Hur långa längdskidor?

Men sluta krångla med skidor och köp en bob! :D
+ @Migo
Men Ladda orkar inte dra mig på en bob :D
Har jag båda hundarna framför är det inga problem, men jag tycker det blir på tok för tungt för henne att dra mig ensam.
Dessutom tänkte jag att jag också skulle få lite motion :angel:
 
Du måste bestämma dig om du vill kunna åka klassiskt eller inte.

Vill du kunna åka klassiskt och "testa på" att skejta lite så bör du köpa ett par klassiska skidor som du då när du ska skejta kör blanka (utan fästvalla) och när du vill köra klassiskt kör med fästvalla. Lämplig längd för klassiska skidor i din längd och viktklass 180-190cm. Längden behövs för att kunna få ett tillräckligt långt spann och går nog inte att finna kortare klassiskaskidor för din vikt.

Kan du offra den klassiska åkningen (det är mycket roligare och lättare att köra skejt med hund, men hänger på att du har lämpliga skejtbäddar, skoterspår eller plogade osaltade/sandade skogsbilvägar i närheten, kan vara ont om dessa alltför långt söderut) så köp ett par skejtskidor. Här borde du kunna finna skejtskidor som passar som är 170cm långa, men du kan utan problem gå upp till 180cm.

Jag har klassiska skidor på 180-187cm och skejtskidor på 170cm, åker endast skejt med hund. Är 156cm/53kg
 
Öh... = trickskidor? :confused::o

Har senare generationer uppfunnit andra trickskidor? Då kunde ni väl för i bövelen uppfunnit ett eget namn åt dem också!? :rage:

Gör jag bildsök på trickskidor ser de flesta träffar i alla fall ut såhär:
trickskidor.jpg


Vilket är vad vi hade för att tolka efter både skoter och hund när jag växte upp... :cool:
:rofl: :rofl: vi hade också såna fast för att tolka efter häst när jag växte upp, men några trickskidor är det inte.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 116
Senast: Bulldoozer
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
613
Senast: valy
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 934
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 437

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp