Hur långt är ett ponnylopp?

Om lille Mulles märkliga färg: När Mulle föddes hemma hos mig 1972 (!!!) var jag 15 år och hade noll koll på allt tekniskt. Jag tecknade Mulle som apelkastad gråskimmel! Hela han var täckt av runda grå "ringar". Som jag tecknade med ljusgrå tusch. I en serie som på den tiden var svartvit. Med dagens tryckteknik hade det kanske fungerat, men då på forntiden gick det inte alls ... och det apelkastade försvann i trycket! Kvar fanns en vit ponny med svart man och svans. :):heart

SÅ gick det till när mutationen ägde rum! :D
 
Om lille Mulles märkliga färg: När Mulle föddes hemma hos mig 1972 (!!!) var jag 15 år och hade noll koll på allt tekniskt. Jag tecknade Mulle som apelkastad gråskimmel! Hela han var täckt av runda grå "ringar". Som jag tecknade med ljusgrå tusch. I en serie som på den tiden var svartvit. Med dagens tryckteknik hade det kanske fungerat, men då på forntiden gick det inte alls ... och det apelkastade försvann i trycket! Kvar fanns en vit ponny med svart man och svans. :):heart

SÅ gick det till när mutationen ägde rum! :D
Jag sa ju det! :banana:
Skimmel med mörk man och svans! :angel:;)

Men vad gulligt att få veta hur han skulle ha sett ut från början och hur hans färg kom till! :love:
Kanske man kan efterfråga en repeat av den Mulle med den färgen..? :angel: Bara för att veta hur han skulle ha sett ut :D
 
Ingen aning. Jag hittade det när jag bildgooglade "ponnyn mulles mamma smörblomma"
Verkar vara ett gammalt konto gjort av någon ungdom. Gör det ju inte mer rätt copyrightmässigt men men...

@Lena Furberg är lite nyfiken på om du tecknar nya mulleserier till min häst hela tiden eller om de kör repris på de gamla serierna?

Har just hämtar två kartonger fulla med Min Häst tidningar och julalbum från hela 80-talet och halva 90-talet som dottern ska få i julklapp, hon har väl inte riktigt börjat läsa mulle än så ska bli kul att se vad hon tycker. Annars var jojjo och gänget min favorit, så alla Zoo- tidningar ska den djurintresserade sonen få :D
 
Jag såg Mulle framför mig. Han får upp farten. Sen ökar han. Sen svänger banan men det gör inte Mulle....
En inte ovalig syn på lopp för större ponnyer som är längre än upploppet (många A-ponnylopp startar i sista kurvan). Många ponnyer är helt enkelt inte tillräckligt starka för att orka hålla ett spår nära railen i kurvorna och kan då hamna ganska långt ut till höger.
 
Verkar vara ett gammalt konto gjort av någon ungdom. Gör det ju inte mer rätt copyrightmässigt men men...

@Lena Furberg är lite nyfiken på om du tecknar nya mulleserier till min häst hela tiden eller om de kör repris på de gamla serierna?

Har just hämtar två kartonger fulla med Min Häst tidningar och julalbum från hela 80-talet och halva 90-talet som dottern ska få i julklapp, hon har väl inte riktigt börjat läsa mulle än så ska bli kul att se vad hon tycker. Annars var jojjo och gänget min favorit, så alla Zoo- tidningar ska den djurintresserade sonen få :D
Jag tecknar Mulle nonstop till Min Häst :-D Just nu har de en annan tecknare som också får teckna lite Mullesidor; redaktionen tyckte tydligen att jag började bli utsliten eller nåt... Det känns lite konstigt att se Mulle i någon annans version, men tecknaren är jätteduktig tack och lov. Ibland kör man repriser/reprinter också. Men jag har sagt att de INTE får reprinta nåt som är äldre än år 2000, innan dess såg han helt galen ut!!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 451
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
588
Senast: Bapelsin
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 117
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp