Hur kan man göra såhär?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur kan man göra såhär?

Jag tycker det är okej att säga till om man upplever sig störd av ett barn. Men då tar man det direkt med den vuxna som är med barnet, gör vederbörande inget då drar jag mig för att säga till barnet direkt. Det finns dåliga och bra sätt att säga ifrån, det du tar upp är ett mycket dåligt exempel tycker jag. Varför ta upp hans skolgång t.ex.? Jag brukar försöka ta det med föräldern om jag blivit störd på något sätt, men ibland bryr sig den vuxne helt enkelt inte och visst kan det hända att man säger något som man inte tänkt igenom om barnet upprepade gånger stör mig.
 
Sv: Hur kan man göra såhär?

Jag har ett autistiskt barn vilket leder till många situationer där folk kläcker ur sig kommentarer. Jag har valt att förekomma dem och så fort han börjar flippa ut så säger jag som det är och då får folk mkt mer förståelse för och blir enormt sammarbetsvilliga.

Jag förstår att folk blir irriterade när mitt barn beter sig illa och jag förstår oxå att de inte förstår hur jag kan låta honom hållas men det är inte precis så att jag har något val.
Alltid bättre att ge folk i omgivningen en förklaring, det tjänar alla på.
 
Sv: Hur kan man göra såhär?

Det är väl en jättebra lösning! Om man förklarar för varandra och inte bara förutsätter att alla vet allt så skulle nog världen komma långt! Det gäller även den som irriterar sig om man frågar så kanske man slipper gå och irriterra sig?

För övrigt tycker jag att för få reagerar när barn uppför sig illa - samhällsansvaret är inte på topp idag. När jag var liten så nog jäklar passade man sig för att grannen och eller någon annan skulle se om man hittade på bus/dumheter för då fick man antingen 1. en uppsträckning och man inte lyssnade på den 2. en hemringning/hembesök av samma person. Detta gjorde att man kanske tänkte sig för en eller två gånger innan man gjorde dumma saker för det gjorde man :D man var ju bara tvungen att testa om det gick alt så var det tillräckligt spännande bara i sig och kanske värt lite skäll. Bland det dummaste vi gjorde jag och mina kompisar var att stå på sjön och försöka ta sönder isen under fötter och hoppa mellan isflak. Jag förstår inte varför min kompis mamma blev så arg??? :rofl:

Javan
 
Sv: Hur kan man göra såhär?

I en bubbelpool förväntas det ju vara ganska lugnt och avslappnat (bortsett från bubblornas oväsen), och i såna pooler kan folk tänkas förvänta sig att inte bli nedstänkta av sjövilda barn - med eller utan problem.

Jag tycker att mannen gott hade kunnat hålla tyst, men samtidigt kan jag förstå hans reaktion. Han har säkert suttit och irriterat sig på de vuxna i sällskapet som inte överhuvudtaget brydde sig om att pojken skvätte vatten, och det var nog det som gjorde honom irriterad - inte barnets beteende.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 180
Senast: lil-sis
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 661
Senast: a1agnlju
·
Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 623
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag har två barn i ålder 7 och 8, båda går i en liten skola med gott om lärare och engagerade föräldrar. Det kunde ha varit helt...
2
Svar
39
· Visningar
5 325
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Kattsnack 10
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp