Hur luktar du?

Sv: Hur luktar du?

Det där stämmer inte för min del, mitt luktsinne har konstigt nog blivit sämre sen jag slutade röka.:crazy:

Tja, ingen regel utan undantag då. men det låter märkligt och har kanske inte så mycket med rökstoppet att göra kanske även om du sätter det i samband.
 
Sv: Hur luktar du?

Jo, jag tror faktiskt det. Gången innan som jag slutade röka blev luktsinnet lite upp och ner ett tag, men kom tillbaka igen. Sedan började jag röka efter 1 år igen och rökte något år och när jag sedan slutade igen så började luktsinnet krångla igen, men det blev inte normalt igen (inte än iaf).
 
Sv: Hur luktar du?

*kl*

Hemma hos mig luktar det nog rätt mycket vedeldat, fast det känner jag nog knappt. Jag själv luktar nog som en blandning av rök, hästskit, vanilj och stekos från jobbet.. Gubben tycker alltid att jag luktar gott, och jag sniffar gärna på honom. Han luktar mycket mer än jag, tycker jag. Alltså inte illa, utan bara mer.
Förhoppningsvis så luktar vi inte illa och inte hemmet heller. Har nästan alltid tvätt på tork så det luktar nog ganska fräsht också, alltid något som är nytvättat/städat.

Hade en vän när jag var yngre som luktade väldigt gott och hemtrevligt, han bodde i ett gammalt hus och hundar hade dom också. Trodde när dom flyttade till en lägenhet att lukten skulle försvinna, men nej han luktar fortfarande lika tryggt, om än lite mindre bara.

Min kusin luktar det alltid gott hos. Lite sötaktigt sådär, nästan som sköljmedel men utan den stickande doften. Även om hon har berg med disk framme ibland eller en gammal soppåse, tror att det måste vara småbarnen som luktar så? Har frågat henne om lukten också men hon märker inget alls.

Har aldrig fått höra att jag luktar illa, däremot att jag luktar gott. Trots att jag är rökare och själv känner att jag inte luktar så jättefräscht alltid.
 
Sv: Hur luktar du?

kl

i dag kände jag lite juldoft! Pepparkaka och glögg och apelsin och nejlikor blandat :)
 
Sv: Hur luktar du?

Ja visst är det! Och så var det "bara" tikar som hade det så också, coolt! :D
 
Sv: Hur luktar du?

kl

Idag hade jag besök på förmiddagen av en rökare. Jag vet att han inte röker i sin bil, och han gick direkt från bilen in utan att blossa. Han var här i ca en timme. Senare, flera timmar senare på eftermiddagen, kommer min yngsta dotter hem, och hon sätter omedelbart upp näsan i luften och säger 'det luktar rök? Har nån varit här?'.
Och trots stormen sven, och på grund av sven, har jag bara ett fönster lite på glänt.
Så jo nog luktar rökare alltid.
 
Sv: Hur luktar du?

Jag luktar parfym dygnet runt. Har även parfym på natten pga mobbing i skolan. Kommer inte riktigt över det.

Annars så luktar nog vårat hem lite blandat av renovering, mat och doftljus. Det luktar hem helt enkelt. Brukar ofta höra av svärmor att det luktar gott av matdoft hos oss.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 582
Senast: Exile
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 113
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 395
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 355
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Senast tagna bilden XV
  • Roliga bilder och memes om katter!

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp