man får rida distans på sidepull. Anledningen till frågan är att det står att hästen ska ha träns på sig vid urlastning. Min häst är lite egen och skiter fullständigt i bett så jag vågar inte rida henne på bett. För övrigt skiter hon i skarpa sidepull också så hon rids på en sidepull med en nosrem lika bred som en grimmas.
Jag hoppas jag hört rätt för helt plötsligt har jag fått för mig att jag vill tävla och att distans då skulle vara något för mig bla pga möjligheten till valfri "betsling".

Ett sidepull är också ett träns. Det står inte att du måste ha bett.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där... 49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
29 696
Senast: Niyama
·
Gnägg Tårarna rinner efter ett samtal. Lillasysters älskade ponny finns inte mer. I maj 2012 började vi leta en ny ponny till...
Svar
3
· Visningar
1 419
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Helgen 10-11/8 hade bergslagens vallhundsklubb Ik2-tävlingar utanför Örebro. En klurig bana, ganska svåra (men roliga!) får och rejält...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: Jenka
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 390
Senast: Rebeckafalk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka