Bukefalos 28 år!

Hur många barn vill du ha?

Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag har ju inga barn ännu men jag vill ha ett barn. Jag kommer antagligen vilja ha fler när jag väl har barn men jag ska skriva ett litet brev till mig själv som jag ska läsa när suget kommer;)

Jag vill fortsätta vara mig själv och eftersom jag har svårt att förstå hur jag ska ha tid/råd med ett barn så är två eller fler en omöjlighet.

Jag är i ett dilemma. Jag har en ljuvlig liten flicka, två och ett halvt år, och har alltid haft bilden av 2 barn. MEN, jag tänker lite som du här - jag är egoist också. Och vill ha tid med mig och med min man och massa tid med lillan. Så jag vet inte om jag fortfarande vill ha en till? Gärna om man ser framåt i tiden, jag vill ha 2 'stora' barn :D. Men jag vill lite äta kakan och ha den kvar.

Fler än 2 vill jag inte ha, och att jag fick 1 är jag överlycklig för. Tvåan får vi se om den kommer alls, jag tror det blir 'det bästa' hur det än blir ;)
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

*KL*

Jag var ensambarn och skulle bara ha ett barn precis som min mamma, det var grundplanen iaf, men sen ville livet annorlunda...

Jag fick mitt första barn tidigt och ensam, tre år senare träffade jag min man, när vi hade levt tillsammans några år ville vi båda ha en liten till men bestämde oss för att vänta tills han var klar med sin utbildning så det är åtta år mellan mina två äldsta.

Efter det kände jag mig rätt så nöjd med två men min man blev rätt snart sugen på en liten till men jag sa nej. Sen i våras hände det en grej som fick mig att förstå att livet var för kort för att inte leva ut det tillsammans med den man älskar så vi bestämde att försöka skaffa en liten till innan jag uppnådde min personliga åldersgräns för barnafödande. Det gick lite väl bra så nu är jag gravid med tvillingar och längtar som en tok efter dem så jag antar att jag har gått från att vilja ha ett barn till fyra :crazy:
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Har hittills alltid sagt att jag bara kommer skaffa mig ett barn. Har nu en 10 månaders dotter, och än så länge känner jag likadant fortfarande :laugh::love:
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

kl

Jag har tre biologiska barn och två familjehemsplacerade barn så just nu har vi fem barn och när vårat kontakt barn är här har vi sex barn.

Jag har alltid velat ha en stor familj och kan tänka mig att ha fler barn i framtiden, sen om det är biologiska barn eller inte får tiden utvisa.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag skulle gärna vilja ha 3 men eftersom min son kom efter 7 års försök, så är det inte realistiskt. Dessutom hatade jag att vara gravid, och fyller 39 nästa gång och dessutom kan jag bara få barn genom IVF. Så, inte mkt hopp alltså. Får vi en till vore det ett mirakel annars får vi vara jättetacksamma för att vi inte blev helt barnlösa.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag vill ha 1-2 barn. Skulle nöja mig med ett men tror jag skulle kunna tänka mig 2. Vill ha tid och råd med mina barn, min man och mina hobbies. Har själv många syskon och vill inte ha det så som vi hade det. Min man vill nog gärna ha nåra fler, han tycker 1 är för få han skulle nog kunna tänka sig 3-4 st men jag har sagt åt honom att då får han föda dem själv! :D
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Hej!

Har en men vill ha två, gärna en av varje :love:

Martin är 15(snart 16) månader och jag börjar faktiskt känna mig lite sugen på en till, men vi kommer att vänta. Kommer nog att försöka bli gravid till nästa höst, då hinner Martin bli tre innan han blir storebror.

Sen vill jag inte vänta för länge, man blir ju inte yngre precis (fyller 34 om tre veckor) :crazy:
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Knapplån.

Jag har alltid velat ha noll barn. Jag gillar inte barn, har ett totalt ointresse för allt vad barn heter och ja, ni fattar.
Nu blev det dock som så att jag har ett barn då jag inte var känslomässigt i fas nog för att genomföra en abort för snart 5 år sedan. Den lilla olyckan är nu 4 år, och såklart min högst älskade av alla!

Jag har dock kvar samma likgiltighet inför barn, oavsett vems dom är sådär. Det blir absolut inga fler här heller, utan kastrering istället.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag har ett barn och ett påväg. Som det känns nu får det räcka med 2 stycken sen.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag fick min första dotter när jag var 19, och tänkte nog hela tiden att jag ville ha åtminstone en till. Sen blev det separation från hennes pappa, och när jag och nuvarande maken satte igång blev det tre på ganska kort tid. Sen tyckte jag att det var precis lagom med fyra barn.;)

Men det hade jag aldrig kunnat säga i förväg.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Noll. Eller möjligen ett, men inte nu.
Skulle jag bli gravid skulle jag inte göra abort, men jag gör mitt bästa för att se till att jag inte blir det. :)
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Just nu känner jag att ett barn är alldeles lagomt men så är dottern knappt 4 månader också.
Jag vill jätte gärna vara gravid igen men jag har ingen som helst lust att börja om med det vi redan har gått igenom. Gud så tråkigt det har varit de första månaderna om än mysigt på sitt vis. Nu börjar det bli kul när hon är med i matchen på ett annat vis.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Vi har ett barn nu ( 1 ½ år ) och det går upp & ner för mig. Ibland är jag nöjd med ett barn och ibland kan jag tänka mig en till skruttis. Sambon vill gärna ha två barn.

Det blir säkerligen två barn med ungefär 4 års mellanrum, sedan är det stopp!

Kopierar ditt inlägg rakt av då jag känner/tänker likadant. Kanske ett till men då inte än på ett par år
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Har en dotter på drygt två år och syskonet kommer i januari. Troligen blir det inga fler efter det. Men man ska aldrig säga aldrig :P
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag har en dotter, och är nöjd :) Men visst, fick jag adoptera hade jag gärna velat ha en jämngammal syster till henne...
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Just nu känner jag att ett barn är alldeles lagomt men så är dottern knappt 4 månader också.
Jag vill jätte gärna vara gravid igen men jag har ingen som helst lust att börja om med det vi redan har gått igenom. Gud så tråkigt det har varit de första månaderna om än mysigt på sitt vis. Nu börjar det bli kul när hon är med i matchen på ett annat vis.
Vi är nog lite lika där, förutom det med att du gillade att vara gravid. Jag gillade det inte alls. Visst har det varit mysigt att ha en liten bebis hemma, men jag håller med om att det är mycket roligare nu när bebis börjar bli lite större och förstår mer. Just nu känner jag absolut inget behov av att ha fler barn. Vår V är extremt lättskött och okomplicerad och jag blir faktiskt avskräckt när jag läser vad andra föräldrar får utstå. :o Jag vet att maken vill ha ett syskon till V, men den frågan får han själv ta upp när han tycker att det är dags.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

knapplån

Hade det varit helt fritt val och om min mage inte blivit fulare så hade jag velat ha fyra barn! Kanske vänta ett par år nu och sen ha två till, så det blev kanske 2 år mellan de två första, sen fyra emellan och sen två år till. Men jag är jättenöjd som jag har det också, med två busiga grabbar!
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag har inga barn nu men vill gärna ha barn i framtiden. Jag tänker mig två, men vi får väl se, dock mer troligt ett än tre..
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
983
Senast: Queen
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 161
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 087
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 988
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp