Hur märker man att tiken löper?

Är uppväxt med hanhundar men barmhärtighetsköpte en pappillion som dock inte lever längre :cry:

Sambon fick henne att kissa i en soppslev :D under promenad för hon kissade hur mkt som helst :D. Trodde det var urinvägsinfektion, snacka om pinsamt :o när vetrinären flinade och sa att hon löpte... :D

Så mitt svar är; blöder, svullna könsdelar, väääldigt kelig och kissar mkt.
 
En del märks det inte så mkt på medans en del andra blöder ner överallt. En del märks det mkt på humöret de kan vara sura eller mkt mjukare än normalt.
 
Man märker att löpet är på gång när tiken börjar småkissa hela tiden. Sen blir de lite svullna och så kan man hitta några droppar blod här och var. De börjar även tvätta sig mer.

Väldigt individuellt precis som för kvinnor. Min tik märker man knappt av löpet, och det syns kanske 1-2 droppar/dag under hennes löp. Hon tvättar både sig och golvet vid behov.

Passade en rottistik som blödde ner halva golven och städade inte efter sig heller. :p :crazy:
 
min tik städar inte alls så det blir tikskydd för hennes del. bra att ha två så att man kan tvätta dom.

min blir stendum och slö när det är dags att löpa. och så kissar hon jätteofta och lyfter på benet som en hanhund. har man en tik som är mycket duktig på att städa kan man alltid klia lite på rumpan. höglöper hon då så åker svansen åt sidan.
 
okej, anledningen till att jag frågar, är att jag uutäckte blodfläckar på den dyna hon ligger på (på soffan på verandan). Jag tror hon löper, för hon tvättar sig mycket.
 
Min schäfer som jag hade tvättade sig mycket, lämnade lite blodspår och blev vääääldigt kärvänlig. Så fort man sa något till henne vände hon baken till och tittade bedjande på mig :crazy: :love:

M.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
503
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Min tik började löpa (första löpet) den 16/1. Efter tio dagar slutade hon blöda. Nu nästan en månad efter löpet började så har...
Svar
10
· Visningar
628
Senast: Dillen
·
Hundhälsa Har inte haft tik förr och funderar över om allt är normalt ställt med min lilla tvååring som just nu har sitt fjärde löp. Under...
Svar
3
· Visningar
573
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 437
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp