Hur många jobb har ni haft?

12 vita. Olika butiker samma företag räknat som ett, likaså två tidsbegränsade anställningar på samma tjänst.
Barn- och hundvakt samt tillfälliga betalda uppdrag inom universitetet (typ enstaka dagar) inte inräknat.

Pluggat typ 6 år. Har räknat med jobb under gymnasiet samt har haft mestadels tidsbegränsade anställningar tidigare.
 
Extraknäck:
Reklamutdelare för SDR
Packade informationskort på NCK :laugh:
2 x kommunens sommarjobb(dagis och vc)
Timvik på min gamla grundskola hösten efter studenten
Julkortssorterare på Posten

Heltidsjobb:
Tågvärd på ställe X
Lokförare på ställe X
Lokförare på ställe Y
Firar snart 10 år på järnvägen 🚂💨

9 jobb totalt, tre som varit på heltid/tills vidare/enda sysselsättning.
 
Semmelförsäljare
Lokalvårdare
Assistent inom färdtjänsten
Hästskötare
Personlig assistent
Administratör

Sen har jag drivit en hemsida som egenanställd.
 
Fotograf -rättsodontologi
Bildtolk
Kopist -Studio FJK
Säljare -NK
Säljare -Expert Fridhemsplan
Taxiägare
elingenjör -oskarshamn
tekniker -3Dcenter
elingenjör -K-konsult
elingenjör -Västervik
Datasamornare -TF
Datasamornare -Lovön
Datasmornare -Implena
Datasomornare -Sempi
Elingegör -Mantu
 
Jag lyssnade på Kvällspasset och det var en farbror som ringde in som hade haft 22 olika jobb! Honom lär vi inte slå (?), men vore ändå kul o se hur många olika jobb vi haft? :)
Vad har ni haft för jobb (såna som ni fått betald lön för).

Jag har jobbat på;
- 3 olika äldreboenden (alltså ännu fler avdelningar, men 3 olika arbetsplatser)
- stått i kassan i matbutik (2 olika butiker, men samma kedja så räknar det som ett jobb)
- kort vik som lärare i skola
- sommarjobb på min ridskola
- Matinspiratör eller vad det kallades, alltså bjudit på smakprover av nya varor i matbutiker

Så, 7 olika för mig hittills om jag inte glömt nåt... :)

Ett :D har jobbat åt samma företag i 17 år. (Städerska)
Eller ja, 2 till, feriejobb åt kommunen. Men dom räknar jag inte med.
 
Upp till ca 25 års ålder:
Potatisplockning (ett antal somrar)
Maskinoperatör (knappt två år)
Fruktplockare (en höst)
Ridlärare (privat och grupplektioner på ridskolor under ca fem års tid)

Därefter ett fåtal statliga anställningar som jurist. Den senaste sedan 2004, och där lär jag stanna till pensionen.
 
Jag brukar alltid missa något, men vi ska se..
Jag har jobbat
Minst 5 olika matvarubutiker (flera samtidigt)
Hästbutik
Hästskötare i tre olika stall
Rusta
Event
Plockat disk på en krog
Fotat krogliv
Insläpp krog
Cropuier
Skolfotograf
Livsmedelsproduktion
Jobbat/jobbar på fyra olika travbanor
Myndighet
Ålderskontrollant
Camping
Åt ett företag som pysslade med blommor
Plantskola
Ridlärare
Haft eget företag, sålde hästskor

28 vad jag kommer på nu. :D har aldrig haft bara ett jobb, har nog aldrig jobbat bara heltid. Det är ändå bra jobbat, jag är bara 32.
 
Räknar jobb efter gymnasiet första jobbet överst.

Fjäderfästyckare
Djurskötare på mjölkgård
Jobb i egen butik inom hästsport
Ekonomiassistent
Säljare
Receptionist på gym

Utbildar mej till kostrådgivare samtidigt som jag precis börjat på nya jobbet plus att jag och maken har en campingbutik på nätet.
Lite härligt spretigt:D
 
Kronologisk ordning:
Lärarvikarie
Biblioteksassistent (På tre olika bibliotek)
Examen happened
Bibliotekarie
Kundservice
Försäkringsutredare
Arbetsförmedlare
Bibliotekarie på folkbibliotek
Bibliotekarie på skolbibliotek
 
Två, har jobbat på samma myndighet i 10 år. Däremot har jag haft olika tjänster inom myndigheten.

Innan dess sommarjobb som ogräsplockare.
 
6 st här.

Började karriären med kassörska på Hemköp, plockade även upp varor senare också.
Sen var det kyrkogårdsvaktmästare på säsong i 3 säsonger.
Varit på 3 olika industrier, en där jag var operatör och plockade från maskiner, gjorde även detta på ett av de andra också men som sen övergick till orderhantering och förbereda ordrar. Det sista monterade ihop olika trämöbler.
Sen lastbilschaffis.

Hunnit med en del och har lite att falla tillbaka på om jag någon gång mot all förmodan skulle tröttna på att köra lastbil.
 
Hmmm.. Inne på mitt 18e jobb. En av anställningarna jag haft var sammanlagt 6 olika arbetsplatser men samma anställning, räknade dock med de 6 som separata jobb då det var helt olika arbetsplatser. Jobbar nu på en arbetsplats jag jobbat på förut men i en ny roll.
 
Förlåt för off topic, men... Är det bara jag som tänkte "vilket bra ord till Hänga gubbe?"? :o


Själv har jag bara haft två jobb;
hästskötare och lite allmän hjälpreda på ett kontor. T ex korrekturläsning och fixa fika till konferensdeltagare. Sen blev jag sjukskriven och så småningom sjukpensionär. Skräpkropp. :cautious:
Jag tänkte mer "aha, det är det här min sambo menar när han säger att det svenska språket innehåller så himla många långa ord" :D
 
Hmmm.. Inne på mitt 18e jobb. En av anställningarna jag haft var sammanlagt 6 olika arbetsplatser men samma anställning, räknade dock med de 6 som separata jobb då det var helt olika arbetsplatser. Jobbar nu på en arbetsplats jag jobbat på förut men i en ny roll.

19e till och med, glömde bort ett jobb jag hade i Tyskland några månader.
 
Om man räknar med sommarjobb och deltidsjobb som jag gjorde vid sidan av studierna så har jag haft totalt 9 olika jobb på 8 olika ställen, inklusive mitt nuvarande. Har varit aktiv i yrkeslivet i ca 15 år och haft mitt nuvarande jobb i drygt 5 år.
 
1. Montör industri
2. Ålderdomshem
3. Mataffär
4. Mataffär
5. Affär
6. Montör industri
7. Montör industri
 
Hamnbiträde/städare (sommarjobb)
Kundtjänstmedarbetare AG 1
Kundtjänstmedarbetare AG 2
Telefonförsäljare/mötesbokare
Kyrkogårdsarbetare
Krematorietekniker (nuvarande)

Sen 3 år på högskolan mellan varven.
 
Jag lyssnade på Kvällspasset och det var en farbror som ringde in som hade haft 22 olika jobb! Honom lär vi inte slå (?), men vore ändå kul o se hur många olika jobb vi haft? :)
Vad har ni haft för jobb (såna som ni fått betald lön för).

Jag har jobbat på;
- 3 olika äldreboenden (alltså ännu fler avdelningar, men 3 olika arbetsplatser)
- stått i kassan i matbutik (2 olika butiker, men samma kedja så räknar det som ett jobb)
- kort vik som lärare i skola
- sommarjobb på min ridskola
- Matinspiratör eller vad det kallades, alltså bjudit på smakprover av nya varor i matbutiker

Så, 7 olika för mig hittills om jag inte glömt nåt... :)
Oj, nu ska jag försöka minnas:

Upp till 30 års ålder och universitetsexamen, i försök till kronologisk ordning:

Tidningsförsäljare
Glassförsäljare
Hjälpreda i stall
Barnvakt
Stallskötare
Kontors- och trappstädning
Hästskötare/instruktör
Skoaffär
Bensinstation
(Här någonstans blev jag nog myndig och tog studenten)
Växeltelefonist
Stalljobb igen
It-support
Mataffär
(Parallellt studier i fem år på universitetet)
Efter examen:
Jurist (numer advokat) - en och samma anställning sen examen för snart 10 år sen.

Så med alla sysslor från ungdomen: 14 jobb. De allra flesta på timbasis, och kortare tid. Växeljobbet var första med månadslön. Treskift, ensamarbete nattetid och 13.600kr i månaden. Före skatt. 😅 Bra för studiemotivationen.
Därefter it-jobbet i många år, var nog där i nästan tio år (parallellt med studierna också efter några år). Sade upp mig ett tag innan examen då jag fick juristjobbet ett drygt halvår innan egentlig examen. Sedan dess: ingen omsättning alls. 😂
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 007
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 451
Senast: Exile
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 019
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 356
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp