Hur lång är "nån" timme?

Om "nån timme" är aldrig kortare än 1 och inte längre än 2.
Om "nån minut" är aldrig kortare än 1 och inte längre än 3.
Om "nån dag" är aldrig samma dag och inte längre än 2.
Du lever i en fantastiskt precis värld. Min är mycket mer diffusa när det gäller ungefärliga tidsuppskattningar
 
Just därför jag ogillar det, så luddigt och betyder olika beroende på vem man frågar.
Jag vill ha svaret.
Postade paketet idag, normal leveranstid är en till två dagar.
Inget flum om nån dag.

Ska börja säga det på jobbet.
När kommer vi fram.
Om nån timme.
Fungerar ju tydligen oavsett vart de ska.
Jaa, det är luddigt :) Sambon tyckte det kunde vara upp till en vecka, lite väl även för mig! :D
 
"Nån timme" betyder för mig att det är svårt att veta hur lång tid det kommer ta - hoppas på en timme men troligen blir det närmare 2-3 timmar. "Runt en timme" skulle för mig innebära något närmare timmen, typ 45-90 min. "Några timmar" kan vara allt från 2-3 timmar till 5-6 timmar (troligen det längre tidsspannet).
 
Just därför jag ogillar det, så luddigt och betyder olika beroende på vem man frågar.
Jag vill ha svaret.
Postade paketet idag, normal leveranstid är en till två dagar.
Inget flum om nån dag.

Ska börja säga det på jobbet.
När kommer vi fram.
Om nån timme.
Fungerar ju tydligen oavsett vart de ska.
Ibland har man inte svaret då är det bra att kunna vara luddig :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
618
Senast: Anna-Bella
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 859
Senast: hastflicka
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 203
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp