Hur många poäng...

Sv: Hur många poäng...

Rigoletto skrev:
hade ni när ni red er första LC:1 ??

Vad är godkänt tycker ni?

Ja, då var jag typ 9 och red på 124 p. :o

Men godkänt ska ju vara 60% men sen beror set ju på vilken nivå ekipaget är på och hur domaren dömmer.
 
Sv: Hur många poäng...

qodrofenia skrev:
Jag kommer inte i håg.. jag kollade i mina pärmar.. där jag sparat allt sådant där :)

Hahaha jag hittade oxå ett gammalt inbetalnings kort för ridlektioner. 30 kr per lektion på ridskola.. Det var tider det ;)

Och jag hittade min gamla ponnylicens som man löste varje år samt ryttarlicensen 25 kr för ryttaren och 30 kr för ponnyn :rofl:
 
Sv: Hur många poäng...

cissiny skrev:
Jo, man räknade procent redan då... Jag vet inte varför jag fick för mig att rida en LC:1 redan -81 eller om det möjligtvis var våren -82, fick väl omkring 35% eller något... "Lydnadshinder" ingick vilket jag red på i trav och fick kommentar på!

Jag red en ridskoleponny, kat C men på gränsen till B, och red katastrofalt dåligt!

Mvh Cissi

Ja det där lydnadshindret ja :rofl: det hade jag glömt, ett kryss och som man skulle hoppa i dressyrsadel - schysst :D
 
Sv: Hur många poäng...

Det hände mig också första gången jag tävlade dressyr också! Stackars oss....
 
Sv: Hur många poäng...

Det jäkla hindret var hemskt! Tur det är borta nu....*fniss*
 
Sv: Hur många poäng...

LC: 1 Första gången fick jag 152 p. Jag minns så väl. Jag bara inriktade mig på programmet. Resten minns jag inte så väl. Jag höll gångarterna vet jag, och hästen i någotsånär form. Efter det har jag fått sämre p i tävlingarna. Det var nog nybörjartur. Ska ut i helgen på en LC med ny häst. Få se hur det går.
 
Sv: Hur många poäng...

Jag hade 147 p i min första LC, det var LC:2.. Alltså 52.5% skulle eg 149p om jag inte en av dom f*rbannade 4011 halterna:P
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många poäng...

På min första lätt:C1 fick jag 67% På min första tävlingshäst Petronella "pellan".
 
Sv: Hur många poäng...

Jag fick 137 poäng i min första LC:1 och det räckte till en andraplats på ridskoleponnyn!
Det är väl typ 55 %.
 
Sv: Hur många poäng...

Min första LC red jag på en liten ridskole-ponny, då var jag 9 och red ihop konkurenskraftiga 118 p :banana: :banana:

Sen fick jag min första egna ponny och red på 92- 111 poäng en hel säsong innan det lossnade. :D
Vad som är godkänt beror helt på vilka mål och amitioner du har, du måste själv känna om du är nöjd med ritten.
 
Sv: Hur många poäng...

jag red en ridskoleponny..ett envist russ och jag var 11 år. ... fick 123 poäng haha. Typ... jag red fel galopp på dom första två volterna utan att jag märkte det, lite slängtrav innan fattningarna..ovala volter!! :rofl:
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 824
Senast: hhere
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 023
Senast: co-SMAD4
·
Mat Jag har några urbrunna ljusglas som jag tycker är väldigt charmiga, och skulle vilja ha som dricksglas. Plast använder jag bara sådant...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: starcraft
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp