Hur lange kan man ha hast i slapet?

Sv: Hur lange kan man ha hast i slapet?

Är hösilge lika illa med alla sporer? Min häst är ett STORT matvrak & det skulle verkligen underlätta med mat i transporten då han blir sysselsatt under resan..

Vissa väljer att fodra i transporten, andra inte. Hösilage avger nog inte lika mycket damm och sporer som hö, men pga att hästen hindras från att sänka sitt huvud fritt så kan den heller inte frusta/hosta ur sig ev. foderbollar eller sporer på ett fullgott sätt.

Jag har en häst som fick bestående men under en långresa, och då fodrade jag ändå bara i stillastående. Därför väljer jag personligen bort att fodra i transport om möjligt, tycker många släp har kass ventilation som det är ändå.
 
Sv: Hur lange kan man ha hast i slapet?

Tack för alla svar :) Jag gör så här. Vi provar att åka utan mat och stannar lite då & då för att vattna & se om han vill äta lite stillastående..

Men kan blir han allt för stressad så får vi helt enkelt ge honom mat under färden också.

/Bella
 
Sv: Hur lange kan man ha hast i slapet?

kl.

När jag hämtade hem min 1-åring tog det ca 5 timmar att köra. Vi stannade en gång för att tanka och då kollade vi även till honom. Ingen mat eller vatten på den resan. Dom klarar sig allt några timmar utan det. Han var hur lugn och fin som helst vid både stoppet och när vi var framme.
 
Sv: Hur lange kan man ha hast i slapet?

kl

Vi reser ofta stockholm - malmö, stockholm - Oslo och stockholm - Köpenhamn med hästarna. Vi reser hela vägen i ett sträck men vi stannar ett par gånger och ger dem vatten. Vi har även alltid ett hönät till varje häst.
 

Liknande trådar

Hemmet Har de flesta ingen aning om hur skunk luktar. Det gar inte att beskriva. Graden av vidrighet ar varre an nagon kan forestalla sig om...
2
Svar
34
· Visningar
4 001
Senast: Skjøldur
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt...
2
Svar
23
· Visningar
6 645
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Hej allihopa, Jag har bott i Australien i 4 ar och funderar nu pa att flytta hem, och vill saklart ta med min alskade hast. Jag har...
Svar
8
· Visningar
2 349
Senast: EbbaHB
·
Övr. Hund Framfor allt den mentala biten du kampar emot. Vad gor du som gor det lattare att jobba med din hund's "arv"? Miss Mandy sa "vass" med...
Svar
9
· Visningar
1 128
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp