Hur många utetäcken äger ni?

Bukefalos 30 år!

Hur många utetäcken har ni?

Till EN häst, som ni faktiskt använder. Hur många och vilka tjocklekar? Vad har ni för häst? Var bor ni? Är hästen klippt?

Jag har ett regntäcke (0 g), ett 50 g, ett 100 g och ett 200 g. I år har jag dock klippt hästen (filtklippning, rygg och rumpa kvar) och funderar på om jag ska utöka till ett 300g också. Vi bor i Stockholm.

Vill veta hur andra har och gör 😁
Jag äger 4 utetäcken, 2 ofodrade amigo Bravo XL. 1st 50g haglund premium och ett 200g amigo XL. ( 200g är alldeles för stort och ett felköp)

Jag använder främst linersystem så har inget behov av tjocka utetäcken utan vill hellre kunna tvätta liners ofta för att hålla bra hygien och skydda huden.

Båda mina (oklippt, en Welsh partbred och en swb) har varsin uppsättning av följande:

1 flugtäcke
1 fleecetäcke
2 ofodrade regntäcken
2 50-grams utetäcke
2 100-grams utetäcke

(Sen finns några äldre täcken i förrådet som tas fram om det krisar dvs är pissväder o alla andra täcken är blöta.)

Jag har tre utetäcken till min islandshäst :D Ett amigo flugtäcke, ett 0g amigo och ett 100g rambo. Han är oftast oklippt och går på lösdrift. Jag har några stalltäcken att ha under om det skulle behövas, men det är väldigt sällan.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka