Hur lång dressyrgjord behöver man???

B

**BORTTAGEN**

Jag har ett ganska stort varmblod och köpte nyss en beg.dressyrsadel fick med en 60 cm gjord men när jag spännde den i de yttersta hålen på stropparna fattades det över 1 dm för att nå spännena... Kollade i Hööks katalogen och såg att det bara finns dressyrgjordar till 75cm. Kan det räcka till honom???
 
det borde de ju göra om det fattas 1dm alltså 10cm och 75 gjorden är 15cm längre. Har också lite problem med det där. När jag ska spänna är det yttersta som gäller och sen kan jag spänna till hål nr 4 på båda sidorna efter 5 minuter... :smirk:
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 379
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 565
Senast: Pallen
·
Utrustning Har ett litet problem. Även om jag inte har någon dressyrsadel - än, vill jag ändå ha en åtminstone enklare (billigare) dressyrgjord...
2
Svar
20
· Visningar
5 500
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp