Hur kräsna är ni?

Sv: Hur kräsna är ni?

Det är klart! Köpte ett underbart vintetäcke för 600:-, halva priset. Tror att det är Horsesaver. Det bästa täcke jag ngnsin haft!

Har aldrig ens varit på Hööks elelr Börjes och allt vad dom heter! Handlar alltid på Haglunds Sadelmakeri.. det är väl rätt dyrt men jättebra kvalité och fina saker!

Jag har en stübben Artus som kostade 11 tusen tror jag och ett Eql träns (kommer inte ihåg vad det kostade, inte jättedyrt typ 700 kr) .. Eskadron och Veredus Senskydd , Shabrak endast från Hansbo, dem enda som lämnar pållans manke fri...

Ja inte hööks och börjes iallafall. Men schabrak o sådant köper jg helst på re då det ändå inte är till egen häst.

jag köper det jag tycker är fint, bra och passar mig och häst, sen vilket ställe det kommer från eller vilket märke det har det skiter jag. Så det är ewn salig blandning av budget grejer, riktiga märkes saker samt en massa mellanting, och det duger åt mig :p

Köper det som passar. Köper inga märkes grejer då jag lätt tröttnar på grejorna och vill köpa nytt snart igen. Sen så tänker jag att, ju billigare jag handlar för ju mer kan jag handla. Sen så är jag inte tjejen med guldbyxorna :p . Ingen annan i stallet för med märkes grejor heller vi håller oss till våra lite billigare grejer. :D

ja det märks ju vilka som bor hemma och föräldrarna betalar allt åt iaf....de e dom som tar förgivet att de alltid ska få märkesgrejer o bara köper köper köper för att va bäst, snyggast o den me mest märkesgrejer i stallet...ja kan bara tänka mej vilken mobbing de måste va i såna snobbstall när nån köpt ett täcke från börjes för ENDAST 700kr usch nej de e ju inget märke o börjes o hööks de gör ju baaaaara skitsaker. de som e bra det är aaaaaallltid dyrt så de så....ja resonerar man så de man ju riktigt pantad....jag kan hålla med om att en bra sadel t.ex kostar runt 10 000 men över det då betalar man fan bara för märket....det betyder alltså att man betalar hälften av priset(20 000/ 10 000) enast på ett märke....en liten brika med ett namn som nån rik snubbe tjänat miljoner på när småtjejer går på den dumma grjejen......bläää
så resonerar iaf jag....

bara lädret e mjuk, verkar hålla. har kvalite...så spelar de ingen roll va det e för märke okej ibland kan de ju va ett "fint" märke men ibland kan de oxå va ett vanligt lr märkeslöst träns på ********* som överträffar alla de andra dyra,,,,

måste bara ta ett ex....jag med islandshäst dårå...ville köpa ett träns med vitt pannband(alla de tävlande på VM hade typ ett sånt) skitsnyggt....det bestod av ett pannband o en rem över nacken där man fäster bettet ja...bara den delen gick på en sisådär 600spänn.....ja menar så måste man ju köpa en nosgrimma=400spänn lr nåt o sen tyglar=400 till o ups helt plötsligt e man upp i 1400spänn o de kallar inte jag nåt man bara slänger ut på två remmar för att de e så himla fint me ett vitt pannband för de va ju de man betalade för....ett exakt likadan träns fast utan det pannbandet kosta typ (bara den remmen över nacken) 200kr.
så sånt hatar jag verkligen så jag sket i det j*vla tränset som jag ville ha och köpte ett Astund typ ett sånt klassiskt som håller i egvighet istället o de gick på båda remmarna 550kr de va dyrt (tycker jag) men där blev jag iaf inte lurad...det va kvalite det. när jag kom hem o gämförde det me mitt b*rjs träns som jag köpt för 100spännlr nåt så såg man ju skillnaden på kavliten det tränet hade redan sprukigt trots mkt smörjande och ja har haft de sen i våras...så så kan det gå...

jag letar oftast efter det billigaste och det som är BRA....men jag hade tex kunnat köpa ett komlett träns där på VM för kanske 400kr lr nåt men då fattade man ju att man blev lurad me för tränset va typ köpt från börjes och jättestelt,,,,och jag kan erkänna att börjes riktigt billiga träns e stela men de dyrare e hyffsat bra.

annars köpter jag bara sadlar som passar o då får man ju ta det om de blir dyrt o skratta sig lycklig om de blir billigt...shabrak o sånt köpter jag det som passar det som e billigt för även om man köper ett med märke som e svindyrt så fattar ju vilken idiot som helst att tyg det går sönder förr lr senare och slits ut så....plus att då kan man köpa fler o byta färger oftare..
jag är en av dom som tänker på att de ska va snyggt men även att man själv ska gilla det o de andra som tycker nåt annat kan ju bara dra åt skogen....de kan ju hålla sig till sitt egna.

så du tar förgivet att de som har märkesgrejer är de som har "pappa betalar"??
du kan ju se mitt svar isåfall. jag köper dyra märkesgrejer men sparar, jobbar och kämpar för att få ihop de sakerna och prioriterar. mina föräldrar köper inget av mina hästsaker. så det behöver inte vara så.

Jag köper både dyrt och billigt àla Hööks. Handlar ibland lite allmänt krafs på Hööks, så som borstar,slit och släng grimmor, olika vårdprodukter som jodopax mm. Har även köpt en del täcken därifrån genom åren, ibland håller de faktiskt längre än "bättre" märken.
Annars är det kul med lite finare saker.

Senast ändrad:

Då jag har 6 stycken hästar, så har jag inte råd att köpa "exklusiva" saker till dem. Så det blir en hel del Börjes och Hööks.
Jag köper sånt som jag gillar och tycker ser snyggt ut och tror ska se bra ut på mina hästar.

Jag struntar totalt i märken och vad andra tycker. För mig är det viktigast att jag tycker att sakerna är snygga och att de passar hästen eller mig. Mina dyraste ridbrallor kostade 1700:- och mina billigaste 275:-, båda paren är lika snygga och bekväma!

beauspirit skrev:
så du tar förgivet att de som har märkesgrejer är de som har "pappa betalar"??
du kan ju se mitt svar isåfall. jag köper dyra märkesgrejer men sparar, jobbar och kämpar för att få ihop de sakerna och prioriterar. mina föräldrar köper inget av mina hästsaker. så det behöver inte vara så.

Samma här. Dessutom var det 12 år sedan jag flyttade hemifrån :p .

Hej!

Jag är mycket kräsen, köper hellre ETT bra täcke än flera dåliga.Jag vill att min utrustning ska hålla LÄNGE, sköter den noggrannt när den väl är inhandlad och lagar om det bli trasigt (i den mån det går). Men vilket märke det är spelar mindre roll, faktiskt, kvalitet är mycket viktigare än en lapp med nåt namn på./ Lavinia, som kanske köper dyra grejer, men bara om de bevisat håller

det viktigaste är ju att det matchar ;)
otroligt viktigt faktiskt, en illa planerad "outfit" kan förstöra en hel ridtur. :crazy:

*Knapplån*

En liten intressant grej, i nya tidningen häst***** så gjorde de en undersökning på ridbyxors hållbarhet och där vann B*rjes vanliga, helskodda bomullsbyxa över alla andra (mycket dyrare) på de flesta punkter.
En liten tänkeställare bara...

Kanske skulle svara också..;)
Nej, jag bryr mej inte om märket så länge grejerna håller.
(Är kräsen vad gäller sadlar...)
Sen, visst så gäller det ju att vara beredd att chansa och testa ibland.
Har grejer från både börjes, hööks och massa andra lågprisföretag som håller minst lika bra som mina lite dyrare saker.
Att lägga massa pengar på märken kan väl visst det vara kul, men knappast något som jag har råd med i första hand.
Såna grejer får ju en annan som fortfarande går i skolan och bor hemma önska sig vid olika tillfällen. :smirk:
HÄSTENS födelsedag får ju inte glömmas bort! :D

Däremot gillar jag att fynda på mässor och reastånd (även begagnat) och har därigenom en del dyrare saker, men som jag betalat väldigt lite för. :banana:
Mitt ena fynd (senaste) är ett bucas cooler för 200.- (samma modell som HW)

Jag köper genomtänkt och välgrundat! De prylar jag har som är av dyrare märke är ofta gamla. De håller längre!

Men så finns det saker som man är korkad om man inte kan tänka sig att handla på Hööks tex billiga fleecevantar!

Köper grejer som är bra, funktionella och självklart till bästa möjliga pris. Sen vad det är för märke skiter jag i. Min häst bryr sig ju knappast... Lägger hellre mina pengar och tid på att bli bättre på att rida istället för att gömma mig bakom massa märkesgrejer.

Även om jag o min häst oxå bor i skogen så köper jag i huvudsak kvalitetsgrejer, som ex Frank Baines, M&N, Hansbo, Eskadron, Veredus, Mia's, Equiline, Horseware Rambo/Rhino, John Whitaker m.m.

Det håller länge o är dessutom snyggt. Men visst shoppar jag loss på billigare grejer oxå ibland.

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 442
Senast: As_Vegas
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 632
Senast: moonstruck
·
B
Hästmänniskan :mad: ...Vi bor i ett litet samhälle som är omgivet av skogar, ängar och insjöar. Här finns massor av fina ridvägar, sandvägar... 2
Svar
20
· Visningar
2 810
Senast: mala
·
B
Träning En av våra ponnyer har fått ett helt förändrat lynne. Jag funderar på vad anledningen kan vara. När den kom till oss i vårt lilla stall...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: Veronika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka