Bukefalos 28 år!

Hur många barn vill du ha?

Sv: Hur många barn vill du ha?

om jag får tala för alla ensambarn så är det inte roligt alls, visst man blir bortskämd och får all uppmärksamhet osv men man har inga syskon att leka med, inga syskon att umgås med när föräldrarna sen är borta osv.
det är hemskt utan syskon så för barnens skull tycker jag att de ska få syskon det är viktigt.
.

Tur att du faktiskt inte får tala för alla ensambarn då.

Det är dina och enbart dina upplevelser, applicera inte dem på någon annan.
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag är ensambarn och jag gillar det inte, om jag får tala för alla ensambarn så är det inte roligt alls, visst man blir bortskämd och får all uppmärksamhet osv men man har inga syskon att leka med, inga syskon att umgås med när föräldrarna sen är borta osv.
det är hemskt utan syskon så för barnens skull tycker jag att de ska få syskon det är viktigt.

Nej, det får och borde du verkligen inte göra.

Jag är ensambarn, snart 22 år gammal, och kan uppriktigt säga att jag aldrig någonsin under min uppväxt saknat syskon, känt mig ensam, tyckt det varit tråkigt att bara resa med föräldrarna, eller varit avundsjuk på vänner med syskon.

(Vad gäller topic vill jag inte ha några barn och ska sterilisera mig så fort jag blivit 25.)
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Men oj :/

Du menar alltså att föräldrar bör skaffa minst ett syskon, inte för att dom själva vill ha fler barn utan för den förstföddas skull? Jag tror då rakt inte på den idén. Tror det kan bli riktigt tokigt om man skaffar fler barn för någon annan skull än sig själv (föräldrarna). Nej du talar inte för samtliga ensambarn när du påstår det som du påstår.

Det finns andra som kan fylla den plats du söker ( leka/umgås och som finns när föräldrarna är borta ).

Jag tror däremot att det är viktigt att man skapar/har ett nätverk kring sina barn, men det tror jag å andra sidan är viktigt även om man har flera barn. Släkten kan vara ett fint nätverk och där finns det kanske kusiner, tremänningar, fastrar/mostrar & farbröder/morbröder.

Nej jag köper inte dina argument för varför man måste skaffa ett syskon för den försföddas skull, det finns inget som garanterar att syskonen fungerar, leker, umgås och har tät kontakt bara för att dom är just syskon.

/ Morgonsvammel...

Stor tumme upp för ett bra och viktigt inlägg.

Även fast jag känner skuld att jag berövar min dotter ett syskon så är det otroligt viktigt att om man skaffar flera barn gör det av rätt orsaker. I mitt fall är det nödvändigtvis inte viljan som saknas, det är sjukdom och mediciner som omöjliggör att ens överväga tanken för tillfället.

I en drömvärld hade jag gärna haft 10 ungar. :rofl:
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Jag har ett barn som är född 2 jan i år vill jätte gärna ha ett till, de vill sambon med inte förren han fått sig ett jobb :D
 
Sv: Hur många barn vill du ha?

Oj, jag och sambon har valt att bara skaffa ett barn. Ett till barn är nästintill omöjligt för oss att skaffa pga att jag inte vill gå igenom riskerna det medför för min del eftersom jag har MS.

Man kanske inte ska dra förhastade slutsatser om allt, kul för sambon att stå där med 2 barn och en förlamad kärring. Nä då tycker jag det är bättre med en kärring som arbetar och gnäller, ett ensambarn och en älskvärd man som står ut med kärringen.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 958
Senast: Ramona
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 156
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 796
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp