Bukefalos 28 år!

Hur lång tid? Hjälp?

Rosen-Knoppen

Trådstartare
I slutet av juni slutade jag med mina p-piller pga att jag hade problem med underlivet som jag misstänkte berode på p-pillrena..
Har därefter kondom..
Till saken: Mensen har inte kommit, gjorde ett gravtest som visade negativt för ca 2veckor sen.
Vänder mig nu till er kloka bukare i hopp om råd.
Hur lång tid kan det ta för mensen att komma igång efter avslutat p-piller konsumtion? Kan ett gravtest visa negativt om man gör det förtidigt?
Det har alltså gått ungefär 63 dagar sen senaste mensen första dag (+-7, är osäker på veckan)

Känner relativt panikslagen, jag evt hur gärna jag vill ha en liten men också hur olägligt det skulle vara :cry:
Fyller 20 om en månad och har inget egentligt fast jobb, utan förskolevik och extra i butik.. Vill ju ha utbildning, ska ju börja lärarhögskolan till våren (eller hösten)
Vet ju att min pojkvän(blivande fästman) känner samma, vi vill ju så gärna men det funkar ju inte. pv vill ju också studera, vill ju inte att han ska behöva försörja oss och vill ju ha råd att ha barn..
Vad gör jag? vet varken ut eller in. Hur orkar jag en abort när kroppen egentligen skriker efter en liten skrutt?:(
 
Sv: Hur lång tid? Hjälp?

Jag vet faktiskt inte säkert hur det funkar med mensen och gravtest, så dom frågorna bollar jag vidare till alla med koll.

Men jag tycker inte du ska oroa dig i onödan förrän du vet. Skulle du nu vara med barn så kommer du att ta rätt beslut oavsett hur du gör. Ta en dag i taget.
Gör ett nytt gravtest så kanske du slipper oroa dig så mycket.
Ifall du skulle vara gravid så borde det ju visa nu om det gått så lång tid.

Lycka till!
 
Sv: Hur lång tid? Hjälp?

Och förresten, jag var 20 år och utan utbildning när jag fick min dotter, och är det fortfarande. (Eller, jag har ju hunnit fylla 21 nu men..)
Allting går, på ett eller annat sätt.
 
Sv: Hur lång tid? Hjälp?

Försöker att inte oroa mig..Ska göra ett nytt, ska även besöak UM på onsdag och prata med dem.. :)
Tack för råden, känns lite lättare nu..
 
Sv: Hur lång tid? Hjälp?

Jag har läst att det kan ta ett år för p-piller att gå ur kroppen helt och hela systemet är igång normalt igen.
P-piller funkar ju så att det hämmar ägglossningen.

Graviditetshormonet ökar fram tom. 12 veckan, sen minskar de sakta fram till ca v. 20-25 och är sen på en nivå resten av graviditeten som när man var gravid i v.6.

Har man inte tillräckligt hög halt hormon i urinet som testet reagerar på visar det negativt fast man är gravid.
 
Sv: Hur lång tid? Hjälp?

Oj 1år, det var lång tid. Men kan ju kanske stämma..
Inte för att jag skulle klaga att slippa mensen och allt vad den innebär, men då vill man ju veta att det beror på pillrena :angel:
 
Sv: Hur lång tid? Hjälp?

Det är väldigt olika. Jag fick tillbaka min mens direkt efter jag slutat med p-pillerna, och blev gravid på första ägglossningen efteråt.
En del jag känner har gått 8-9 månader utan att mensen kommit tillbaka.
 
Sv: Hur lång tid? Hjälp?

När jag gjorde uppehäll med p-piller sist tog det 5 månader innan mensen kom igång.
Har nu använt p-ring sista tiden och hoppas på att det inte tar lika lång tid för kroppen att återhämta sig denna gången, men jag blir inte förvånad om det gär det, om man mixtrat med kroppens cykler i mer än 10 år så kan man nog inte förvänta mig något annat :crazy:
 
Sv: Hur lång tid? Hjälp?

Jag fick aldrig tillbaka min mens utan blev gravid på en gång.

Min kompis fick aldrig tillbaka sin mens utan blev gravid efter ca ett år.
 
Sv: Hur lång tid? Hjälp?

Jo jag har ändå ätit piller sen jag var 16 så blir ju inte förvånad över att det tar tid för kroppen att anpassa sig..
Men man blir ju ändå fundersam, som andra sagt vissa har ju blivit gravida direkt..då vet man ju aldrig :grin:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 249
Senast: Ms_Antrop
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 486
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 002
Senast: LelleLilla
·
Kropp & Själ Jag har tagit p-piller i ungefär två månader och en gyn sa att jag bara behöver ha mens två ggr per år om jag vill, så jag har inte haft...
Svar
0
· Visningar
1 023
Senast: Azalea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp