Hur långt är ett ponnylopp?

Har alltid tänkt på Mulle som ett russ tror jag :)
Eller korsning shettis/russ
Men @Lena Furberg hette inte Mulles pappa Åskmolnet förresten och var en Mustang?
Ja, enligt Mulle själv alltså. Åskmolnet/Thunder Cloud var en vildfångad mustanghingst som blev berömd rodeohäst (och pappa till lille Mulle) innan han hoppade med huvudet före rätt in i ett plank och dog på fläcken.

Enligt Mulle själv, alltså...
 
Såvitt jag vet finns det ponnygalopp för kategori A.
Shetlandssällskapet gratulerade nyligen årets SM-segrare i den kategorin på sin facebooksida... Och det är INTE rasföreningen som arrangerat det.
n
Mitt svar avsåg reglerna i England. I Sverige är kategori A den största gruppen inom ponnygaloppen. Men vad jag har förstått av den brittiska ponnyracingen så har de i praktiken bara större ponnyer, även om det kanske inte finns någon nedre gräns för mankhöjd.
 
I min värld har Mulle alltid varit B-ponny och korsning för övrigt. Och aldrig behövt ta hänsyn till larviga regler för någonting. Och självklart inte för regler i ponnygalopp. Mulle är ponny - och kan galoppera fort som vinden enligt sig själv. Klart han då kan starta ponnygalopp.
 
🤣9
Jag vill dra mig till minnes någon seriestripp dör hans fjordingmamma Smörblomma var med, men Hon kanske var till hälften shettis ändå. Fjordingens utseende tenderar ju att slå igenom :p.

Ja, mamma Smörblomma ser ut som en fjording, men jag vet att jag har sett något "familjeträd" där hon faktiskt har shettis i sig också. Sen om det var hälften eller typ en fjärdedel minns jag inte...
 
Håller helt med @Alexandra_W regler har väl aldrig stoppat Mulle, varför skulle han bry sig om något så fånigt som regler?:grin::grin: Nej Mulle kör väl på som han alltid har gjort. 🐎🐎 Och om banan råkar bli lite kortare för att Mulle genar tvärs över banan eller springer den åt fel håll eller liknande galenskaper vad spelar det för roll? Mulle vet ju att han är snabbast oavsett sträcka och då kan det ju tyckas lite onödigt att galoppera hela banan runt eller ens åt rätt håll. :D
 
Håller helt med @Alexandra_W regler har väl aldrig stoppat Mulle, varför skulle han bry sig om något så fånigt som regler?:grin::grin: Nej Mulle kör väl på som han alltid har gjort. 🐎🐎 Och om banan råkar bli lite kortare för att Mulle genar tvärs över banan eller springer den åt fel håll eller liknande galenskaper vad spelar det för roll? Mulle vet ju att han är snabbast oavsett sträcka och då kan det ju tyckas lite onödigt att galoppera hela banan runt eller ens åt rätt håll. :D
Eller varför inte dra en liten repa utanför banan med resten av fältet i släptåg :D varför hålla sig innanför gränser det har väl aldrig varit Mulles grej :love:
 
Håller helt med @Alexandra_W regler har väl aldrig stoppat Mulle, varför skulle han bry sig om något så fånigt som regler?:grin::grin: Nej Mulle kör väl på som han alltid har gjort. 🐎🐎 Och om banan råkar bli lite kortare för att Mulle genar tvärs över banan eller springer den åt fel håll eller liknande galenskaper vad spelar det för roll? Mulle vet ju att han är snabbast oavsett sträcka och då kan det ju tyckas lite onödigt att galoppera hela banan runt eller ens åt rätt håll. :D
Rackarns också! Gena över banan hade ju varit kalas! Dessvärre är bokmanuset redan skrivet och inskickat så jag får spara det tipset till en senare story ;-)
 
😍 Känns rimligt Mulle var så söt som föl. Och att han föddes med sin högst unika färg!
Screenshot_20200917_124151_com.android.chrome.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 446
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
588
Senast: Bapelsin
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 117
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp