P
plastis
Det står en stackars häst i mitt stall som har väldigt långa hovar. Upptäckte först igår hur extremt långa dom var. Ägaren tar vanligen in den här hästen själv och tar jag in den så är det mörkt= ser inte något. För ett par veckor sedan fick jag veta att ägaren inte betalat hovslagaren som skodde hästen i slutet av september förra året och av vad jag såg igår så har nog hästen inte blivit skodd sen dess
.
Igår såg jag då ägaren var ute och gick med hästen, eller gick var väl överdrivet snubblade var närmare sanningen. Kollade igår kväll då alla andra gått från stallet och hoven är 1,5-2 dm lång
. Har tyckt att hästen rört sig lite konstigt och snubbligt dom gånger jag lett in henne men trodde då att det berodde på styltor eftersom det har varit styltsnö här så länge. Hur kunde jag vara så blind (skäms).
Hästen har alltså på tok för långa fötter, den kan knappt gå eftersom den snubblar på sina egna fötter och den har hovvinklar som inte är av denna världen. ÄR det djurskyddsfall eller överreagerar jag? Hur gör man? Har lite svårt att prata med ägaren eftersom vi nästan aldrig är i stallet samtidigt, men tycker att det är taskigt att anmäla utan att försöka prata med ägaren
.
Igår såg jag då ägaren var ute och gick med hästen, eller gick var väl överdrivet snubblade var närmare sanningen. Kollade igår kväll då alla andra gått från stallet och hoven är 1,5-2 dm lång
Hästen har alltså på tok för långa fötter, den kan knappt gå eftersom den snubblar på sina egna fötter och den har hovvinklar som inte är av denna världen. ÄR det djurskyddsfall eller överreagerar jag? Hur gör man? Har lite svårt att prata med ägaren eftersom vi nästan aldrig är i stallet samtidigt, men tycker att det är taskigt att anmäla utan att försöka prata med ägaren