Sv: Hur kräsna är ni?
Måste bara skriva!
Det finns facktist dyra saker som är skitdåliga, o en del billiga saker som är bra.
Men! Jag vill ha kvalitet på mina sadlar (dressyr),träns och utetäcken (regn/vinter)o vissa ridbyxor. Där får det kosta, tycker jag. För sådana saker ska passa, o där behövs dä oftast lite mera pengar på de sakerna. Men ska man t ex bara lulla i skogen ngn gång i veckan, varför köpa en sadel för 20000? Man ska handla efter sitt eget behov, o hästens såklart.
Men jag har fem hästar, o då köper man inte t ex en bucas grimma till dem allihopa. Jag köper billigt. Men är alltid noga med passformen osv. Det kan man ju lätt se i affären hur de skulle passa på sin egen häst.
Lindor har jag facktist köpt några par, som varit lite dyrare (sådana me fleece/stretch), men jag har MÅNGA billiga lindor. O lika många billiga schabrak. Jag älskar att byta ofta. Byta färger hela tiden, o dä ska matcha osv. O jag har inte råd, att me fem hästar köpa dyra lindor/schabrak, för då skulle min lön gå åt te de. För som sagt, dä finns inge roligare än att matcha hästens utrustning, o mina kläder.
Har handlat mkt på H o B. T ex ett fleecetäcke, som höll hästen både varmare o ble snabbare torr än mitt dyra för hur många hundra som helst. (Det har tyvärr gått sönder, men hänger dä under magen på hästen i hagen efter att en klant i stallet släppt ut hästen i det, me ett vintertäcke över, så får dä pajja!) Lr ett träns för 129 kr (OBS det var till min klantiga busunghäst som han skulle ha när vi började me tränsvänjningen) o dä va facktist helt ok. Inte mjukt o smidigt, men inga skav, o dä va fin passform.
Det tränset har jag nu som skogsträns, bara vägrar rida ut i mitt fina

dressyrträns.
Alltså, nu till saken efter allt mitt babbel:
Jag tycker att man ska skita i vad andra tycker. Vill man lägga ner mkt pengar på att alla saker så är dä ok. Skit i va andra tycker. Jag vill ha det bästa te mina hästar, å skulle jag ha råd så skulle de få dä dyraste man kunde köpa liksom.
Vill man handla billigt, å lägga pengar på annat, så varför bry sig om stallkompisen som har skitdyra prylar? Dä vä väll hästen dä handlar om? Hästen ska själklart inte ha skavgrimmor/träns o täcken me dålig passform, men allt billigt ä facktist inte skit.
Man ska handla efter sig själv, vare sig dyrt/billigt lr utav båda sorterna. Bara man själv gillar dä man har, dä ä snyggt,helt o rent så va spelar dä för roll?
Jag handlar både dyrt o billigt. Som sagt, fina sadlar/träns o ridbyxor, o även benskydd till 6 åringen.
Lr hur?visst ä de det roligaste att handla hästprylar, sen åka o pynta o prova ut på hästen? Ja för mig ä dä de bästa dagarna i livet
Lycka till alla ni därute me shoppingen! Man ska int bry sig om andra, o vad de har för ngt märke o i vilken prisklass.
Jag bryr mig inte. Jag tittar gärna på stallkompisens dyra prylar, o berömmer henne för fina nya saker. Tänker inte ens på att hon just visat mig ett fleecetäcke för drygt 1300. Huvudsaken är att man själv är helnöjd me shoppingturen!!